Škoda Kodiaq: 2065 l v zavazadelníku, posuvná sedadla a pět motorů

53 komentářů

Jana
25. prosince • 19:03

Super auto, hlavně podvozek, interiér a také propojení s mobilem:
https://youtu.be/5Q03PKx2ejM...

Lukáš Vopršal
24. září • 10:52

Já vás zdravím toto SUV od Škodovky docela pozdě od jiných značek něco podobného je už na trhu tak 5 let tak tam bude ta kvalita jinde vychitaná jenom to okopírovaly já věř dlouholetým zkušenostem od jiných značek co jde týká terénních vozů tohle bude jenom navoněný jakoby SUV tak zatím nashle lukáš

tomtomt
8. července • 9:32

V každý diskusi se objeví ocásek, kterej naříká, jak už škodovka stejně není česká, ale německá. Můžete za to bejt rádi, protože kdyby ji měl tenkrát táhnout českej kapitál, tak už tu taky nemusela bejt, nebo by vyráběla auta někde na úrovni Dacie. Po těch 40 letech, kdy tenhle stát a firmy řídili absolutní tupouni, bylo opravdu štěstí, že o Škodovku projevil VW zájem.
Je to pro něj teď dost dobrej zdroj příjmů. Nechává je vyrábět auta jako je Superb. Taky se mohl rozhodnout, že Škodovka bude lowcost, jako má Renaul Dacii a nejlepší auto by bylo na úrovni Rapidu.Je dost dobře možný, že po svém "průšvihu" v USA tam zkusí VW vytáhnout Škodovku. Daří se jim v Číně, daří se jim v Evropě.Jasně, já bych si ji nekoupil, protože mi přijde poměr cena/užitek trochu přestřelenej, ale to věčné brečení nad tím, že už to není "česká" firma, to je fakt trapný.Řádně česká značka to nebyla ani před revolucí, když nesměla vyrábět auta, jaká chtěla, ale musela se řídit tím, co jim dovolili vyrábět soudruzi....

your.god
8. července • 15:58

Tak tohle může může napsat jen inteligenční mrzák a demagog, nebo čerstvý absolvent nějaké multikulti nalejvárny mozků nejlépe humanitárního směru, že?, které se dříve zovali školami a děti se v nich učili věci potřebné k životu a porozumění věcem okolním, namísto čehož je do nich současným kolabujícím imperialismem pumpována oblbující propaganda, kterou právě tak krásně předvádíš.
Kdyby nás v každé reklamě a každém článku nemasírovali lhaním jak je Škodovka česká, tak bychom vzali fakt, že je německá a byl by klid. Ve Škodovce jsou české tak akorát platy a normy pro otroky také jistě odpovídají "specifickým českým podmínkám".
"Po těch 40 letech, kdy tenhle stát a firmy řídili absolutní tupouni," byl tenhle stát plně soběstačný a bez dluhů, se zemědělstvím, které nám záviděl celý svět a se spoustou špičkových vývojových pracovišť a firem, schopných dodávat výrobní celky do celého světa.
Mnoho tradičních českých značek skončilo teprve až jim zatly tipec kvóty nařízené nám našimi západními demoosvoboditeli, mnoho světoznámých českých firem bylo našimi politiky na objednávku západního kapitálu prostě rozloženo zevnitř, aby se majitelé jejich západních analogů snadno a levně zbavili konkurence. Zbytek rozprodali západním zájemcům za Klausem silně podhodnocenou korunu a zlomkové ceny a nebo prostě rozkradli.
Když si vybavím Škodu 110R a nebo Rapid, tak si myslím, že nám "soudruzi dovolili vyrábět" tak pěkná auta, že se za nimi otočí i teď. A o to víc.

@Di6
8. července • 17:32

Vidis to prilis zjednodusene a hodne sentimentalne:To, o cem pises, bylo tak nekdy pred sovetskou okupaci v roce 1968, pak uz to slo jen z kopce. Koncem osmdesatych let lidi (mimo komunisty, svazaky a aparatciky) uz nemeli motivaci cokoliv delat, pricemz bezduvodne nadseni bylo podezrele a vetsinou i po zasluze trestane.Ceska veda a prumysl tou dobou lapali po dechu a prezivali jen ze setrvacnosti. Se zapadem uz tehdejsi Ceskoslovensko nemohlo souperit, takze se vyvazelo temer vyhradne do zemi tretiho sveta za dumpingove ceny, ktere zapadni firmy nedokazaly podlezt.Kdyz pak po revoluci statni podpora exportu do tretiho sveta ustala, firmy najednou musely fungovat v beznem komercnim prostredi. Vetsina z nich to ale nezvladla. Jednak proto, ze na to nemely technologicky know-how nebo finance. Predevsim ale proto, ze ve vedeni tou dobou jeste stale byly stale zkostnatele komunisticke struktury, kterezto zahy vytridali stejne neschopni 'kinder manageri'.

řidič
9. července • 8:54

Co to plácát o 68´ a zákazu vyrábět? Jste na hlavou, nebo už tak zmanipulovaný, navedený ? 110 R i Rapid se vyráběl až dlouho po 68´, vážený..

Hgd76
9. července • 17:52

Nauc se cist! O zakazu vyrabet, jsem nenapsal ani slovo.A ty auta jsou jen ceske ikony, protoze nic lepsiho zde nebylo. Lec v porovnani s tim, co se tehdy vyrabelo na zapade, to byla bida. Pro mne je druha polovina osmdesatych let doba, kdy jsme si nemeli cim utirat zadky a zeny staly fronty na vlozky. Tak nelzi neco o sobestacnosti, spickovem vyzkumu a prumyslu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr5
10. července • 15:10

Lol, to uz je takova urban legend vytahovat, ze nebylo cim si utrit zadek. Proste jednou vyhorel Harmassan, tak na chvili bylo toaletaku min, ale jezajimave, jak tuto historku socikobijci velmi radi vytahuji..

Sarcasticus
11. července • 13:07

O tom tenkrát zpíval i právník Ivo Jahelka v písni Balada Československá - viz 10. sloka např. na http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/jahelka-ivo/b... . ;-)

xman
9. srpna • 15:45

Je dobré si počíst nějakou takovou diskuzi a alespoň jednou za čas se dobře pobavit. :-) ... Škoda, že nám tolik let od "revoluce" ještě nestihla natolik stoupnout inteligence, abychom si začali vážit toho, co tady máme, co se tady vyrábí a na čem je český podpis.
Měli bychom si skutečně uvědomit, že automobilka Škoda udělala za těch 17 let velký krok dopředu a díky bohu za to, že ji koupil někdo s tak silným kapitálem jako je německý VW. Navíc, ať už se to někomu líbí, nebo nelíbí, právě VW je jedna ze špiček ve vývoji technologií v automobilovém průmyslu a její úspěchy jsou znát i na modelech Škoda. V každé třídě, ve které je Škoda svým modelem zastoupena s tím, že má svoji nezaměnitelnou tvář, bez ohledu na tak velký koncern, do kterého patří.
Design Škodovek leze z českých, případně slovenských rukou a nemá chybu, buďme na to hrdí!
Málokdo také ví, že spousta dílů a součástek, které používá celý koncern VW, je varáběna tady v ČR.
Když už tady někdo zmínil Škodu R, 1000, nebo třeba 120, je potřeba si říct, že už tehdy to byly zoufalé výkřiky do tmy, protože např. i první Favorit už měl vypadat jako první Felicia, ale prostě to nešlo, protože to auto nesmělo být hezčí než tehdejší Moskal.
Takže komunisti tady brzdili vše, co mohlo konkurovat západní technice, západnímu vývoji, protože Sovětský Svaz nemohl být jen páté kolo u vozu, plné lenivých komunistů.Takže závěrem - my češi nejsme líní jako bolševíci v Rusku, nejme ani tak hloupí, jen jsme na to zatím ještě všichni nepřišli.
Kodiaq bude jistě skvělé auto a byť na něj nikdy mít nebudu, přeji mu hodně zdaru v téhle závistivé době....:-)

k*^wgk
10. července • 19:23

Zena se nad tou Vasi 'urban legend' skvele bavi. Rika, ze u nich nebyl toaletak cca rok a damske vlozky byly na pridel.Ted uz jen zbyba, abyste prijel k nam na navstevu. Radi pozname takoveho mystifikatora, ktery nam bude tvrdit, ze to, co jsme na vlastni kuzi zazili, se vlastne vuuuubec nestalo. Ostane, nebyl Vas dedecek zapaleny komunisticky funkcionar?

řidič
11. července • 11:06

Ale ta fabtika Harmassan opravdu do základu vyhořela, proto nebyl hajzlpapír ani vložky mezi nožky... to jsou jen a jen fakta.

your.god
12. července • 2:43

V polovině sedmdesátých let se vyráběly skládané toaletní papíry ve dvou závodech Jihočeských papíren - v Červené Řečici a Přibyslavicích.
Koncem šedesátých let bylo jasné, že stará technologie je neudržitelná a připravovala se výstavba nového moderního stroje. V rámci federalizace ČSSR bylo rozhodnuto postavit tento stroj v nejstarší slovenské papírně v Harmanci. Papír měl být dodáván na Slovensko i do Čech.
V té době bylo žádoucí získávání deviz (konvertibilní měny) exportem na zahraniční (západní) trhy. Slovenský výrobce začal vyvážet papír do zemí s tvrdou měnou, aby měl peníze na nákup nové zahraniční technologie a další rozvoj. Tak vznikl nedostatek toaletního papíru na českém trhu.
Problémy se zásobováním toaletním papírem v roce 1988 vystupňované požárem v papírnách Harmanec v okr. Banská Bystrica, které byly největším výrobcem toaletního papíru v ČSSR, dosáhly takové závažnosti, že je muselo projednávat předsednictvo ÚV KSČ. Rozhodnuto bylo o výstavbě nových výrobních kapacit tak, aby bylo možné dosáhnout odpovídající produkce toaletního papíru na osobu a přiblížit se evropskému průměru spotřeby. Dočasný výpadek v zásobování bylo nutné vyřešit dovozem z Rakouska a Číny za devizy.
Nutno doplnit, že za občas chybějící toaletní papír a dámské hygienické vložky mohli do jisté míry i sami obyvatelé, svým nakupováním stylem: "skoupím toho co nejvíc, protože to zrovna mají" a tak když po zkušenostech z minula prodavačka dámě nechtěla prodat víc než třicet rolí toaletního papíru v jednom nákupu, tak ta jen co došla domů, poslala do papírnictví ještě manžela pro dalších třicet rolí. Třicet rolí měli ještě z minula, protože to nespotřebovali a tak měli doma záchod obložený devadesáti rolemi toaletního papíru "pro strýčka příhodu nebo až doopravdy nebude" a tak se v papírnictvích skutečně dalo narazit na prázdné regály, kde by při normálním stylu nakupování po většinu času bylo dostatek toaletního papíru pro všechny.
Ale ona je to jakási lidská vlastnost, která nás provází nezávisle na systému a druhu zboží. Taky znáte to: "Hele v hyperšuntu mají cukr za deset." A co udělá část populace? Nekoupí třeba jen pět kilo, což by normální rodině mělo vydržet třeba na měsíc, ale vezme rovnou pět balení po deseti. Padesát kilo cukru najednou a potom půl roku likvidují svoje zásoby. V případě osad na Sibiři nebo na Aljašce, kde to mají do obchodu tři sta kilometrů a ještě přes v zimě neprůjezdné horské sedlo, se takové chování dá pochopit, ale v době, kdy většina obyvatel sídlišť dojde do nejbližšího supermarketu v papučích a vesničané jezí autem okolo každý den z práce, mne takové chování nutí k zamyšlení nad duševní úrovní a mentálními schopnostmi oné části populace. Tím nemyslím prepery, ty na rozdíl od výše zmíněných celkem chápu.
Na závěr bych se rád zeptal toho nebožáka v jehož "meste nebyl toaletni papir k dostani cca 2 roky", zda se náhodou nejednalo třeba o město Plzeň a jeho oplocenou čtvrť Bory nebo o Prahu a silně střežené oplocené sídliště Pankrác, protože v naší dvacetitisícové "díře" na Vysočině byl pro normální pracující lidi hajzlpapír pořád a ti, kteří tenkrát kradli ze společného si holt v kriminále, když byl nedostatek pro slušné lidi, vytírali prdel Rudým právem, což se později stalo jistým pomazáním pro nové, samozvané kapitány našeho průmyslu, kteří své těžce nabyté zkušenosti dokázali zúročit a za dvacet sedm let přivedli naši společnost k prosperitě a blahobytu. Jen ten nebožák, soudě podle jeho komentářů, si snad ze zvyku asi dál vytírá prdel Rudým právem a při ceně těch novin si vážně nemyslím, že by si je kupoval, spíš je dál krade u trafik a stánků PNS jako před plyšovým převratem a vydává to za "boj proti komunistům", stejně jako poslankyně za ODS Miroslava Němcová tím později omlouvala, když na ni prasklo, že ji chytili, jak v samoobsluze krade rohlíky. No i takoví jsou mezi námi, a když jsou dost podlí a agilní v tom být anti(nadčasově podle toho, kdo je zrovna u moci a kdo je zrovna v nemilosti), tak jim to hodí třeba i předsednictví v Poslanecké sněmovně. Tam je prý toaletního papíru dostatek. Onehdá jsem četl, že přistihli poslance, který tam kradl toaletní papír na záchodě. Rozumíte tomu? V hojnosti výběru a nadbytku kapitalismu a se stotisícovým platem? Ona patologická láska a obdiv k toaletnímu papíru a panický strach z jeho nedostatku u nás není jen nějaká lidská vlastnost, ale u některých přímo diagnóza.

KIhyqdf7865**e/
12. července • 12:05

Verim ti, ze si myslis, ze si vytiram zadek Rudym pravem. Vez ovsem, ze v tom pripade si ja myslim, ze ty ho zeres. B-]

j89gs765
11. července • 16:37

To se tehdy skutecne rikalo. Proto ten papir nebyl k sehnani ...Jen jsem se ohradil vuci tomu, ze je to udajne 'urban legend' - tedy neco, co sice vsichni opakuji, lec neni to pravdou.

kjXG7
10. července • 19:16

Legendu z toho delaji komunisti a podobna pakaz. Bohuzel, v nasem meste nebyl toaletni papir k dostani cca 2 roky. B-]

Driver
9. července • 13:18

Je mnoho historek o tom, jak výrobci za komunistů nemohli díky komunistům vyrábět to či ono, některé jsou i pravdivé, ale zrovna u automobilek z převážné části šlo o peníze. Mnoho prototypů, co známe z muzea, nešlo do sériové výroby jen a pouze z důvodu vysokých výrobních nákladů. Zkrátka bylo potřeba chrlit levná auta, a nebyly kapacity na další luxusnější modely. Nebyla kapacita znamená, že i na ty levné vozy kolikrát nebyly svíčky, nebyly pneumatiky, nebyl kolikrát ani hajzlpapír...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
9. července • 13:23

A když jste si tu Škodu 1000 po dvou letech přes tři známé náhodou sehnali, tak jste přijeli na pumpu, ta byla zavřená, protože nebyl benzín. Přesto tam byla fronta, čekající, až benzín přivezou... :-D

HaHa!
7. července • 22:47

No opravdu nechápu, proč jsou lidi v diskuzích škodovky tak zahořklí, jste normální? Já škodovku taky nemám a ani ji neplánuju, ale auto je to fajn a v drtivý většině výborně hodnocený v testech (zahraničních!), prodává se dobře, vydelává dobře, proste úšpešá značka, a z části i česká, tak proč ji sakra nefandíte uz jenom z patriotizmu? Co to day vůbec melete za hovadiny? Proč si teda nekoupíte jiný auto když se vam Škoda nelíbí a musíte furt jenom pomlouvat? Vy český vymaštěnci.

mpolan
8. července • 8:57

Hloupý patriotismus je to, proč Škoda v ČR prodává průměrná auta za nadprůměrné ceny. A tomu já opravdu nefandím.
Česká už skutečně není, když ji 100% vlastní Němci. A že má český název a sídlí tady u nás? Hm, až se majitel rozhodne, že ji zařízne, my se budeme moci jen dívat.

Tom
11. července • 22:40

Jaky nadprumerny ceny? Co to placas? Kdyby byla Skodovka draha, coz neni, tak by si ji zaprdeny skudlilove v CR nikdy nekoupili! Skodovka je v CR nejlevnejsi, v zahranici stoji vyrazne vice. A kdyby jsi aspon trochu chapal fungovani trhu, tak by jsi vedel, ze pokud ma nekdo (Skodovka) trzni podil 1/3 celkoveho trhu, tak se stava cenovym etalonem. Tj. Urcuje ceny vozu vsech znacek (konkurencnich) na danem trhu. Kdyz Skoda Auto zlevni, zlevnuji i ostatni a naopak. Ted vsichni zdrazuji, protoze tu jsou auta neskutecne levny...

iwfeyh
8. července • 7:34

Z patriotismu nefandim, protoze ten je uz prekonany. Spolecnosti prospesneho cizince si vazim vice nez parazitujiciho nasince.Skodovka je podle meho nazoru jedna prolhana firma, tvarici se, ze prodava sama malovana vejce, lec je to jeden zaprdek vedle druheho.Nemusim ji od doby, kdy jejich marketing srovnaval prodejnost aut v tridach: Octavia - BMW 5 a Superb - BMW 7. To mi prijde, ze si uz nevidi na spicku nosu a maji potencionalni ceske zakazniky za uplne debily. Zajimave je, ze v Nemecku si tohle Skoda nedovoli.

josephko
7. července • 20:50

Prípadným záujemcov by som odporúčal už teraz zapísať sa do poradovníka. Kodiaq bude totiž ťažká podpultovka - ako za socíku.
(Nielen) U nás prevalcuje triedu SUV presne tak ako to urobili kedysi vo svojich segmentoch Felicia, Fabia či Octavia.
Len škoda, že sa zatiaľ nehovorí o nových motoroch 1.5 TSI.
A vôbec nerozumiem, prečo Česi tak na škodovku nadávajú. Pravidelne pozerám nemecký špecializovaný kanál Auto Moto Sport, a tam francúzske či japonské značky nemajú v testoch proti nemeckým značkám takmer žiadnu šancu. Rovnako Frantíci sú zamilované len do tých svojich značiek.

R
7. července • 21:22

No jo vždyť je to jedno...Škoda nepatří Čechům stejně jako Volvo Švédům , do PSA se cpou Číňané tak co :-O

dobre tak
7. července • 19:58

nalestena bida. motory pouzitelne jen do mesta. hlavne ze to ma tahnout prives 2,5 tuny, plus k tomu obrovsky nalozeny kufr...vyborne auto!

dobre tak
7. července • 19:55

nale

řidič
7. července • 17:17

To bude SUV nebo dodávka?? Mi už ta škodovkářská posedlost velikosti kufru připadá k smíchu..... přes dva kubíky objem zavazadel a nafta 110 kW,,, fakt, takový malotraktor Zetor :-D.
A třetí řada sedadel v Evropě, kde se rodí 1,3, dítěte na matku je teprve k smíchu .. v Číne na tom nejsou lépe, a v Africe to nekoupí..

Adam
7. července • 14:37

Takze 132 kw benzin bude maximum? To snad ne....

Jirka
11. července • 13:32

Samozrejme ze nebude, nabidka motoru bude kopirovat superb vcetne 206kW + casem i bitdi.

7. července • 15:08

A ty sis silnejsi benzin chtěl tak moc koupit, vid? :-)

Shr3k
7. července • 21:41

Já ano, takto zbývá opět zpět Superb nebo alternativní Alltrack...

Adam
7. července • 15:26

jo, na auto této velikosti je to prostě málo...

dobre tak
7. července • 22:19

jen pockej, urcite prijde clanek o tom jak v tom aute staci mit 92kw. pak tech 132kw zacne pusobit ;) to auto zatim pusobi jako plastova krabice do mesta, a ty motory staci

khc86eh
7. července • 12:39

Melo se to jmenovat Skoda Pro PaGandha.Skodovka opet nezklame: Neprijde s nicim novym, ale o to drazsim.

/*-+/*-+/*-+
7. července • 12:34

A kdypak nam redakce napise o tom, jak a kdy Skoda zdrazuje? Kdyz Skoda zlevnovala, rinuly se zde vodopady oslavnych od.

řidič
7. července • 17:18

Když stádo škodovku furt kupuje, proč ne?

Art Vandelay
7. července • 11:49

Redakcia, viete ci bude mat auto v druhom rade 3 rovnocenne sedacky alebo len 2 + stredna nudzova. Momentalne je len jedno SUV co ma 3 sedacky a je to LR Discovery....

dobre tak
7. července • 19:54

podle me nebude, sirkou je to v podstate superb.

Art Vandelay
7. července • 22:10

Ani podla mna nebude mat 3, ale napriklad Mondeo je 2+nudzova a S-Max/Galaxy maju po 3 sedadla...

Ludek_II
7. července • 11:49

Na idnesu měl mistr Dvořák orgasmus z toho, že to má VYHŘÍVANÝ VOLANT !! :-D

Antiautomat
7. července • 10:48

....ton a styl tretieho odstavca mi skor pripomina test Ducata, kde su priority uplne inde. Ale na druhej strane, nebite ma....Ducato s dvoma radami sedadiel, v najmensej verzii a so silnym 2.3 litrom si pokojne viem predstavit ako velku rodinnu karu. Tam uz take h.vadiny ako velkost kufra naozaj nemusim riesit. A ani svetlu vysku, dostane sa tam, kde vsetky dnesne SUV. A nakoniec> vyjde to lacnejsie a ma to solidny robustny zaklad.

Aladin
7. července • 10:13

Ajajaj. Tady bude zase zahořklo. :-D
Jsem potěšen, že se opět začínají prosazovat benzínové motory. Naopak mírné zklamání, že VW zaspalo s hybridy. Poptávka by byla už teď.

Nornik
7. července • 13:55

Spis by mi udelal vetsi radost CNG verze ... a to i Superbu. Hybrid je jen pozerina, ktera problemy s ekologii presouva nekde do zemi tretiho sveta, kde se tezi lithium.

Aladin
7. července • 14:55

CNG je pro mě bohužel nepoužitelné. Bydlím ve městě a potřebuji se dostat do krytých prostor. A kolenovrti developeři staví vše maximálně levně, tudíž není skoro nic navrženo pro vjezd CNG. Jde hlavně o protipožární předpisy, vzduchotechnika. V zahraničí to mají často přístupné. :-/

dobre tak
7. července • 18:25

a plachetnici vysouvaci by bylo jeste lepsi :) at to jezdi za 0 litru

Provo
7. července • 13:33

Poptávka po hybridech je v Evropě zcela minimální. Škodovka dostane hybridy až ve chvíli, kdy se budou trochu prodávat a spadne jejich cena. V tuto chvíli je to technika pro Porsche, Audi a VW a dokud se u nich trochu nezvýší prodeje není šance pro Škodovku.

Ernie
7. července • 14:03

Na dalsi rok dorazi Superb 1,4 TSI hybrid a o rok na to aj Koniaq hybrid...

žertík
7. července • 15:14

Tak jestli to má mít 2 víčka nádrží po obou stranách jako to bylo u té studie (pod jedním měla být klasická nádrž a pod druhým zásuvka pro dobíjení), tak by mohli pro začátek nabídnout hybrid se dvěma motory - jedním dieslovým a jedním benzínovým. Takový benzínovo-dieslový hybrid zatím asi nikdo nenabízí, to by byl reklamní trhák ... :-D

Hloupej Honza
7. července • 16:06

Si pamatuju benzín a diesel sem měl na buldozeru z roku 60týho. Benzín tam byl jen aby nastartoval diesel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hihihi
10. července • 16:47

Tak to by mohla případná hybridní verze Kodiaku nést honosné označení Škoda Kodiak Buldozer? :-)

milanekjablonecak
7. července • 9:50

Paket spánek používat pouze u stojícího vozidla!

bzzz
7. července • 10:14

Paket spanek hlavne pristupny - podle stupne vybavy - bud pres krytku palivove nadrze nebo SPZ ;-)

Ondřej
7. července • 9:49

Jsem normálně smutný a zklamán :( Já se tak těšil na tříválcový motor a ono nic? :( Doufám, že nakonec bude a v testu se dozvím, že je to lepší než konkurence s velkoobjemem a rozzáříte můj život. Jinak se Škodou končím! Sekačky místo motoru si vzít nenecháme!

Doporučujeme

Články odjinud