Škoda i Hyundai se chlubí nejlepším rokem v ČR, rekordní byl i celý trh

Podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) bylo v roce 2015 v České republice zaregistrováno 230 057 nových osobních automobilů – více než kdykoliv v historii. 

Rekordních výsledků dosáhl nejen celý trh, ale logicky i mnohé značky. Lídrem zůstává nadále Škoda, která si připsala 73 927 registrací. Meziročně si tak polepšila o více než 27 procent a dosáhla tržního podílu 32 % (v roce 2014 to bylo 30,2 %).

Nejlepším rokem v historii působení na českém trhu se v tiskové zprávě pochlubila rovněž značka Hyundai. Podle vlastního tvrzení byla v roce 2015 dvojkou na českém trhu, statistiky SDA jí však s 19 688 auty a podílem 8,53 % přisuzují až 3. příčku za Volkswagenem. Ten má 23 754 registrací a podíl 10,29 %. (Hyundai statistiky SDA neuznává s poukazem na to, že jsou v nich údajně zahrnuty takzvané reexporty a „účelové registrace“.) 

Podrobné zhodnocení výsledků českého trhu 2015 včetně žebříčků nejprodávanějších modelů v jednotlivých kategoriích připravujeme. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků