Škoda hlásí rekordní rok. Prodeje v západní Evropě ale klesly

Navzdory krizi hlásí mladoboleslavská automobilky rekordní prodeje. Celosvětově vzrostl počet dodávek oproti roku 2011 o 6,8 %. Konečná suma vyrobených automobilů nemá daleko k jednomu milionu.

Společnost Škoda Auto hlásí úspěšný rok 2012. Oproti tomu minulému, kdy dodala svým zákazníkům 879 200 vozů, vzrostl počet dodávek na konečných 939 200 (+6,8 %). Škodovce se daří díky čínským zájemcům. Tamní prodeje zaznamenaly v porovnání s rokem 2011 nárůst o 7,1 % a na čínské silnice se tak dostalo celkem 235 700 automobilů. Prodeje rostly také ve východní Evropě, a to o výrazných 26,4 % (celkem 137 100 vozů). Jenom do Ruska se prodalo 99 100 automobilů (+33,7%).

Škoda | Ceny | Nová Octavia | Byznys | Škoda Octavia

Cena nové Octavie začíná na 334 900 korunách

Naopak v západní Evropě prodeje klesají. Zatímco v roce 2011 zde mladoboleslavská automobilka prodala 361 800 vozů, v minulém roce to bylo 358 400 vozů. Střední Evropa pak vykázala nárůst ze 123 200 automobilů na 124 000. K tomu všemu Škodovka ještě doplňuje informaci o rekordním prosinci, kdy bylo dodáno téměř 66 200 exemplářů. Nárůst by se měl týkat také České republiky, kde v roce 2012 skončilo 59 700 aut (v roce 2011 to bylo 58 200 vozů).

Statistiky sledující počet nových registrovaných automobilů ovšem vykazují trochu jiné hodnoty. Podle nich bylo v období od ledna do prosince 2012 zaregistrováno 53 778 nových vozů značky Škoda, zatímco o rok dříve to bylo 53 050. Samotný prosinec podle tohoto zdroje pro české dealery příliš úspěšný nebyl, když prodeje klesly o 516 automobilů na konečných 3819. Za zmínku určitě také stojí fakt, že v prvním pololetí hlásila automobilka 530 000 vozů. Druhá polovina roku tedy i přes příchod modelu Rapid tak úspěšná nebyla. 

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků