Škoda Fabia Scout: další skautík z Boleslavi

Škodovka se rozhodla bojovat proti krizi útokem a v Ženevě krom nového Yeti vdechne život i někdejšímu konceptu Fabie Scout.

Již v roce 2007 ve Frankfurtu ukázala škodovka světu koncept Fabie Scout, který měl zapadnout do mladoboleslavského oddílu vozů pro volný čas. Od té doby ale jako by se po něm slehla zem. A bylo to s podivem, neboť Fabii Scout nedělí od její „obyčejné” sestřičky žádné dramatické změny, Scout je v tomto případě ryze stylingovým paketem. Těžko říci, co nakonec přimělo automobilku Fabii Scout zákazníkům nenabídnout, ale ať už to bylo cokoli, tento model dnes jak bájný Fénix vstává z popela, aby ohromil návštěvníky ženevského autosalonu a získal si přízeň zákazníků.

Ačkoli vůz budeme moci vidět naživo poprvé až za pár týdnů, už nyní o něm víme vše podstatné. Vzhledové změny jsou zjevné z prvních oficiálních fotografií - vůz dostane jinak tvarované nárazníky, nelakované boční prahy, ochranné plastové pláty na dveřích a střešní nosič ve stříbrné barvě. Odlišností budou i nová kola z lehké slitiny Arktos, která byla navržena speciálně pro model Scout a budou k dispozici v 16" i 17" provedení. Scout poznáte také podle mlhovek nasvěcujících zatáčky a tónovaných skel, oba tyto prvky bude mít vůz ve standardu.

Pár drobných změn se odehrálo i v interiéru. Zde najdeme nové čalounění určené výhradně pro tento model, tkané koberce s nápisem Scout a pedály s nerezovými plochami a protiskluzovými pryžovými prvky. A dál? Dál nic, žádné jiné změny Scout v batůžku nepřinese.

Abychom byli úplní, pro Fabii Scout budou k dispozici čtyři z nejlepších motorů, které jsou v nabídce pro běžnou Fabii. Vůz tak bude ochuzen o populární benzinový pološestiválec HTP a příznivci vysokooktanových paliv si budou muset vystačit se čtyřválcem o objemu 1,4 litru a výkonu 63 kW (86 k) se spotřebou 6,5 l na 100 km a ješte silnějším agregátem o objemu 1,6 litru, výkonu 77 kW (105 k) a průmětné spotřeby 6,9 l na 100 km. Naftové motory se tříválcové koncepce nevzdají a začnou u motoru 1,4 TDI s výkonem 59 kW (80 k) a spotřebou 4,6 l na 100 km, aby hned druhou možností mohly skončit u pamětníka 1,9 TDI s výkonem 77 kW (105 k) a spotřebou 4,9 l nafty na sto km.

Standardně budou pohonné jednotky doplněny o pětistupňový manuál, k motoru 1,6 bude k dispozici i automatická převodovka. Oba naftové motory pak bude možné vybavit filtrem pevných částic.

Vůz bude v prodeji od května 2009 a jeho ceny se jistě dozvíme co nevidět. Vzhledem k minimálním změnám oproti běžné Fabii očekáváme za „skautí paket” rozumný příplatek pár desítek tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Scout
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků