Škoda hlásí nejlepší čtvrtletí v historii, prodala čtvrt milionu aut

Škoda Auto dodala od ledna do konce března zákazníkům 247 200 aut. Meziročně si tak polepšila o 12,1 % a připsala si nejlepší první čtvrtletí ve své historii. 

Z modelů zaznamenal největší skok Rapid: 45 000 aut dodaných zákazníkům je o 201,2 % lepší výsledek než v prvním čtvrtletí 2013. V západní Evropě nejvíc vyrostla Octavia, která se meziročně vyšvihla o 49,4 % – začátkem roku 2013 byl ještě v prodeji model předchozí generace. Právě nová Octavia do značné míry stojí za výrazným růstem Škody v Evropě, kde je značka o 17 procent silnější než ve stejném období loňského roku.

Zajímavosti | Statistiky | Byznys

Nejhledanější značky aut na Google: I v tomto žebříčku vede Škoda

Že start roku 2014 bude pro Škodu velmi úspěšný, naznačili její vedoucí představitelé už v březnu na výroční tiskové konferenci. „Nikdy předtím jsme v prvních dvou měsících roku neprodali tolik aut jako v roce 2014,“ řekl tehdy předseda představenstva Winfried Vahland. 

Celkem Škoda dodala v prvních třech měsících letošního roku 94 700 Octavií, rovných 45 000 Rapidů, 43 300 Fabií, 23 100 Yeti, 22 600 Superbů a 7700 Roomsterů. Všechny uvedené modely si meziročně polepšily – na rozdíl od malého Citigo, jehož 10 800 kusů představuje pokles o 13,9 %.

Podrobnější informace o výsledcích Škody najdete v přiložené tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků