Škoda Laura RS: Indové mají smůlu

Škoda začala na indickém trhu prodávat model Laura RS. Designem se od Octavie neliší, technikou ano.

V Indii se velmi těšili na příchod novinky v podobě Škody Octavia RS, která se zde prodává pod názvem Laura RS. Objevovaly se zprávy, že také Indie dostane to samé, co má Evropa, tedy plnohodnotné RS, jenže nakonec tomu tak není. Ke zklamání některých médií se na místní trh místo „ereska“ dostala pouze trochu upravená Octavia 1.8 TSI s manuální šestistupňovou převodovkou. Indičtí zákazníci prostě mají smůlu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Důvod, proč Škoda nevyslala do Indie Lauru RS osazenou dvoulitrovým přeplňovaným motorem s výkonem 200 koní je celkem prostý. Indický benzín zdaleka nedosahuje takové kvality, jakou tato pohonná jednotka potřebuje. U místních čerpacích stanic v drtivé většině natankujete palivo s oktanovým číslem 91 a míst, kde se dá sehnat benzín s vyšším oktanovým číslem je velmi málo. Jedna-osmička si s tímto dokáže poradit, ale dvoulitr nikoliv.

TEST: Škoda Octavia RS - dobré auto se špatným jménem

Kromě výkonu nižšího v porovnání s evropskou verzí o 40 koní se indičtí zákazníci musí spokojit také se standardními litými koly velikosti pouhých 16 palců a především s faktem, že se Laura s motorem 1.8 TSI prodává také jako obyčejná civilní verze. Koupí indického RS tak zákazník získá pouze lepší design a upravený podvozek, nic víc. Škoda Laura RS vyjde v přepočtu na 550 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 


 

Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 142 201 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 119 542 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků