Škoda Felicia 2013: „Felda” se vrátí, Octavii Tour bude konec (ilustrace)

Již nějaký ten pátek se spekuluje o dalším rozšíření modelové řady české Škody. Důvod je prostý, mezi malou a relativně levnou Fabiií a o poznání dražší a větší Octavií existuje prostor pro slušně velké levné auto, na které jsou hlavně zákazníci z východnějších částí Evropy u škodovky zvyklí. Dosud jeho úlohu plnila donedávna stále vyráběná Octavia první novodobé generace, známá pod jménem Octavia Tour. Jenže ta letos z nabídky zmizela a její nástupce v podobě Octavie Tour 2, tedy přefaceliftové „oktávky” generace druhé, je již očividným kompromisem. Automobilka se zjevně bojí, aby nový Tour nekanibalizoval prodeje současné Octavie, a tak jej nabízí v podobě, která není tak atraktivní jako dosud. Chce to zkrátka něco nového.

Že takto uvažuje i sama Škoda není tajemstvím. Již podle dřívějších prohlášení automobilky firma plánuje od roku vyrábět model, který bude větší než Fabia, menší než Octavia a zároveň se i cenově postaví mezi ně. V nabídce Škody má zcela nahradit model Tour, který by se právě roku 2013 měl přestat vyrábět spolu s koncem životního cyklu současné Octavie. A podle našich informací by novinka měla vsadit na staronové jméno Felicia.

Nová Škoda Felicia by se měla vyrábět jako malý sedan a kombi a stát na technických základech současného Roomsteru, tedy kombinaci relativně levné starší techniky předchozích modelů. S délkou okolo 4,5 metru a rozvorem přibližně 2,6 metru by měl nabídnout velmi uspokojivý vnitřní prostor i pro menší rodinu, ostatně jak to kdysi dokázala první novodobá Felicie.

Za motory by měly posloužit koncernové benzinové i naftové 1,4 a 1,6 s výkonem mezi 80 a 105 koňmi, žádné technické výstřelky ale očekávat nelze. Pro vůz budou klíčovými trhy ty východní, kde dnes boduje Octavia Tour, ale třeba i Dacia Logan, kterému by škodovka ráda více zatopila. Velký úspěch si od nové Felicie automobilka slibuje v Rusku, kde vozy tohoto jména byly a jsou oblíbené a i proto věříme tomu, že se druhé reinkarnace označení kdysi elegantního kabrioletu opravdu dočkáme.

A jak by mohla nová Felicia vypadat? Podle našich grafiků, kteří vycházeli z dosud známých informací, třeba tak jak vidíte na přiložených ilustracích. Pojetí novinky by mělo být inspirováno hlavně ztvárněním nového Superbu, který nejlépe reprezentuje současné smýšlení škodováckých designérů.

Otázkou tedy je, zda by se vám právě takto pojatá Felicia vlastně již třetí generace líbila. Vůz by se mohl představit světu za nějaké dva roky a pokud s jeho vzhledem má Škoda ještě něco udělat, je nyní nejvyšší čas začít. A váš názor ji jistě bude zajímat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Škoda Felicia a Felicia Combi pro rok 2013 by mohly vypadat právě takto

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků