Škoda: motor 2,0 TDI CR 103 kW a další novinky pro Octavii, Yeti i Superb

Pro následující modelový rok rozšíří nabídku pohonných jednotek pro vybrané modely automobilky Škoda nové agregáty, v některých případech se jedná o to nejlepší, čím nyní koncern Volkswagen Group disponuje. A dočkáme si dalších menších novinek.

Od 22. týdne tohoto roku (tedy s koncem května) dochází k rozšíření motorové palety modelových řad Yeti a Superb. Nové agregáty přináší moderní technologii common rail, která nahrazuje starší „buchary“ čerpadlo-tryska (PD). Beze změny nezůstanou ani benzinové jednotky TSI, jež budou nabízeny v širší nabídce než doposud. Vylepšeními prošla také vnitřní výbava jednotlivých modelových řad. Pozměněný design dostanou např. některá rádia či ovládací prvky v interiéru vozu.

Řada Octavia nabídne nový vznětový Common rail 2,0 TDI CR DPF/103 kW, který nahradí agregát 2,0 TDI PD o stejném výkonu. Nová pohonná jednotka bude k dispozici ve verzi pro manuální a automatickou převodovku s pohonem předních kol a dále pro manuální převodovku s pohonem všech kol, později také s automatickou převodovkou DSG. Octavia nabídne též nová 16" kola Proxima z lehké slitiny a pro model Octavia Scout 17" kola Proteus v odlišném barevném provedení.

Nabídka motorizací modelu Yeti je bohatší o moderní, leč nám již dobře známý zážehový agregát 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol (tedy po vzoru modernizovaného VW Tiguan, o němž jsme vás informovali na tomto místě). Druhou novinkou je kombinace osvědčeného vznětového modelu 2,0 TDI CR DPF/103 kW 4x4 s šestistupňovou automatickou převodovkou typu DSG.
 
Vlajková loď automobilky model Superb/Superb Combi dostane pod kapotu zážehový agregát 2,0 TSI se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a výkonem 147 kW. Od března 2010 je v nabídce také naftový motor 2,0 TDI CR DPF/103 kW, jenž podobně jak nyní v Octavii nahradil starší 2,0 TDI PD 103 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce novinek pro letošní rok dostala faceliftovaná Octavia
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků