Novodobá Felicia se stala článkem mezi předlistopadovými konstrukcemi automobilky Škoda a novodobou existencí této továrny pod křídly VW Group.
Laciné zaprodání rodinného stříbra, nebo cesta k prosperitě? Tato základní otázka dodnes napadá řadu patriotů československého a českého automobilového průmyslu, nicméně je třeba poznamenat, že s odstupem času lze tehdejší krok čsl. vlády považovat za nejlepší možný. Ale to bude podkladem pro další, komplexněji pojatý článek k vývoji mladoboleslavské automobilky v první polovině devadesátých let minulého století.
V tuto chvíli jen krátce připomeneme dvacáté narozeniny novodobého modelu Škoda Felicia, jenž vznikl na základě řady Škoda Favorit, ovšem již s výrazným přispěním know-how VW Group. Sériová výroba Felicie se rozběhla v prvních zářijových dnech roku 1994 a automobilka Škoda pro ni vytvořila zvláštní reklamní kampaň, jíž dominovala televizní reklama, kterou si většina z nás živě vybavuje. Na závěsech bočních dveří se v ní vznášela červená Felicia.
Těžko říci, co tato reklama vlastně měla prokazovat, nicméně novodobá Felicia se stala legendou. Ve své době byla chloubou majetnějších obyvatelů státu prokousávajícího se k principům tržního hospodářství, přičemž v současnosti platí za poslední v každodenním režimu provozovatelný automobil se skutečně nízkými provozními náklady.