Škoda Fabia Monte Carlo: dRSný vzhled i s jemnou technikou

Škoda se rozhodla oslavit výročí 110 let motorsportu zvláštním provedením Fabie, které nese jméno po jednom z míst motoristickému sportu zaslíbených - Monte Carlu. Vůz je standardně vybaven sportovním podvozkem a řadou dalších sportovně vyhlížejících doplňků exteriéru i interiéru, které připomínají sportovní model Fabia RS, nebo z něj přímo pocházejí. Ve skutečnosti by se ale celá edice mohla jmenovat také Fabia Potěmkin - pod nekompromisním hávem totiž skrývá i ty nejslabší motorizace, které jsou pro tento model k dispozici. Ale pojďme se na celý vůz podívat podrobněji.

Fabii Monte Carlo charakterizují především černé doplňky. Touto barvou jsou lakovány plastové lemy spodní části karoserie, střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek. Ani mřížka chladiče nebo zatmavené světlomety tatéž nepřipomenou jiné části barevné palety a černý lak nesou i kola z lehké slitiny Comet o průměru 16 palců.

V interiéru je na výběr alespoň o něco více barevných možností - zvolit je možné buď celočerné provedení, nebo kombinaci černé s červenými středy sedadel a výplněmi dveří. Obě varianty mají ve výbavě (opět) černé čalounění střechy, sportovní sedadla, malý kožený paket (volant potažený perforovanou kůží s červeným obšitím, madlo ruční brzdy a manžeta řadicí páky - pro interiér v červené barvě taktéž s červeným obšitím), prahové lišty a kovové kryty pedálů.

Výbava vozu vychází ze stupně Ambiente a v závislosti na trhu se bude novinka prodávat s motory 1,2 HTP s 44 kW, 1,2 12V HTP s 51 kW, 1,4 16V s 63 kW a 1,2 TDI CR s 55 kW. Motor 1,2 TSI pak bude dostupný jak s 63 kW, tak s 77 kW a 1,6 TDI ve všech třech verzích o výkonu 55 kW, 66 kW resp. 77 kW. Všechny Fabie Monte Carlo budou vybaveny mechanickou převodovkou.

Takto vymóděná Fabia má vzpomenout nejen na historii motorsportu jako takového, ale připomenout i úspěchy škodovky. Proto se poprvé představí veřejnosti na rallye Monte Carlo, kde závodní speciál dosáhl Fabia S2000 jedněch z nejlepších výsledků výsledků - čtvrtého místa v roce 2009 při debutu ve své kategorii a druhé, třetí a páté místo v roce 2010.

Výstavní premiéru si vůz odbude na ženevském autosalonu, již v únoru 2011 si jej ale budete moci objednat. Ceny zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků