Škoda Fabia R2 je šancí pro talenty, jak naskočit do rallye

Čeští fanoušci se letos na tratích automobilových soutěží setkají se zajímavou novinkou. Jedná se o vůz Škoda Fabia R2, jehož předností má být kromě jízdních vlastností a spolehlivosti i příznivá cena. Díky tomu se v nové třídě 6 mohou objevit nové tváře. Soutěžní model připravila ve spolupráci se značkou Škoda společnost Impromat Car, která bude zároveň zajišťovat prodej vozidel. Cena Fabie R2 je v základní verzi 62 tisíc eur.

„Již v únoru proběhla homologace podle předpisů FIA, momentálně čekáme na její písemné doručení,“ řekl AutoRevue.cz jednatel společnosti Impromat Car Vlastimil Brůzl. „Zatím máme hotových devět vozů. Dva by měly vyjet už při prvním podniku českého mistrovství, kterým je na konci března Valašská Rallye. Jsme v kontaktu i s dalšími zájemci, jedno auto by mělo zamířit do zahraničí. Připravená je i šotolinová verze.“

Vývoj a testy Fabie R2 trvaly dva roky, už loni se ale prototyp představil na Rallye Bohemia a Barum Rallye před polem soutěžních vozů. Základem speciálu je sériový model, konstruktéři ale sportovnímu zaměření přizpůsobili podvozek a ve stejném duchu upravili nápravy. Vůz navíc disponuje sekvenční převodovkou, pod kapotou se skrývá šestnáctiventilový motor o objemu 1600 ccm a výkonu 132 kW.

„Naším cílem je oslovit širší pole talentovaných amatérských jezdců, kteří mají chuť do závodění a hledají cenově dostupné auto. Fabia R2 je logickým pokračování našich sportovních aktivit, věřím, že bude doma úspěšná podobně jako je Fabia S2000 v mezinárodní konkurenci,“ prohlásil při prezentaci vozu vedoucí prodeje mladoboleslavské značky pro střední a východní Evropu Jan Hurt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia R2 je čeká na zájem mladé jezdecké generace
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků