Škoda Fabia R5 Combi na srazu GTI u Wörthersee

Nová ŠKODA Fabia R5 přitahuje pozornost. Světovou premiéru oslavila přesvědčivým vítězstvím na Rally Šumava v Klatovech. Nový špičkový závodní vůz ŠKODA Fabia R5 se nyní představuje jako výstavní studie v působivém prodlouženém provedení. Světová premiéra proběhne v rámci 34. ročníku srazu GTI u jezera Wörthersee (13. až 16. května 2015). Automobilka zde bude prezentovat také soutěžní vůz ŠKODA Fabia R5 a tři další sportovně laděné vozy značky ŠKODA.

34. ročník srazu GTI se koná od 13. do 16. května 2015. Organizátoři očekávají účast až 200.000 příznivců tuningu a motoristického sportu, kteří se zde oddají své vášni pro rychlé vozy. ŠKODA se srazu GTI účastní již pošesté, a to s pěti sportovně laděnými modely.

Designéři značky ŠKODA oblékli nový soutěžní speciál Fabia R5 do karoserie kombi. ŠKODA Fabia R5 Combi přijíždí na pódium v zeleno-bílo-černém zbarvení na 18palcových kolech z lehkých slitin. O jeho soutěžních ambicích svědčí mj. mohutný přední nárazník a široké otvory pro vstup chladicího vzduchu v přídi. Široká maska chladiče je černě lakovaná, stejně jako kryty zpětných zrcátek. Dynamický vzhled vozu podtrhují rozšířené blatníky a mohutné prahy. Na zádi vozu se nachází rozměrný spojler, mohutný zadní nárazník a široká, uprostřed umístěná koncovka výfuku.

Pod kabátem skrývá Fabia R5 nejmodernější techniku. Přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru, pohon všech kol, pětistupňovou sekvenční převodovku a pružicí a tlumicí jednotky McPherson.

ŠKODA u jezera Wörthersee předvede také ‚originál’, vůz ŠKODA Fabia R5. Nový soutěžní speciál přijíždí na slavný sraz jen krátce po mimořádně úspěšné závodní premiéře. O posledním dubnovém víkendu oslavil zbrusu nový závodní vůz značky ŠKODA svou skvělou světovou soutěžní premiéru vítězstvím v první soutěži letošního Mistrovství České republiky v rally. Vůz řízený vítězem Asijsko-pacifického šampionátu Janem Kopeckým (CZ), se přitom ukázal jako velice rychlý a spolehlivý. Soutěžní Fabia R5 vychází ze sériového provedení nové generace modelu ŠKODA Fabia a je následníkem modelu Fabia Super 2000, který se jako nejúspěšnější soutěžní vůz zapsal do historie automobilky ŠKODA. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků