Škoda již šestým rokem vysazuje za každé prodané auto strom

Již šestým rokem přispívá Škoda Auto k obnově zelené tváře české krajiny. Prostřednictvím společensko-ekologického projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ automobilka doposud podpořila výsadbu více než 305 000 stromků v okolí svých výrobních závodů.

V roce 2012 k nim přibude dalších 58 202 nových sazenic. Do výběru konkrétních lokalit se tradičně zapojují zaměstnanci firmy Škoda a jejich rodinní příslušníci.

"Tento dlouhodobý projekt je nejen výrazem společenské odpovědnosti firmy Škoda. Je také jedinečnou příležitostí, jak dát našim zaměstnancům a jejich rodinám možnost aktivně se podílet na rozhodování o budoucnosti svého okolí a zvyšování kvality života," říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky Škoda. "K již vysázeným 305 422 stromkům v minulých pěti letech letos přibude dalších 58 202 sazenic, tedy přesně tolik, kolik vozů naše společnost prodala v ČR v roce 2011."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" je zaměřen především na regiony, kde má automobilka výrobní závody a ke kterým mají zaměstnanci automobilky bližší vztah. Jeho cílem je podpořit výsadbu například v místech ohrožených vodní či větrnou erozí a sesuvem půdy a zalesňování nevyužitých ploch. Vhodné jsou také výsadby zelených pásů kolem rušných komunikací nebo revitalizace skládek stavebního či komunálního odpadu. Podporována naopak nebude komerční výsadba.

Tradičně klíčovou roli hrají v projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ zaměstnanci. Každý rok se aktivně zapojují jak do vytipovávání vhodných lokalit, tak i do výsadby samotné. "Za dobu realizace projektu se stromky sázely ve spolupráci s 30 partnery na celkem více než 40 lokalitách. Většinu z nich přitom doporučili zaměstnanci Škoda Auto," dodává Petr Pečenka. "Vzhledem k velmi dobré zkušenosti je pravděpodobné, že výsadba bude na některých z těchto míst probíhat i v roce letošním. Zájem o udržení partnerství již vyjádřili například zástupci sdružení Čmelák – Společnost přátel přírody, jehož dlouhodobou snahou je revitalizace lesů v Jizerských horách, v okolí Bakova nad Jizerou nebo Ctiměřic."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" podporuje navíc provoz chráněných dílen Škoda. Jejich pracovníci vkládají do palubní literatury brožurku se samolepkou stromu. Podporu projektu tak mohou vyjádřit i samotní majitelé vozů Škoda. Stačí, když si na svůj nový automobil samolepku projektu umístí.

Zdroj: Škoda
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků