Škoda Fabia Sportline: Fabia RS bez motoru

Úspěšná a pro mnohé až ikonická Fabia RS marně čeká na nástupce. Nejostřejší Fabií se nyní stane Sportline, silný motor ji ale schází.

Škoda Fabia RS je dodnes pozoruhodným autem. S motorem 1,9 TDI a pohotovostní hmotností 1320 kg měla ke sportovnímu mini opravdu velmi daleko, přesto se stala modlou mnoha nejen mladých řidičů a její prodeje i přes nemalou cenu předčily i očekávání samotné automobilky. O to více se divíme tomu, že Škoda dodnes nenabídla provedení RS na základě druhé generace Fabie. Jejím předobrazem, či možná náhradou, se stane provedení Fabia Sportline, které bude představeno za pár dní na ženevském autosalonu.

Od standardní Fabie jej odliší především několik designových prvků exteriéru a interiéru, lepší výbava a pouze lepší z motorů v nabídce Fabie. Pokud ovšem čekáte nějakou novou pecku, třeba motor 1,2 HTP s turbem (HTTP?), musíme vás zklamat, žádné zásadní technické inovace Sportline nepřinese a na opravdu sportovně laděnou Fabii si zřejmě ještě počkáme.

Čím se tedy Sportline bude lišit od „obyčejné” Fabie? V prvé řadě jej poznáme podle barevného provedení - novinka bude k dispozici pouze ve čtyřech barevných modifikacích včetně vyobrazené černé metalízy s perleťovým efektem a červené metalízy, o zbylých dvou barvách zatím automobilka mlčí. Standardem bude bílá, nebo stříbrná střecha a Sportline poznáte i podle skel SunSet, tedy výrazněji tónovaných skel zadní trojice dveří. Sportovně laděný model odliší také litá 17" kola Trinity v základní výbavě a snížený podvozek. Výbvavu bude možné rozšířit o Styling kit s agresivnějśím spoilerem předního nárazníku, difuzorem zadního nárazníku, střešním spoilerem, koncovkou výfuku a prahovými lištami.

Interiér bude proveden vždy v červené nebo modré barvě, za samozřejmost můžete považovat přední sportovní sedadla, tříramenný kožený volant a ocelové kryty pedálů. Standardem bude poloautomatická klimatizace a autorádio Beat.

Vrátíme-li se zpět k nabídce motorů, zde můžete počítat se zážehovými čtyřválci 1,4 l (63 kW) a 1,6 l (77 kW) a přeplňovanými vznětovými agregáty 1,4 l TDI (59 kW) se třemi válci a 1,9 l TDI (77 kW) opět se čtveřicí válců. Stejně jako u nedávno představené Fabie Scout budou všechny motorizace jsou spojeny s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, pouze verzi 1,6 l si budete moci pořídit se šestistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic.

Pokud se již nyní nemůžete dočkat příchodu Fabie Sportline na český trh, pak vězte, že tento model si budete moci objednat již v neděli 1. března 2009 u všech autorizovaných prodejců Škody za cenu od 329 900,- Kč za verzi s motorem o objemu 1,4 l a pětistupňovou ručně řazenou převodovkou.

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Sportline
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků