Škoda Fabia R5 Combi na srazu GTI u Wörthersee

Nová ŠKODA Fabia R5 přitahuje pozornost. Světovou premiéru oslavila přesvědčivým vítězstvím na Rally Šumava v Klatovech. Nový špičkový závodní vůz ŠKODA Fabia R5 se nyní představuje jako výstavní studie v působivém prodlouženém provedení. Světová premiéra proběhne v rámci 34. ročníku srazu GTI u jezera Wörthersee (13. až 16. května 2015). Automobilka zde bude prezentovat také soutěžní vůz ŠKODA Fabia R5 a tři další sportovně laděné vozy značky ŠKODA.

34. ročník srazu GTI se koná od 13. do 16. května 2015. Organizátoři očekávají účast až 200.000 příznivců tuningu a motoristického sportu, kteří se zde oddají své vášni pro rychlé vozy. ŠKODA se srazu GTI účastní již pošesté, a to s pěti sportovně laděnými modely.

Designéři značky ŠKODA oblékli nový soutěžní speciál Fabia R5 do karoserie kombi. ŠKODA Fabia R5 Combi přijíždí na pódium v zeleno-bílo-černém zbarvení na 18palcových kolech z lehkých slitin. O jeho soutěžních ambicích svědčí mj. mohutný přední nárazník a široké otvory pro vstup chladicího vzduchu v přídi. Široká maska chladiče je černě lakovaná, stejně jako kryty zpětných zrcátek. Dynamický vzhled vozu podtrhují rozšířené blatníky a mohutné prahy. Na zádi vozu se nachází rozměrný spojler, mohutný zadní nárazník a široká, uprostřed umístěná koncovka výfuku.

Pod kabátem skrývá Fabia R5 nejmodernější techniku. Přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru, pohon všech kol, pětistupňovou sekvenční převodovku a pružicí a tlumicí jednotky McPherson.

ŠKODA u jezera Wörthersee předvede také ‚originál’, vůz ŠKODA Fabia R5. Nový soutěžní speciál přijíždí na slavný sraz jen krátce po mimořádně úspěšné závodní premiéře. O posledním dubnovém víkendu oslavil zbrusu nový závodní vůz značky ŠKODA svou skvělou světovou soutěžní premiéru vítězstvím v první soutěži letošního Mistrovství České republiky v rally. Vůz řízený vítězem Asijsko-pacifického šampionátu Janem Kopeckým (CZ), se přitom ukázal jako velice rychlý a spolehlivý. Soutěžní Fabia R5 vychází ze sériového provedení nové generace modelu ŠKODA Fabia a je následníkem modelu Fabia Super 2000, který se jako nejúspěšnější soutěžní vůz zapsal do historie automobilky ŠKODA. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků