Škoda Kodiaq má v základní výbavě strom. Tohle není vtip!

Stromy v rámci základní výbavy nových automobilů obvykle nenacházíme, vozy Škoda jsou však výjimkou. Už od roku 2007 totiž běží projekt Za každé prodané auto Škoda v ČR jeden zasazený strom, přičemž nově do něj zapadá také první sedmimístné SUV jménem Kodiaq. Značka v ceníku modelu přímo uvádí "Strom v základní výbavě", což nás zaujalo.

Zajímavosti | Škoda | Paříž 2016 | Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Strom pochopitelně při koupi nového Kodiaqu nedostanete fyzicky, Škoda jej za vás ale vysadí. Do projektu se každoročně zapojují zaměstnanci automobilky a studenti středního odborného učiliště Škoda, přičemž od začátku akce bylo na více než padesáti místech zejména ve středních a východních Čechách vysazeno téměř 600.000 sazenic. Důvod? Ekologie, respektive „symbol firemní orientace na společensko-ekologické hodnoty“, jak na svých stránkách Škoda Auto uvádí.

Video | Škoda | Autosalony | Paříž 2016 | Škoda Kodiaq

Paříž 2016 živě: Sledujte záznam výstavní premiéry Škody Kodiaq

Ekologičtější provoz je v dnešním autombilovém průmyslu jednou z hlavích oblastí výzkumu. Většina velkých vozů se vznětovými motory je vybavena systémem AdBlue pro vstřikování močoviny do výfukového systému, na vzestupu jsou plug-in hybridy a samozřejmě také elektromobily. Prvním plug-in hybridním modelem Škodovky bude Superb, dorazí v roce 2019, a rok na to dostane pohon kombinující spalovací motor s elektromotorem také Kodiaq. Podle Bernhada Maiera, šéfa Škody, se pracuje také na prvním elektromobilu s okřídleným šípem ve znaku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 142 201 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků