Škoda kolo: je libo Fabii, Superb nebo Yeti od 14 tisíc Kč?

Inu, škodovky to jsou, jedna dokonce v provedení Sportline, ale mají o pár koleček méně. Také jim chybí trochu techniky a výbavy, ale spotřebu paliva a emise CO2 mají zaručeně nulové. Jsou to jízdní kola z nabídky originálního příslušenství Škoda, ve které pro rok 2010 přibylo pár novinek. Pojďme si ji o pěkném víkendu projít kousek po kousku.

Kolo Yeti bylo vyvinuto v návaznosti na první české SUV Stejného jména. Jde o horské kolo uzpůsobené do náročného terénu. Ve výbavě nechybí komponenty Shimano Deore, přední vidlice Rock Shox nebo speciální 29" kola Rigida Taurus s plášti Schwalbe Racing Ralph Evolution. Ty se vyznačují lepšími vlastnostmi při stoupání, díky menšímu ovlivnění nerovnostmi povrchu.

Klepněte pro větší obrázek

Kolo Roomster lze označit za víceúčelové. Duralový rám je osazen komponenty řady Shimano Acera (zadní měnič) a Shimano Fire Plus (řadicí páky). Dlouhou životnost kola slibuje vysoká pevnost rámu tvarovaného technologií hydroforming.

Klepněte pro větší obrázek

V nabídce horských kol nadále zůstává model Fabia Sportline, který prošel v letošním roce významným faceliftem jako celá modelové řada Fabia a Roomster. Jízdní kolo Fabia Sportline disponuje měničem Shimano Deore kombinovaným s pozměněným řadícím systémem Rapid Fire Plus (27 rychlostí). Ten umožňuje  odřazovaní jednotlivých převodů dvěma způsoby. Ovládání měničů je tak rychlé a bezpečné bez ohledu na jízdní podmínky. O komfort jízdy se stará vidlice Suntour SF se zdvihem 100 mm.

Klepněte pro větší obrázek

Vrcholem nabídky horských kol je celoodpružený model Škoda Motorsport ve stejné barvě, jako závodní speciál Škoda Fabia Super 2000. Jízdní kolo Škoda Motorsport obsahuje mj. vzduchovým tlumičem odpružený duralový rám Aluminium Hydroforming s uzamykatelnou vzduchovou vidlicí Manitou Drake Super air Absolute, o zdvihu 130 mm, přizpůsobenou horským jízdám.

Klepněte pro větší obrázek

Crossový model Superb, určený převážně pro rekreační jízdu, je svým názvem spojen s vlajkovou lodí značky. O komfortní cestování se postará např. 24 rychlostní přesmykač Shimano Deore a vidlice s hydraulickým uzamykáním chodu -  Suntour SF o zdvihu 60 mm.

Klepněte pro větší obrázek

Další zástupce crossové třídy odkazuje svým názvem na rodinu vozů Škoda šetrných k životnímu prostředí - GreenLine. Jízdní kolo GreenLine je vybaveno 21rychlostním řazením Shimano Revoshift a speciálními plášti Crossway, které se vyznačují nízkým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázek

Silniční speciál Mont Ventoux evokuje jednu z nejnáročnějších etap loňského ročníku Tour de France. S odlehčeným karbonovým rámem a přední vidlicí (Carbon UD), disponuje značkovými komponenty řady Shimano Ultegra 6700 při hmotnosti pouhých 7,2 kg.

Klepněte pro větší obrázek

Součástí letošní kolekce je i model jízdního kola pro nejmenší - 7" dětské kolo Race 1 s označením „My First Škoda“.

Jízdní kola z nabídky Škoda originálního příslušenství je možné zakoupit u všech autorizovaných prodejců značky Škoda. Doporučené maloobchodní ceny vč. DPH naleznete níže.

Název Velikost Doporučená cena
Yeti´s bike 16,5" 19" 21,5" 22 999,00 Kč
Roomster 17" 19" 8 999,00 Kč
Fabia Sportline 18" 20" 22" 13 999,00 Kč
Škoda Motorsport 16,5" 18,5" 20,5" 39 999,00 Kč
Superb 16,5" 19" 21,5" 13 999,00 Kč
GreenLine 19" 21,5" 8 499,00 Kč
Mont Ventoux 560 mm 79 999,00 Kč
Race 1 7" 3 490,00 Kč

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků