Škoda Fabia RS 2010: česká cena je venku. A není tak docela nová

Novou Škodu Fabia RS pro letošní modelový rok jsme vám představili již začátkem března, těsně před její premiérou na ženevském autosalonu. Představení to bylo důkladné, do mozaiky informací ale přece jen něco chybělo - cena a specifikace výbavy. A přesně s tím Škoda vyrukovala dnes, necelé dva měsíce pro světové premiéře vozu.

Nebudeme dlouze chodit kolem horké kaše a vybalíme to na vás rovnou - cena nové Fabie RS bude začínat na baťovských 499 900.- Kč, verze kombi pak bude drazší o rovných 15 000.- Kč. Pokud vám prve zmiňovaná cena něco připomíná, nejste sami; mám pocit, že skoro stejnou cifrou se mohlo chlubit i první provedení „eReSa”, tehdy ovšem s nepříliš přesvědčivým naftovým motorem pod kapotou.

Co se výbavy týče, představuje RS specifickou výbavovou úroveň, jak jsme ostatně u škodovy zvyklí. V interiéru Fabie tak RS najdeme tříramenný kožený sportovní volant, v multifunkční verzi i s „pádly” řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG a s ovládáním pro rádio. Dále standardní provedení nabídne výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle či elektrické ovládání všech oken, vzadu navíc s dětskou pojistkou. Interiér doplňují také přístrojová deska v provedení Onyx, automatická klimatizace Climatronic, rádio Swing či vkládané tkané černé koberce s prošitím v šedé nebo červené barvě.

Model označený logem RS na zádi je na silnici snadno rozpoznatelný také díky předním denním a pozičním LED světlometům, projektorovým halogenovým světlometům a 17" kolům Gigaro z lehké slitiny. Střecha, střešní spoiler (u verze hatchback) a kola (hatchback i kombi) budou nabízena v závislosti na barvě vozu ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným. Sportovně naladěný podvozek s asistenčními systémy ESP, ABS a ASR nabídne i novou funkci XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí prokluzující vnitřní kolo, což má za následek zvýšení přenášeného výkonu na zatíženém předním kole. Ve standardu najdeme také tempomat.

Pro připomenutí je dobré říci, že novou generaci „FRS” pohání motor 1,4 TSI s výkonem 180 koní, kerý disponuje přímým vstřikováním paliva a dvojitým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem. Agregát se může pochlubit kombinovanou papírovou spotřebou 6,2l na 100 km, emisemi CO2 148 g/km a točivým momentem 250 Nm dostupným v rozmezí 2000 - 4500 ot/min. Maximální rychlost vozu Fabia RS je 224 km/h (226 km/h pro Fabia Combi RS).

Sportovně laděná verze Fabie nyní přichází k českým obchodníkům, kteří mají k dispozici prodejní programy a jsou tak připraveni přijímat objednávky. Nezbývá tedy než vyrazit k nejbližšímu dealerovi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia RS 2010
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků