V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka TSI (110 kW) a dvoulitr TSI posílený na 140 kW. V porovnání s cenami v době uvedení na trh vůz výrazně podražil.
Přelom srpna a září bude pro automobilky působící v Evropě zlomový. V platnost totiž vstoupí přísnější emisní norma a s ní související povinnost uvádět spotřebu paliva měřenou v podmínkách více odpovídajícím realitě. Výrobci musejí do nabídky zapojit nové, nebo přepracované motory, v případě přeplňovaných benzinových verzí i s filtrem pevných částic. To může mimo jiné přinést zdražení.
Škodovka tento týden vypustila do světa nové ceníky Octavie a Superbu a kdekdo se divil, proč je nabídka tak „osekaná“. Je to však pouze na přechodnou dobu, přičemž stěžejními agregáty nižší střední a střední třídy budou čtyřválce 1.5 TSI, 2.0 TDI a 2.0 TSI. Ceník Kodiaqu se sice doteď nezměnil, v konfigurátoru už ale nové motory figurují.
Základním motorem je podle očekávání patnáctistovka TSI se 110 kW, která nahrazuje stejně výkonnou čtrnáctistovku. Jenže zatímco ta se dříve nabízela s pohonem předních i všech kol, aktuálně si u Kodiaqu musíte vystačit s první možností. Volit můžete pouze mezi převodkami, kdy v základu je šestistupňový manuál a za 50.000 Kč dostanete sedmistupňové DSG.
Ceny dnes začínají na 673.900 korunách, což může svádět k myšlence, že je základní Kodiaq levnější než koncem roku 2016, kdy dorazil na náš trh. Jenže tehdy byla na výběr buď předokolka s automatem (nyní 723.900 Kč), nebo čtyřkolka s manuálem. V obou případech stál vůz 677.900 Kč.
Zdražení jde hezky vidět na verzi 2.0 TSI, která disponovala výkonem 132 kW a byla kombinována pouze s pohonem všech kol a automatem. Zatímco koncem roku 2016 jste takový vůz ve výbavě Active pořídili za 767.900 korun, dnes podle konfigurátoru stojí nejméně 820.900 korun. Motor nicméně posílil na 140 kW (190 koní) a společně se silnějším z nabízených dvoulitrových TDI tak představuje výkonový vrchol.
Škoda Kodiaq - přehled motorů a cen na českém trhu k 17. srpnu 2018 |
Motor |
1.5 TSI |
2.0 TDI |
2.0 TDI 4x4 |
2.0 TDI 4x4 |
2.0 TSI 4x4 |
Výkon [kW] |
110 |
110 |
110 |
140 |
140 |
Převodovka |
6M/7A |
7A |
6M/7A |
7A |
7A |
Cena Active [Kč] |
673.900 |
753.900 |
753.900 |
863.900 |
820.900 |
Cena Ambition [Kč] |
728.900 |
808.900 |
808.900 |
918.900 |
875.900 |
Cena Style [Kč] |
798.900 |
878.900 |
878.900 |
988.900 |
945.900 |
Cena Scout [Kč] |
- |
- |
928.900 |
1.038.900 |
995.900 |
Cena Sportline [Kč] |
848.900 |
928.900 |
928.900 |
1.038.900 |
995.900 |
Cena L&K [Kč] |
- |
- |
985.900 |
1.095.900 |
1.052.900 |
*za DSG se připlácí 50.000 Kč |
|
Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).
Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS