Škoda hlásí rekordní rok. Prodeje v západní Evropě ale klesly

Navzdory krizi hlásí mladoboleslavská automobilky rekordní prodeje. Celosvětově vzrostl počet dodávek oproti roku 2011 o 6,8 %. Konečná suma vyrobených automobilů nemá daleko k jednomu milionu.

Společnost Škoda Auto hlásí úspěšný rok 2012. Oproti tomu minulému, kdy dodala svým zákazníkům 879 200 vozů, vzrostl počet dodávek na konečných 939 200 (+6,8 %). Škodovce se daří díky čínským zájemcům. Tamní prodeje zaznamenaly v porovnání s rokem 2011 nárůst o 7,1 % a na čínské silnice se tak dostalo celkem 235 700 automobilů. Prodeje rostly také ve východní Evropě, a to o výrazných 26,4 % (celkem 137 100 vozů). Jenom do Ruska se prodalo 99 100 automobilů (+33,7%).

Škoda | Byznys | Ceny | Nová Octavia | Škoda Octavia

Cena nové Octavie začíná na 334 900 korunách

Naopak v západní Evropě prodeje klesají. Zatímco v roce 2011 zde mladoboleslavská automobilka prodala 361 800 vozů, v minulém roce to bylo 358 400 vozů. Střední Evropa pak vykázala nárůst ze 123 200 automobilů na 124 000. K tomu všemu Škodovka ještě doplňuje informaci o rekordním prosinci, kdy bylo dodáno téměř 66 200 exemplářů. Nárůst by se měl týkat také České republiky, kde v roce 2012 skončilo 59 700 aut (v roce 2011 to bylo 58 200 vozů).

Statistiky sledující počet nových registrovaných automobilů ovšem vykazují trochu jiné hodnoty. Podle nich bylo v období od ledna do prosince 2012 zaregistrováno 53 778 nových vozů značky Škoda, zatímco o rok dříve to bylo 53 050. Samotný prosinec podle tohoto zdroje pro české dealery příliš úspěšný nebyl, když prodeje klesly o 516 automobilů na konečných 3819. Za zmínku určitě také stojí fakt, že v prvním pololetí hlásila automobilka 530 000 vozů. Druhá polovina roku tedy i přes příchod modelu Rapid tak úspěšná nebyla. 

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků