Škoda hodlá během pěti let zdvojnásobit své prodeje

54 komentářů

Hloupej Honza
29. prosince • 19:08

Zní to dobře, ale moc tomu nevěřím.Západní automobilky mají problém s odbytem protože je trh nasycen a ikdyž se vezme Čína tak nevím nevím ekonomika.idnes.cz ...
V Číně je velký množství "bohatých" lidí, ale taky i velké množství lidí pod životním minimem EU . Otázka jak ty lidi ty auta budou točit. Pokud si ho budou nechat 15let nota to tam moc neprodaj.
Osobně to beru jako by chtěli, ale že vyrobí a prodají no nemyslím. Mimo úspěch v Africe, Asie nebo jižní Americe je hezký , ale jdou ty peníze do EU? Zaměstnává to hodně lidí z EU?

Lempl
31. prosince • 10:38

Tak to jdu založit China AAAauto Company.Ojetiny tam pofrčej víc jak nové.:-D

Fantomas
31. prosince • 12:50

No ale počítej s tím, že auta se tam vyrábějí s daleko menšími požadavky na kvalitu, takže ojetiny budou spíš rachotiny. Tedy směle do toho :-)

Fantomas
29. prosince • 17:16

Každá druhá automobilka vážně plánuje zdvojnásobit svoji produkci a každá třetí chce být největší na světě :-D:-D
Kdyby to byla pravda, tak by tu za pár let leželo tolik vyrobených aut, že bychom je nestihli skoupit ani za 20 let.
A plánují taky zdvojnásobit produkci zvých zákazníků? :-D Nebo kdo ty auta bude kupovat?

Hloupej Honza
29. prosince • 19:14

Ale no tak nerýpejte do toho :-D dyť prodeje musí jen růst , růst a růst a.....

Radek.
29. prosince • 21:10

...spice must flow... (ale to už je jiná pohádka).

Hloupej Honza
29. prosince • 22:53

....A nastal ten den, kdy Arrakis stanul ve středu vesmíru, připraven otáčet jeho středem.... Ano jiná pohádka, ale výborně napsaná. Škoda že ji nemám v originále , ale taková kniha by byla za komančů tady vzácná a hlavně nežádoucí.

tazzz
30. prosince • 14:06

Na druhé straně byly knihy podstatně cenově dostupnější a i když jic byla nejméně polovina propagandistický brak, tak takováto klasika (F.Herbert : Duna) byla k sehnání naprosto bez problémů.Jinak gratuluji k dobrému vkusu - pro mě je toto, Kmotr a Černí baroni absolutní špička.Ale zpět k tématu - nevím, ale podle mě ani tak nezáleží na tom, zda Škoda Auto chce zdvojnásobit produkci, ale jestli potom ty své roomstery, Up vozítka a Fábie či Felicie taky prodá.Číňani už udělali opatření proti invazi automobilů do Pekingu a jiných velkých měst (a vesničani na to prostě mít nebudou) a v Indii to taky nebude dlouho trvat.Navíc obě země mají své výrobce, jejichž cenová politika je jinde než WV.Suma sumárum si Škoda Auto podle mě ukousl větší sousto než na co má.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek.
30. prosince • 23:02

Neviděl bych to ani tak na sousto, jako spíš jen na další nezávazné marketingové prohlášení managementu pro akcionáře - které holt nějaký novinářský naivka sbaštil i s chlupama a teď má pocit že vylovil sólokapra...Nehledě na to, že i kdyby se díky ruským, čínským a indickým montovnám VW skutečně zvýšila produkce vozítek s logem "Škoda" na dvojnásobek, tak se z toho do Mladé Boleslavi nedostane ani cent - spíš jim bude ještě víc "odlehčeno" outsourcováním produkce na východ...

fabia
29. prosince • 16:04

Škoda forever:-D

Linkinn52
29. prosince • 13:23

Má te tam chybu Škoda UP příjde už příští rok ne za dva roky. A nová felicie až za dva roky ne příští rok.;-) www.novinky.cz ...

lord_styx
29. prosince • 15:37

Nevím, zda jsou novinky.cz zrovna důvěryhodný zdroj.

forrest
29. prosince • 12:47

už automobilkám přistřihla křídla , takže 1,5 mil. nebude

Toper
29. prosince • 12:53

Mají na to 5 let, cíle bývají vždy nadsazené a obtížně splnitelné a jen takové mají smysl.
Takže sám tipuji reálný prodej škodovky za těch pět let někde na hranici 1,2 -1,3 mil. Pokud vše půjde jak má, což většinou stejně nejde. Ale pokud to bude víc, bude to jen dobře. ;-)

legnaw
29. prosince • 12:24

so sa babe chcelo to sa babe snilo....

antizelený smrťák
29. prosince • 11:18

Takže Garážníci,už tam nejsem a nikdy nebudu. I smrt se unaví. Sbohem

Jakub Chromý (Robspier)
29. prosince • 10:46

No? Proč ne! Snad se to bude vyvíjet i nadále dobře a pokud nám ta naše "macecha" v nějakém svých záchvatů nebude házet klacky pod nohy bude to fajn :))

Skyline
29. prosince • 11:38

Hod se do klidu hele:-D Koncern nekdy hazel skode klacky pod nohy? Tos slysel o velke prestavce od spoluzaka, co ma strejdu, kterej ma kamose, kterej zna delnase z linky a ten to rikal po patym pivu v hospode?:-D

Petr
29. prosince • 11:14

Ono to hazeni klacku pod nohy je jenom naoko, aby bylo o cem psat. VW Skodovku bude i nadale podporovat jako svou primarni znacku pro Rusko, Cinu a Indii. Pro tyto trhy jsou ta auta dostacujici, v Evrope (krome CR) moc vody nenamouti, takze nebude lezt do zeli matce.

Toper
29. prosince • 11:45

To jsou zase dedukce. :-DV Evropě se pořád prodá 2/3 produkce škodovky a opravdu ne v ČR. Samotný VW prodá v asii více, než škodovka. Žádná "primární značka" neexistuje. To je tvůj výmysl. ;-)Jde pouze o zaměření se na nové velké rostoucí trhy. Dělají to tak všichni, kteří chtějí znásobit své prodeje. Nic jiného za tím člověk nemusí hledat. B-]

Petr
29. prosince • 12:09

Je videt, ze pojem obchodni strategie ti moc nerika. Postupny utlum Skodovky v evrope, ktery zacal cca pred 3 lety, je nedilnou soucasti teto strategie a VW se tim nijak nataji. Staci nemit na nose skodovacke bryle a divat se kolem sebe. Design, technika, nove vyrobni zavody a venposledni rade i rada vyjadreni zastupcu VW hovori jasnou reci. Ja jsem rad, Skodovc se tak oteviraji nove, velmi zajimave trhy, kde by se mohla solidne uchytit a nehrat jenom roli low-end okrajove znacky, jako je tomu v evrope.

kari.laz
29. prosince • 16:46

útlum v Evropě?Mladoboleslavský výrobce zaznamenal v roce 2010 růst prodejů prakticky na všech trzích. Ve Finsku vzrostly prodeje aut s okřídleným šípem ve znaku o 52,6 %, v Nizozemí o 92,1 % a v Irsku dokonce o 107 %. Meziroční prodeje vzrostly i na mimoevropských trzích, v Indii o 33,3 % na 17.800 vozů, v Číně o 56,2 % na 167.000 aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
29. prosince • 17:02

A kolich se jich v tom Nizozemi ci Irsku prodalo? 200 nebo 220?

kamil
29. prosince • 19:49

Prodeje v Nizozemí:
březen 2010:
1. Ford 4.653
2. Opel 4.175
3. Toyota 4.005
4. VW 3.615
5. Peugeot 3.581
6. Renault 3.132
7. Citroen 2.342
8. Fiat 2.304
9. Hyundai 2.067
10. Audi 1.698
11. Kia 1.323
12. BMW 1.182
13. Skoda 1.135
14. Suzuki 1.117
15. Nissan 1.055srpen 2010:
1. Toyota 3.612
2. VW 3.449
3. Peugeot 3.290
4. Opel 2.350
5. Renault 2.261
6. Fiat 2.245
7. Ford 2.190
8. Citroen 2.024
9. SEAT 1.787
10. Hyundai 1.446
11. Suzuki1.320
12. Audi 1.105
13. Kia 1.073
14. Skoda 960
15. Nissan 952Letos to bude tedy něco mezi 10-12tis.

Petr
29. prosince • 21:44

Diky za cisla, mozna by mel na ne kouknout Toper, aby se mu rozsvitilo.

kamil
30. prosince • 18:22

Ten nárůst prodejů Škodovky je způsoben 3 okolnostmi. První je, že loni se jim na některých trzích výrazně propadli prodeje, takže se teď pouze vrací na úroveň roku 2008, viz třeba:Rusko - loni propad o 50,3%, letos nárůst o 37,9%, takže letošní prodeje jsou stále pod úrovní roku 2008
Estonsko - loni propad o 66,2%, letos nárůst o 17,5%, tedy zdaleka nedosahuje prodejů roku 2008
Ukrajina - loni propad o 72%, letos nárůst o 16%, prodeje jsou někde na 1/3 roku 2008
Finsko - loni propad o 35,2%, letos narůst o 52,6%, prodeje nedosahují úrovně roku 2008, ale jen těsně
Indie - loni propad o 9,5%, letos nárůst o 33,8%, prodeje překonali rok 2008Druhým důvodem růstu prodejů jsou nové trhy jako např. Austrálie kde prodává Škodovka 3. rok. Letos se jí podařilo překonat hranici 2.000 vozů, třeba Renaultu se to v Austrálii podařilo již druhý rok, ale pak se zastavil na 4tis. a tam stagnuje. Kde se v Austrálii zastaví Škodovka se teprve ukáže.Posledním důvodem růstu prodejů jsou nové trhy s nedostatkem aut kam patří hlavně Čína (+ je to pro Škodovku nový trh, viz bod 2) ikdyž tam už není růst tak velký jako v předchozích letech kdy rostla o více než 100% ročně (letos jen o něco málo přes 50%), viz prodeje v Číně:
2006 - 660
2007 - 27.325
2008 - 59.284
2009 - 122.556
2010 - cca 167tis. (tedy růst je již jen poloviční)

kamil
30. prosince • 18:50

Z pohledu jednotlivých regionů to vypadá takhle (údaj za 1-6/2010 vs 2009):Západní Evropa + 0,3% (175.280 aut)
Východní Evropa + 0,9% (33.382 aut)
Střední Evropa + 3,5% (60.991 aut)
Zámoří/Asie +73,6% (109.064 aut)Evropa už je na hranici, teď už může výrazně růst Škodovka jen mimo Evropu.

kamil
30. prosince • 19:07

V Evropě je to jak kde, třeba loni v Německu prodeje výrazně vzrostli díky šrotovnému a proto letos klesli.
V ČR posledních několik let Škodovka klesala z 67tis. (2007) na 56tis. (2009). Letos to je za 1-11/2010 cca 48tis. aut, takže to vypadá na cca 53tis., tedy další pokles v ČR.Totéž Slovensko kde prodeje každoročně klesají z 21tis. (2006) na 14,6tis. (2009). Totéž Španělsko z 25tis. (2006) na 17tis. (2009) atd.Na některých trzích zase neustále roste jako např. v Polsku z 28.783 (2006) na 38.305 (2009) nebo Francii z 16.754 (2006) na 20.313 (2009).Někde nejdříve klesla a pak zase roste jako např. v Rakousku nebo V. Británii a někde zase rostla a teď klesá jako např. v Itálii nebo Belgii.

Toper
30. prosince • 1:29

Já doufám, že se rozsvítilo tobě, ty čísla tu jsou přímo pro tebe. ;-)Možná tam i poznáš, že škodovka neprodává stovky kusů (jak si mylně myslíš), ale tisíce. ;-):-P

Toper
29. prosince • 17:32

A co si to tak zkusit najít, ať máš aspoň nějaké argumenty. ;-)

Toper
29. prosince • 12:16

Cha chá, sice se snažíš působit velmi školeně, ale tvá slova jsou naprosto prázdná. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
29. prosince • 12:19

No, Kopre, hlavne ze tys toho k tematu napsal, vid? Ja Skodovce preju a jandim, jen at se rozviji a doufam, ze v te Cine proda vic nez tech planovanych 1,5 mil aut. Ty jim to snad neprejes?

Toper
29. prosince • 12:21

Podívej se, jestli jsi tak ubohý, abys mi musel komolit nick, tak s tebou nehodlám vůbec ztrácet čas. To, co píšeš, nemá žádný hlubší základ. Jsou to v podstatě pouze tvé ...dojmy.

Petr
29. prosince • 12:26

Tos vycetl v citance? Zatim jsem od tebe neslysel jediny rozumny protiargument. Placas se tady a snazis se za kazdou cenu oponovat, ale zatim se jenom vic a vic ztrapnujes. Az budes mit neco k tematu clanku, ozvi se. Rad to s tebou proberu, mily Kopre.

Toper
29. prosince • 12:29

Jsi tak hloupý, že si nedovedeš připustit, že by pravdu mohl mít i někdo jiný. S takovými se pak těžko diskutuje. Opět zde předvádíš svůj monolog. Tak si to užij, ale pravda je tak trošku jinde, než si sám myslíš. B-]

Petr
29. prosince • 12:33

Cekal jsem nejaky ten argument a ne tento blabol. Zkus to jeste jednou a lepe.

Toper
29. prosince • 12:37

Chlapečku, jsi úplně mimo. Už tvůj první příspěvek byl těžce primitivní, jako ty sám.
Na ty tvé blbosti je argumentů škoda. ;-)

Petr
29. prosince • 12:42

No, zatim jedine, na co ses zmohl, jsou osobni utoky - tolik k hlouposti a primitivnim prispevkum.

Toper
29. prosince • 12:45

Zkus si přečíst (ještě jednou) můj úplně první příspěvěk. Ten vyvrací tu tvou snůšku nesmyslů a dojmů, kterým se snažíš sám věřit. :-D
PS: Pokud máš důkazy, které by tvé prvotní tvrzení jakkoliv podpořily, měl si je rovnou uvést. Ale bohužel pro tebe, já vím, že neexistují. ;-)

Petr
29. prosince • 12:58

Ten nevyvraci vubec nic, protoze resi uplne neco jineho, nez o cem jsem psal ja. To je tvuj problem, Kopre, ze reagujes na neco, co ani nejsi schopen pochopit. Nediv se pak, ze to takhle dopada.

Toper
29. prosince • 13:06

Vždyť to říkám, že máš v hlavě bramboračku.Ty naše "primární značko"... bože, jaký nesmysl. :-D

Petr
29. prosince • 13:17

Kopre, tva diskuzni impotence by teoreticky byla omluvitelna pouze velice nizkym vekem. Pokud tomu tak opravdu je, tak bych ti radil venovat se debatam se svymi rovesniky na Alikovi, ci podobne zamerenem serveru.

Toper
29. prosince • 13:22

Jasně ty primární značko, tedy spíš primární nesmysle. To si opravdu nedovedeš připustit, jako chlap, že si napsal do nebe volající kravinu? ;-)

ivanh
29. prosince • 14:01

Do nebevolajici kraviny tady pises ty, tenhle plan se Skodou je pomerne znama vec, Piech to neprimo potvrdil pro Autocar a vse co se v poslednich letech deje k tomu jasne smeruje. Jasne cileni je pro Skodu vyhodou, tady si nebudou s VW konkurovat a v Cine maji vetsi potencial rustu. Pokud umis pouzivat google a posledni par let si nebyl zalezly nekde v jeskyni, tak najdes dostatek imformaci.

Toper
29. prosince • 14:19

Ivane a vlastně i Petře, pro koncern VW byl, je a bude vždy primární značkou samotný Volkswagen. Proto v Číně a Indii nabízí přímo "speciální" modely VW dle požadavku tamních trhů.
Proto tam VW taky prodá násobně více, než maličká Škoda, která tam plní stejnou funkci jako zde. Diferencuje koncernovou značku pro specifickou skupinu zákazníků. Ale nikdy nebude značkou globální, s odpovídajícím uniformním designem, který je zde Volkswagenu často zálibně vytýkan, ale pouze těmi, kteří nechápou jeho postavení a směřování.
To, že Škodovka expadnuje do Číny a Indie je pouze logickým vyústěním koncernových záměrů stát se největší automobilkou světa. Trhy v Asii jsou mladé a skýtají extrémní možnosti růstu (žije tam přece polovina světové populace), to všichni ví a nikdo nezpochybňuje. A je také zcela jasné, že pokud má škodovka růst, tak ta nejsnazší cesta vede přes Asii. Mě poučovat nemusíš, očividně o tom vím víc, než ty sám. ;-)

Petr
29. prosince • 14:31

O tom, ze by Skoda mela nebo nemela byt globalni znackou tady pises jen a pouze ty. Zbytkem prispevku, i kdyz si to zrejme neuvedomujes, potvrzujes to, co jsem napsal nahore.

Toper
29. prosince • 14:44

Péťo, ty jsi úplně mimo.To cos napsal na začátku byl a je nesmysl, tak to konečně přiznej, nebudeš tu ze sebe dělat kašpara. ;-)

Petr
29. prosince • 17:04

Na to jsou tady jini adepti, vid Kopre B-]Akorat nevim o co ti jde. Ja jako Cech Skodovce fandim a preji ji to, nevim proc ty ne...

Toper
29. prosince • 17:31

Zase takový chlapák nejsi, jak se tady o tom sebe snažíš přesvědčovat. ;-)

Petr
29. prosince • 21:48

Nejsem to ja, kdo se tady marne snazi neco dokazat. Podivej se na cisla od kamila, abys vedel, jakou roli hraje Skoda v zapadni Evrope. Proto doufam, ze v cine se ji bude darit lip. Cinane jsou mnohem mene narocni nez lide v zapadni evrope, takze tam to vidim pozitivne - evropsky low-end je porad lepsi nez jejich domaci produkce.

Toper
30. prosince • 1:27

Podívej se, Petříku, napsal si tu několik nesmyslů, které sis nedokázal nijak obhájit.
Pak se tady snažíš ukazovat na čísla od Kamila, které ukazují, že sám tu píšeš jeden nesymsl za druhým. Pěkně se tu fackuješ. B-]Znova ti opakuji, více jak dvě třetiny produkce škodovky se prodají v Evropě, potažmo té západní.
DVĚ TŘETINY Péťo. Víš kolik to je? Je to více jak polovina. Ano, pro Škodovku je západní Evropa opravdu důležitá. Je komické zde sledovat, jak se tu v křeči snažíš cokoli napsat. ;-):-P

Petr
30. prosince • 8:17

Bohuzel, premysleni v sirsim kontextu neni tvoji silnou strankou - podivej se, kde v tabulce Skoda je a kdo je pred ni - uz seplo?

Toper
30. prosince • 10:22

:-D
Nejdřív se tu snažíš protlačit pojem "primární značka", to ti nevyjde, tak taktně držíš hubu, pak zase "širší kontext".Péťo, já nejsem z těch, co ti sežerou kdejaké "moudro", co vypustíš z hlavy.
Znovu ti opakuji, Škodovka prodá v západní Evropě DVĚ TŘETINY své produkce. A je jedno, jestli je na žebříčku jedné země na desátém či dvacátém místě. Ty dvě třetiny se tu prodají a proto je pro škodovku Evropa pořád důležitá a pořád hlavní trh. Až prodá více jak polovinu v Číně, bude to naopak.
V samotné Číně se minulý rok prodalo tuším kolem 13 mil. aut. Sám si můžeš spočítat, na jakém místě žebříčku bude figurovat škodovka se svým prodejem 170 tis. aut. A řeknu ti, do desítky se určitě nevleze. ;-)Zkus použít selský rozum, tam by to ti konečně mohlo vyjít. Zatím zde předvádíš sebemrskačství. :-P

Petr
31. prosince • 20:13

Od tebe to opravud sedi :-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud