Škoda Fabia RS končí, připravovaná Fabia III platformu MQB nedostane

Když si to shrneme, máme pro zastánce vozů Škoda Fabia ne jednu, ale hned dvě špatné zprávy…

Britský magazín Autoexpress už včera citoval šéfa mladoboleslavského vývoje Dr. Franka Welsche, který se rozpovídal o současnosti a budoucnosti modelové řady Škoda Fabia. Zřejmě nejdůležitějším sdělením je ukončení výroby špičkové verze Škoda Fabia RS, a to bez náhrady. Hlavní důvod je jasný: neprodává se. A to má hned několik důvodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia RS: labutí píseň ostrých fabií

Hlavním důvodem bude pochopitelně cena. Aktuální generace modelu Škoda Fabia RS byla představena teprve před třemi lety na autosalonu v Ženevě a prodávat se začala hned v dubnu. Za zákazníky tehdy vyrazila s cenou 499 900 Kč, jež do dnešních dnů narostla jen o 5 000 Kč. Přesto je to hodně, zvláště když si uvědomíme, že rychlejší a větší Škoda Octavia III RS je dražší jen o nepříliš dramatických 115 000 Kč…

Testy | Škoda | Škoda Fabia

Test Škoda Fabia RS: Rozumný Sportovec

Další nevýhodou současné Fabie RS je dostupnost pouze automatické převodovky. Ta u podobných rychlých svišťů příliš populární není, použitá rychlostní skříň se navíc svou povahou hodí spíše do větších aut a pro klidnější jízdu, a stylové páčky pod volantem to nevytrhnou. Když už se někdo pro podobné auto rozhodne, zpravidla se těší na to, jak bude „kvedlat“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Svůj díl viny na prodejních neúspěších Fabie II RS má jistě i standardní zástavba automatické převodovky

Navíc daná převodovka je docela drahá, třeba u Octavie či jiných verzí Fabie se za ni připlácí 40 až 50 000 Kč, o kterých by tak mohla být Fabia RS s „manuálem“ levnější. A takových 450 000 Kč by už v ceníku vypadalo přeci jen jinak. Proto je jasné, že za prodejní neúspěchy Fabie RS nestojí jen „nevděční zákazníci“, ale mohou si za ně částečně také přímo v Mladé Boleslavi.

Zajímavosti | Tajné | Škoda | Byznys | Design | Nová Fabia | Škoda Fabia | Škoda Superb

Škoda Fabia bude „opravdu hezké auto“ a Superb dostane výrazný vzhled

„Pravdou je, že lidé mají rádi (Fabii) RS, ale nekupují ji, v porovnání s cenou standardní Fabie stojí příliš mnoho,“ uvedl pro Autoexpress Dr. Welsch a pragmaticky dodal: „Sady doplňků jako Monte Carlo a příplatkové prvky typu litých kol ale kupují. Chceme auta prodávat, ne jen ukazovat.“ Poněkud nadšenecky ale doplnil: „Samozřejmě pokud bude na některých trzích silná poptávka, dáme se rychle do toho, jako konstruktéři rádi stavíme taková auta.“

Škoda | Design | Nová Fabia | Škoda Fabia

Škoda Fabia 2014: jak by se vám líbil tento design?

Dr. Frank Welsch se dále vyjádřil k připravované třetí generaci Škody Fabia, jež by se měla objevit již během příštího roku. Zatímco dosud se spekulovalo o použití nejmodernější koncernové platformy MQB, Welsch tyto naděje rázně rozptýlil. Zatímco dosud se podle něj u VW Group soustředili na její implementaci do vozů velikosti Golfu, nyní se budou zaměřovat na větší modely. Teprve pak přijdou na řadu vozy velikosti Pola, ovšem Fabia III si ještě bude muset vystačit s konvenčním mechanickým základem.
 

Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 174 617 km
Cena: 140 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků