Kodiaq mezi motory rozdíl nedělá, zážehové i vznětové zdražily o 9000 korun. Došlo však ke zredukování nabídky čtrnáctistovek, což zřejmě souvisí s plánovaným ukončením výroby tohoto motoru a jeho nahrazením patnáctistovkou TSI.

Kodiaq mezi motory rozdíl nedělá, zážehové i vznětové zdražily o 9000 korun. Došlo však ke zredukování nabídky čtrnáctistovek, což zřejmě souvisí s plánovaným ukončením výroby tohoto motoru a jeho nahrazením patnáctistovkou TSI.

Zatímco dříve jste mohli vybírat mezi 1.4 TSI 4x4/110 kW, 1.4 TSI/110 kW DSG (obě za stejnou cenu) a 1.4 TSI/110 kW 4x4 DSG, nyní zbyla už jenom předokolka s automatem za nejméně 702.900 korun.

Zatímco dříve jste mohli vybírat mezi 1.4 TSI 4x4/110 kW, 1.4 TSI/110 kW DSG (obě za stejnou cenu) a 1.4 TSI/110 kW 4x4 DSG, nyní zbyla už jenom předokolka s automatem za nejméně 702.900 korun.

Zatímco dříve jste mohli vybírat mezi 1.4 TSI 4x4/110 kW, 1.4 TSI/110 kW DSG (obě za stejnou cenu) a 1.4 TSI/110 kW 4x4 DSG, nyní zbyla už jenom předokolka s automatem za nejméně 702.900 korun.
14
Fotogalerie

Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka TSI (110 kW) a dvoulitr TSI posílený na 140 kW. V porovnání s cenami v době uvedení na trh vůz výrazně podražil.

Přelom srpna a září bude pro automobilky působící v Evropě zlomový. V platnost totiž vstoupí přísnější emisní norma a s ní související povinnost uvádět spotřebu paliva měřenou v podmínkách více odpovídajícím realitě. Výrobci musejí do nabídky zapojit nové, nebo přepracované motory, v případě přeplňovaných benzinových verzí i s filtrem pevných částic. To může mimo jiné přinést zdražení.

Škodovka tento týden vypustila do světa nové ceníky Octavie a Superbu a kdekdo se divil, proč je nabídka tak „osekaná“. Je to však pouze na přechodnou dobu, přičemž stěžejními agregáty nižší střední a střední třídy budou čtyřválce 1.5 TSI, 2.0 TDI a 2.0 TSI. Ceník Kodiaqu se sice doteď nezměnil, v konfigurátoru už ale nové motory figurují.

Základním motorem je podle očekávání patnáctistovka TSI se 110 kW, která nahrazuje stejně výkonnou čtrnáctistovku. Jenže zatímco ta se dříve nabízela s pohonem předních i všech kol, aktuálně si u Kodiaqu musíte vystačit s první možností. Volit můžete pouze mezi převodkami, kdy v základu je šestistupňový manuál a za 50.000 Kč dostanete sedmistupňové DSG.

Ceny dnes začínají na 673.900 korunách, což může svádět k myšlence, že je základní Kodiaq levnější než koncem roku 2016, kdy dorazil na náš trh. Jenže tehdy byla na výběr buď předokolka s automatem (nyní 723.900 Kč), nebo čtyřkolka s manuálem. V obou případech stál vůz 677.900 Kč.

Zdražení jde hezky vidět na verzi 2.0 TSI, která disponovala výkonem 132 kW a byla kombinována pouze s pohonem všech kol a automatem. Zatímco koncem roku 2016 jste takový vůz ve výbavě Active pořídili za 767.900 korun, dnes podle konfigurátoru stojí nejméně 820.900 korun. Motor nicméně posílil na 140 kW (190 koní) a společně se silnějším z nabízených dvoulitrových TDI tak představuje výkonový vrchol.

Škoda Kodiaq - přehled motorů a cen na českém trhu k 17. srpnu 2018
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 2.0 TSI 4x4
Výkon [kW] 110 110 110 140 140
Převodovka 6M/7A 7A 6M/7A 7A 7A
Cena Active [Kč] 673.900 753.900 753.900 863.900 820.900
Cena Ambition [Kč] 728.900 808.900 808.900 918.900 875.900
Cena Style [Kč] 798.900 878.900 878.900 988.900 945.900
Cena Scout [Kč] - - 928.900 1.038.900 995.900
Cena Sportline [Kč] 848.900 928.900 928.900 1.038.900 995.900
Cena L&K [Kč] - - 985.900 1.095.900 1.052.900
*za DSG se připlácí 50.000 Kč  

 

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Doporučujeme

Články odjinud