Škoda již šestým rokem vysazuje za každé prodané auto strom

Již šestým rokem přispívá Škoda Auto k obnově zelené tváře české krajiny. Prostřednictvím společensko-ekologického projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ automobilka doposud podpořila výsadbu více než 305 000 stromků v okolí svých výrobních závodů.

V roce 2012 k nim přibude dalších 58 202 nových sazenic. Do výběru konkrétních lokalit se tradičně zapojují zaměstnanci firmy Škoda a jejich rodinní příslušníci.

"Tento dlouhodobý projekt je nejen výrazem společenské odpovědnosti firmy Škoda. Je také jedinečnou příležitostí, jak dát našim zaměstnancům a jejich rodinám možnost aktivně se podílet na rozhodování o budoucnosti svého okolí a zvyšování kvality života," říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky Škoda. "K již vysázeným 305 422 stromkům v minulých pěti letech letos přibude dalších 58 202 sazenic, tedy přesně tolik, kolik vozů naše společnost prodala v ČR v roce 2011."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" je zaměřen především na regiony, kde má automobilka výrobní závody a ke kterým mají zaměstnanci automobilky bližší vztah. Jeho cílem je podpořit výsadbu například v místech ohrožených vodní či větrnou erozí a sesuvem půdy a zalesňování nevyužitých ploch. Vhodné jsou také výsadby zelených pásů kolem rušných komunikací nebo revitalizace skládek stavebního či komunálního odpadu. Podporována naopak nebude komerční výsadba.

Tradičně klíčovou roli hrají v projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ zaměstnanci. Každý rok se aktivně zapojují jak do vytipovávání vhodných lokalit, tak i do výsadby samotné. "Za dobu realizace projektu se stromky sázely ve spolupráci s 30 partnery na celkem více než 40 lokalitách. Většinu z nich přitom doporučili zaměstnanci Škoda Auto," dodává Petr Pečenka. "Vzhledem k velmi dobré zkušenosti je pravděpodobné, že výsadba bude na některých z těchto míst probíhat i v roce letošním. Zájem o udržení partnerství již vyjádřili například zástupci sdružení Čmelák – Společnost přátel přírody, jehož dlouhodobou snahou je revitalizace lesů v Jizerských horách, v okolí Bakova nad Jizerou nebo Ctiměřic."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" podporuje navíc provoz chráněných dílen Škoda. Jejich pracovníci vkládají do palubní literatury brožurku se samolepkou stromu. Podporu projektu tak mohou vyjádřit i samotní majitelé vozů Škoda. Stačí, když si na svůj nový automobil samolepku projektu umístí.

Zdroj: Škoda
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků