Škoda Fabia RS končí, připravovaná Fabia III platformu MQB nedostane

34 komentářů

pvl
12. září • 20:54

Vůbec mne nepřekvapuje, že nastávající generace Fabie nebude na platformě MQB. Tak důležité auto (modla České republiky) pro celý svět jakým Fabia je, bude sdílet platformu minimálně s nastávajícím Bentley Continental nebo něčím podobným. :-D:-D:-D

mirda
12. září • 8:48

A mám třetí špatnou zprávu. Zatímco OII byla natolik kvalitativně lepší než OI, takže OI s ní mohla zůstat ve výrobě jako levnější varianta, tak OIII je oproti OII mílový krok zpět a proto asi OII musela zmizet z výroby a být nahrazena Rapidem, který je ještě horší než OI. Měl jsem škůdky docela rád, ale teď u nich opravdu nenacházím jedinou, která by mě oslovila. Už mám na OII přes 200.000 km a tak jsem se svezl s OIII. Tu už si asi ale nekoupím, protože nepotřebuju mí největší kufr v ulici, ale auto s kterým bych jezdil rád.

Janek
12. září • 8:00

To je super mám radost! Zase ukázka toho, jak velké jméno škodovka ve světě má a jak moc ji každý chce za ty jejich ceny. Ono těch pár krámů co se prodalu v CZ to prostě výrobu neutáhne. Navíc hnusnější a horší auto, než je Fabia neznám. Vlastně jo! Ještě vše nové co škoda poslední dobou pouští na trh. Zejména zrůdnost jménem facelift Yeti, Citygo a Rapid jedno jaký.:-/

mex
12. září • 8:46

Naprosto s tebou souhlasim. Vzdycky kdyz vidim ty ubozaky ve svych zaprdenych Fabiich tak se ve me misi nekolik pocitu. Nevim jestli se tem lidem mam smat nebo mi jich ma byt lito nebo jimi opovrhovat. Nastesti Fabii ani u nas moc nejezdi, takze zase tak casto zvracet musim.

puk123
12. září • 12:15

A jaká auta se tedy u vás v Ironii nejlíp prodávají?

Tom
12. září • 9:13

muzu vedet v cem se vozite vy? Myslim to vazne.
Rad bych vedel kde se bere ta potreba vymezovat se tak agresivne a pohrdave vuci Skodovce.
Ja v XC60 a takove nutkani nemam.... Nechava me v klidu.

mex
12. září • 9:27

Ja se vozim v aute.

Tom
12. září • 10:44

Jinou, nejakou inteigentnejsi, odpoved jsem ani necekal... :-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mex
12. září • 11:30

Ja vim, proto jsem nechtel narusit ocekavani. Jsem empatik.

George
12. září • 19:49

Ty nejsi empatik,ale čurák,navíc bez řidičáku a auta :-D Takových závistivých bazarových ,,kovbojů" jsem potkal mraky.Kdyby sis tu svou prdel mohl vozit v Yetim,nebo Oktávce,stříkal by sis blahem do textilu,ty hrdino :) .Tak akorát pliveš na vše,na co za svůj mizerný,nuzný život mít nebudeš ;-)

GL
11. září • 20:46

Podívejte je to logické. Platformu MQB pro třídu A0 vyvíjí především Volkswagen a ten jí nebude mít hotovou dříve, než za několik let. Nová Fabia přijde na trh příští rok. Vývoj automobilu trvá cca 4 roky, což znamená, že nová Fabia NEMŮŽE stát na platformě, která není hotová. Zároveň se tak zabije další moucha, protože bude, až vyjede nové Polo, Volkswagen technicky modernější. To nás ale nemusí trápit, protože Fabia 3 bude pouze jakési doplňkové auto, které na trhu nevydrží moc dlouho. A i to je důvod, proč v další generaci nebude mít RS následníka. Ono dělat takovou variantu na doslova pár let nemá moc smysl. Jo a pro kecaly, věřte mi, vím, co říkám a hádejte, proč neříkám konkrétní data či údaje ;-)

asdf
12. září • 11:47

Tak já hádám, že to neříkáš protože o tom víš kulový B-]

GL
13. září • 14:03

Vidíš, tak to hádáš špatně..inu stane se. Je dobré se poučit a příště hádat lépe :-)

Jiří  Duchoň
11. září • 21:58 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, máte pravdu. On je to spíše přirozený vývoj a sled generačních obměn a nejsem v tomto ohledu zastáncem "konspiračních teorií" o tom, že VW záměrně u škodovek pozdržuje nové konstrukční prvky. Na to je strategie koncernu VW Group až příliš pragmatická. Nové Polo VI přijde zřejmě někdy v roce 2015 a to už bude MQB pro auta této velikosti nejspíš adaptována. Fabia III přijede příští rok, takže čtvrtá generace se neobjeví dřív než v roce 2020, a to už MQB dostane taky. Ale to je už hodně vzdálená budoucnost, takže kdo ví, čeho se dočkáme ve skutečnosti. Něčeho lepšího než je současná MQB...?Obecně mi připadá, že zvláště u vozů typu Polo/Fabia se úloha MQB poněkud přeceňuje. Kouzlo této platformy spočívá hlavně v její variabilitě, navíc u kompaktů lze odpovídajících jízdních vlastností a výrobních nákladů dosáhnout i s použitím konvenčních řešení.

GL
11. září • 22:39

No, máte vlastně pravdu. Ale nezapomeňte, že platforma MQB neznamená pouze mechanické celky podvozku a řízení, ale také například kompletní elektroinstalaci, včetně asistenčních a mediálních systémů. VW omezuje Škoda, ale nikterak více, než Seat nebo samotné VW. je to z toho důvodu, aby si auta nekonkurovala jako vejce vejci. proto má například Seat Leon Full-LED světlomety, ale nemá adaptivní tempomat. Škoda zase nemá natočenou přístrojovou desku a dotykové rádio v základu. prostě každý má něco. Jo a divil byste se, jak brzy se představí další Fabia. nebo další...jak se to vezmě, přesněji na platformě MQB (třeba velký facelift?)

k22
11. září • 21:55

Nevydrží moc dlouho? Bude to zase 7 let, stará platforma bude vytěžena až na dřeň - nikdo jiný to neumí líp než VAG ;-)

Vita
19. září • 14:50

zkus se podívat, jak dlouho se vyráběl Golf 6 ... může tady být použit stejný postup ;-)

yoggi
11. září • 20:44

Koniec fabie RS ma nijako neprekvapuje.
Je velka skoda, ze nova platforma nebude vo fabii III. Sam som zvedavy, co prinesie nova fabia. len dufam, ze uz to nebude tak uzke auto. Design octavie 3 je vzhladom na sirku OK, rapid uz je na hrane (vsetko prisebe). Ak fabia bude uzsia to bude zase skvost oku lahodiaci. Skoda podla mna neviem, ci ide spravnym smerom. Zacina posobit lowendovo, ale cena tomu neodpoveda. Obavam sa, aby sa neopakovala historia, ze budu novodobe skody 105,120,130 a konkurencia bude inde.

jogurt
11. září • 21:36

To nehrozí. Škoda je dnes v rámci koncernu jasně vyprofilovaná pod VW a nad Seatem a řadu prvků dostává stejně s VW, ale Seatu jsou upřeny. Navíc je i v rámci modelů konečně vyjasněna hierarchie kategorií, zatímco dříve se Golf, Toledo, Altea, Leon, Octavia, A3 tlačily ve stejném prostoru, teď je vyjasněná pozice Toleda vedle Rapidu bez analogie modelu VW, to vše pod Golfem, Leonem, a Octavií, což je dobře. A z toho vyplývá jedna úvaha: V A0 bude Polo GTI a Ibiza ST. Fabia RS ne. O půl patra výš i přes současné dementi se nepochybně dočkáme Rapidu RS. A bude to brzy.

trent
12. září • 11:50

Polu GTI bude konkurovat Ibiza kombi?;-)

x12345678
12. září • 12:49

Proč by měla?

asdf
12. září • 11:45

Jenže my se bavíme o kvalitě jako takové, ne o tom, jestli si ve škodě můžu hrát na displeji sudoku a v seatu ne :-/

Jozef Kostelansky
11. září • 19:58

Kecy. Najskôr MQB musí dostať nové Polo, a až potom - po pár rokoch - Fabia IV. Takže Polo bude môcť pár rokov byť o niečo modernejšie než Fabia.

Mirek
11. září • 20:37

Jenže ono to není tak jednoduché. Příprava nové Fabie, výroba nářadí atd, již nějaký čas běží. Takže pokud byl zvolen již před nějakými roky při vývoji Fabie základ, které má Polo, tak to není jen tak jednoduché změnit. Již při uvedení posledního Pola se říkalo, že nová Fabia bude používat platformu tohoto Pola, která má větší rozvor i rozchod. Samozřejmě je také pravda, že první bude vždy Polo.

Antiautomat
11. září • 20:23

Ahm a ked som tu tvrdil pred casom ako to dopadne, skoro ma tu vsetci ti kvazi zaujemcovia upalili zaziva. Kde su teraz? Takze este raz a na plnu hubu : ta zostava ceny, prevodovky, motora a dizajnu je na h.vno pani, z mosta do sprosta a bez servitok. Vysledok je tu. Alebo zeby chybala tomu ta sialene genialna vychytavka v podobe bzuciaka za kastlikom, bez ktoreho si ten pravy nefalsovany sportovy zazitok jednoducho nemozno predstavit? :-D:-D:-DA teraz vazne: do takehoto auta patri precizny manual a tociva amosfera. Bodka. Pokial silou mocou turbobenzin, to sa musi nalezite aj vediet a navyse pozadovany vysledok sa ciste inym naladenim motora a cislom da zadnim dekli /super to sposob ako usetrit a zakaznika oblbovat ze ma iny motor a vytiahnut z neho peniaze/ dosiahnut akosi v ramci katovania kostov neda, ze. Kto nepozna, nech si skusi jazdu v niecom co ma naozaj este poctivu strojovnu. Postaci aj stary pablby nissan sunny 2.0 GTi, teda pokial je v dobrom stave....Tam ten kontakt a zabava su totiz naozajstne a nijaka papierovo ekozmrdska nahrazka plna elektroniky a automatizacie to nedokaze. Tak snad nabuduce.

puk123
12. září • 7:28

Taková atmosféra ve Fabii nemůže být, protože se tam nevejde. Bodka.

George
11. září • 20:31

Kecáš nesmysly.Že není se 132kW a pádly pod volantem zábava??Tak to asi neumíš řídit :-D A s tím svým Nissanem,se vrat' do hrobu.A Fabie RS,pořád s linky sjíždí ;-)

Antiautomat
12. září • 10:24

Skor by som povedal ze jazdit nevie ten, kto nezvlada klasicku spojku a radiacu paku. Netvrdim ze padla pod volantom nie su zabavne, ale je to to iste ako ´jazdit´ na hernej konzole. Dolezity je ten kontakt a maximalna kontrola a v tej aj ten pablby stary nissan jednoznacne vitazi, klasicka kombinacia v tomto smere prekonana nie je a zrejme uz ani nebude. A s tym vykonom, auto moze byt vykonne ale pritom ostane sterilne /presne pripad tejto fabie/. Hoci aj obycajny civic s dobre zabehnutou jednastvorkou /ked sme uz pritom, doteraz nik lepsi benzinak v tej kubature nepostavil/ je stokrat zabavnejsi. Skuste a uvidite.

jogurt
11. září • 21:28

Sjížděla by kdyby o ni byl zájem. Tak nějak marně asi nejen já pátrám po důvodu objednat Fabii RS když existuje Polo GTI. Snad jedině kombi....ale proč dát přes půl mega za auto sice s dobrou pohonnou jednotkou, ale tak hnusně odfláknutým interiérem, že se blíží levelu Dacia?

mex
12. září • 6:42

Zdaleka se neblizi interieru Dacie, je daleko za nim, protoze neco tak hnusnyho, jako je interier Fabie si netroufnou vyrobit ani cinani.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
12. září • 7:06

Mexi ty jses fakt blb.... Nedavno jses tady obhajoval, ze akce vyvolava reakci.
Ted a tady zadny fanatik jako Revan nic nepise a presto tady placas zvratky.
Takze asi mas proste chorobnou potrebu vymezit se vuci skode....
Je mi te lito, mas tezky zivot.

mex
12. září • 7:07

Tomu nemuzes rozumet :-).

Tom
12. září • 9:10

Zato ty jsi pobral rozumu jako bys studoval v Rusku.

mex
12. září • 9:30

Na studium jsou jiste lepsi, ale i horsi zeme a staty.

Doporučujeme

Články odjinud