29
Fotogalerie

Škoda Fabia R5: Krátké svezení s boleslavským speciálem

Kapitoly článku:


Tak můžeme vyrazit...

Opouštíme veřejnou silnici a Honza šlape na plyn. Šestnáctistovka s Fabií dost cvičí a protože se tady nehraje na nějaké komfortní zbytečnosti, je vše velmi intenzivní. Hodně se mi to líbí... Měl jsem s sebou redakční Racelogic s tím, že bychom alespoň změřili akceleraci na stovku, kdyby náhodou ta Fabia měla v interiéru zásuvku na 12 V. Naneštěstí nic takového v autě není a náš Racelogic neumí pracovat jinak než s kabelem v zásuvce. Smůla.

Ledasco z jízdy naznačí video, které najdete níže, ale já vás mohu ubezpečit o tom, že to je tak padesát procent zážitku. Tak třeba brzdy. Fabia R5 brzdí doslova pekelně. Osobně bych brzdil před zatáčkami o moc dříve, než to předvádí pan Kopecký. Byl jsem si jistý, že alespoň jednu zatáčku musí probrzdit. Inu, nestalo se. Z místa spolujezdce také dobře vnímáte, jak skvěle auto sedí na silnici a člověk si říká, že to ani s ovladatelností nebude vůbec špatné. Škoda, že nemůžeme za volant.

_DSC0893.jpg_DSC0918.jpg
Po svezení na místě spolujezdce ve Fabii R5 mám nový cíl. Jednou bych chtěl alespoň na chvíli usednout za volant a vyzkoušet, jak se tohle auto řídí

Ať se snažím, jak chci, každou chvíli visím v pásu, převodovka kope, každý druhý oblouk jedeme smykem a i na těch relativně krátkých rovinkách se Fabia R5 dostává přes 120 km/h, což mi ukazuje displej umístěný u mého levého kolene.

Chvílemi si připadám jako pingpongový míček, kdy na jedné straně stolu stojí opěradlo a na druhé pásy a neustále mě přehazují z jedné strany na druhou. Musím se usmívat, protože tohle je fakt skvělé. Lehkost, s jakou se závodní Fabia proplétá mezi pneumatikami, bere dech. Tak si říkám, jaké maso musí být to samé ve chvíli, kdy asfalt vystřídá šotolina a pneumatiky kolem naší silničky nahradí stromy...

Jakkoliv je testovací trať na poměry podobných předváděcích akcí docela dlouhá a zajímavá, jízda je u konce během chvilky. Zkouším ještě návrh o druhém kolečku, ale Honza Kopecký mě odkazuje na pořadatele. Problém není v tom, že by nechtěl, ale samozřejmě v nákladech. Ty se pohybují v řádu několika tisíců na jeden ujetý kilometr. 

_DSC0887.jpg_DSC0889.jpg_DSC0890.jpg

Fabia R5 je opravdu velmi zajímavý stroj a tohle krátké svezení byl pro mou maličkost velký zážitek. Nezbývá, než Honzovi Kopeckému pogratulovat k zisku titulu mistra ČR a těšit se na další představení Fabie R5 na rychlostních zkouškách. 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud