Škoda Laura RS: Indové mají smůlu

Škoda začala na indickém trhu prodávat model Laura RS. Designem se od Octavie neliší, technikou ano.

V Indii se velmi těšili na příchod novinky v podobě Škody Octavia RS, která se zde prodává pod názvem Laura RS. Objevovaly se zprávy, že také Indie dostane to samé, co má Evropa, tedy plnohodnotné RS, jenže nakonec tomu tak není. Ke zklamání některých médií se na místní trh místo „ereska“ dostala pouze trochu upravená Octavia 1.8 TSI s manuální šestistupňovou převodovkou. Indičtí zákazníci prostě mají smůlu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Důvod, proč Škoda nevyslala do Indie Lauru RS osazenou dvoulitrovým přeplňovaným motorem s výkonem 200 koní je celkem prostý. Indický benzín zdaleka nedosahuje takové kvality, jakou tato pohonná jednotka potřebuje. U místních čerpacích stanic v drtivé většině natankujete palivo s oktanovým číslem 91 a míst, kde se dá sehnat benzín s vyšším oktanovým číslem je velmi málo. Jedna-osmička si s tímto dokáže poradit, ale dvoulitr nikoliv.

TEST: Škoda Octavia RS - dobré auto se špatným jménem

Kromě výkonu nižšího v porovnání s evropskou verzí o 40 koní se indičtí zákazníci musí spokojit také se standardními litými koly velikosti pouhých 16 palců a především s faktem, že se Laura s motorem 1.8 TSI prodává také jako obyčejná civilní verze. Koupí indického RS tak zákazník získá pouze lepší design a upravený podvozek, nic víc. Škoda Laura RS vyjde v přepočtu na 550 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 


 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků