Škoda Fabia Scout: další skautík z Boleslavi

Škodovka se rozhodla bojovat proti krizi útokem a v Ženevě krom nového Yeti vdechne život i někdejšímu konceptu Fabie Scout.

Již v roce 2007 ve Frankfurtu ukázala škodovka světu koncept Fabie Scout, který měl zapadnout do mladoboleslavského oddílu vozů pro volný čas. Od té doby ale jako by se po něm slehla zem. A bylo to s podivem, neboť Fabii Scout nedělí od její „obyčejné” sestřičky žádné dramatické změny, Scout je v tomto případě ryze stylingovým paketem. Těžko říci, co nakonec přimělo automobilku Fabii Scout zákazníkům nenabídnout, ale ať už to bylo cokoli, tento model dnes jak bájný Fénix vstává z popela, aby ohromil návštěvníky ženevského autosalonu a získal si přízeň zákazníků.

Ačkoli vůz budeme moci vidět naživo poprvé až za pár týdnů, už nyní o něm víme vše podstatné. Vzhledové změny jsou zjevné z prvních oficiálních fotografií - vůz dostane jinak tvarované nárazníky, nelakované boční prahy, ochranné plastové pláty na dveřích a střešní nosič ve stříbrné barvě. Odlišností budou i nová kola z lehké slitiny Arktos, která byla navržena speciálně pro model Scout a budou k dispozici v 16" i 17" provedení. Scout poznáte také podle mlhovek nasvěcujících zatáčky a tónovaných skel, oba tyto prvky bude mít vůz ve standardu.

Pár drobných změn se odehrálo i v interiéru. Zde najdeme nové čalounění určené výhradně pro tento model, tkané koberce s nápisem Scout a pedály s nerezovými plochami a protiskluzovými pryžovými prvky. A dál? Dál nic, žádné jiné změny Scout v batůžku nepřinese.

Abychom byli úplní, pro Fabii Scout budou k dispozici čtyři z nejlepších motorů, které jsou v nabídce pro běžnou Fabii. Vůz tak bude ochuzen o populární benzinový pološestiválec HTP a příznivci vysokooktanových paliv si budou muset vystačit se čtyřválcem o objemu 1,4 litru a výkonu 63 kW (86 k) se spotřebou 6,5 l na 100 km a ješte silnějším agregátem o objemu 1,6 litru, výkonu 77 kW (105 k) a průmětné spotřeby 6,9 l na 100 km. Naftové motory se tříválcové koncepce nevzdají a začnou u motoru 1,4 TDI s výkonem 59 kW (80 k) a spotřebou 4,6 l na 100 km, aby hned druhou možností mohly skončit u pamětníka 1,9 TDI s výkonem 77 kW (105 k) a spotřebou 4,9 l nafty na sto km.

Standardně budou pohonné jednotky doplněny o pětistupňový manuál, k motoru 1,6 bude k dispozici i automatická převodovka. Oba naftové motory pak bude možné vybavit filtrem pevných částic.

Vůz bude v prodeji od května 2009 a jeho ceny se jistě dozvíme co nevidět. Vzhledem k minimálním změnám oproti běžné Fabii očekáváme za „skautí paket” rozumný příplatek pár desítek tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Scout
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků