Škoda Fabia je v Německu trhákem, lépe se prodává jen Golf

49 komentářů

Jarda
23. března • 11:31

Srotovne je pekny napad zemi EU jak pomoci nasi ekonomice postavene na montovnach aut. Skoda ze zrovna Topolanek byl tak ukrutne proti, mel je alespon povzbuzovat ;-)

Composite
19. března • 16:34

Ked už nikto, ani CZ, tak aspoň my a nemci sa postaráme o CZ automobilku.
Ale kto sa postará o SK :(Golf čo stál 450 tis pred 4 mesiacmi, je dnes za 300 tis (po cca. 90 tis zľave, šrotovné+1000€)

Radek Ondrášík
19. března • 16:42

No my jsme rádi, že takové blbosti jako šrotovné nezavádíme a že v podstatě okolní státy zadotují naší ekonomiku. Proč dělat věci, které udělají za nás ostatní? Můžeme se alespoň věnovat důležitějším věcem.

ZocelenyDrapalik
19. března • 17:13

Ted zase ja poznavam Cecha. Neni to prijemny obrazek.

Radek Ondrášík
19. března • 17:43

A co na to jiného říci. Prostě kdo chce kam, pomozme mu tam. Máte šrotovné i když je to opatření naprosto k ničemu, tak ho máte.

qwerty
19. března • 18:38

Náhodou ten človek má pravdu... Šrotovné zaviedli takmer všetky členské štáty EU - neriešme teraz, či z praktického alebo pragmatického hľadiska, alebo len zo solidarity.
Napriek tomu, že šrotovné vám Čechom resp Českej Republike veľmi výrazne pomáha zvyšovať produkciu a vytiahnuť vaše montovne z červených čísel (Škoda i TPC), šrotovné ste nezaviedli a len sa na ňom priživujete. A potom sa tvárite urazene, keď Čechov vo všeobecnosti západ označuje ako "vychcálkov"...
My máme šrotovné, a vy máte na hrade Kikinu, ktorá je raz za EU, a potom zasa proti - pomaly už ani sama nevie, kedy a prečo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
28. března • 14:17

V EU je 27 zemí, šrotovné jich zavedlo 10, tak neplácej něco o tom že to zavedly skoro všechny členské státy, je to LEŽ.To jak nás ve všeobecnosti západ označuje jsi vzal odkud? Z nějakého slovenského fóra? My máme na hradě nějakou Kikinu? A já myslel že u vás je kandidátka na prezidentku. Asi se ti to drobátko v hlavě pomotalo :-D

CyberVic
19. března • 18:49

nech nasi Kikinu hradni nejvetsi na pokoji, je naprosto neskodna, a nikoho nezajima...:-) JInak jsem zvedavej, jak napriklad nemecti a slovensti politici vysvetli volicum, proc utratili penize prislusnych danovych poplatniku, aby podporili AZNP, tahouna ceske pseudoekonomiky...:-)

qwerty
19. března • 18:59

No bude vojna - Slota vyzve všetkých, ktorým sa neušlo šrotovné, aby nasadli do tankoch a zrovnali Mladú Boleslav aj Kolín so zemou :-D

Jiří Duchoň
19. března • 19:51

Velmi hezký šťouchanec :-D Ano, ja zase poznávam typického Čecha právě v podobně absurdním humoru. Do této sféry bohužel opravdu patří i samo šrotovné, což je velmi nákladné a krátkodobé "řešení", na které doplácejí všichni občané daného státu bez rozdílu. Je nespravedlivé, pokud budou doplácet na každé nové auto i ti, kteří si nebudou nikdy moci dovolit ani auto ojeté...

puk123
20. března • 7:37

To naše nečlenství ve šrotovací unii bychom si tady mohli ospravedlnit. Je to kompenzace od německého dělníka z VW, který ze své vyšší mzdy přispívá dělníkovi Škody Auto na jeho nižší mzdu.

Fifunčík
19. března • 14:38

Že to pôjde až do takého extrému to som vážne nečakal .

m0t0rkar
19. března • 15:21

Nuz Nemci pochopili to, co nevedia pochopit Slovaci a Cesi - ze auto sa nema kupovat srdcom, ale hlavou! Slovak a Cech totiz v prvom rade riesi to, co na jeho nove auto povedia susedia az potom riesi to, ako vyhovuje jemu samotnemu. Metaliza a hlinikove disky su vzdy dolezitejsie, nez hlavove airbagy a ESP, ze ano...
Proste co Cech a Slovak, to zamindrakovany jedinec, ktoremu sa pri pomysleni na vlastnictvo auta s okridlenym sipom na prednej maske robia vyrazky na tvari a crevne problemy neurceneho povodu. Pretoze vlastnit dnes zahranicne auto je "IN", a tak namiesto skaredej predrazenej malo vykonnej Fabie uprednosti radsej super skvely vysoko vykonny Chevrolet Aveo v maximalnej vybave (t.j. 2x airbag a elektricke okna vpredu) :-(

Radek Ondrášík
19. března • 15:28

No když na ten popis co jste tu vyplodil dívám, pak v něm opravdu vidím Slováky. Je to naprosto dokonalé. Čecha v tom nevidím ani jednoho.

Esok Draksar
19. března • 17:46

Utekajte si tam radsej s bratrancom merat brzdnu drahu letnych pneu v mraze.

Radek Ondrášík
19. března • 20:56

A kladivko udeřilo kde mělo

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DRNR
19. března • 22:51

Kosak s kladivom povacsinou dopadaju z Ceska.

Radek Ondrášík
19. března • 23:00

Nerekl bych. To SK si povesilo dobrovolne hakovy kriz na vlajku za valky, to pres SK prislo dobro z vychodu jako prvni, to z SK odesli bratri z vychodu jako posledni ;)

DRNR
20. března • 7:24

Vidim ze sa v historii orientujete. Teraz mi vypadlo. Ako dopadli povojnove volby ?P.S. nevybodneme sa na to ? taketo debaty i tak nikam nevedu.

Radek Ondrášík
20. března • 8:34

;)

CyberVic
19. března • 16:02

..a nejakyho Polaka v tom nevidis?

Radek Ondrášík
19. března • 16:02

Polák nové nekupuje ;)

Brouk
19. března • 12:39

No jo no, chudina se zbavuje 15-ti letych popelnic a na nove jim prida vlada. Je jasne, ze tato vrstva si nebude kupovat nove E-klasse, proto sahaji po nejlevnejsich plechovkach.

Jiří Duchoň
19. března • 19:44

Přečtěte si prosím článek bedlivěji, Fabia je v Německu na špici prodejů v celkem solidní, a nikoliv nijak levné společnosti...

Brouk
20. března • 22:35

Takze si Fabie kupuji sami milionari?

Sherman
19. března • 7:23

Objednano ...cekaci dobu mi rekli 6 - 10 tydnu ... parada. A to beru Kombi 1,4 sport...

robur
19. března • 20:38

1.4 sport....ty ses blbec ... v kopci ti to bude funet a po meste zrat jak p*ca :-D

Radek.
22. března • 17:59

Nevadí - hlavně že TO bude mít kufr na 4 pytle cementu a nebo 2 pytle hnoje (i když spíš jenom jako ochranu před deštěm při čekání na odtah, protože do kopce to už nevyjede...).

majka
19. března • 7:45

ako moze byt 1.4 sport? B-]

m0t0rkar
19. března • 15:22

A co takto Grande Punto "Racing" s ukrutym racing motorom 1,2 s vykonom 65 koni, je to uz lepsie?

MadMack
19. března • 11:17

Ja mam v FI 1.4 sportovni sedacky, protoze ty normalni maji maly bocni vedeni a pri tech vykonech, co to auto podava, jsem proste nemel jinou moznost :-D

kacing
19. března • 10:30

protoze to trha asfalt :D

Michal
20. března • 10:21

Trhat asfalt to bude... strechou a dverami, ked to bude robit kotrmelce ;-)
Inac 1.4 55kw som mal kedysi aj ja a nebola to tragedia, skor si clovek vypestoval trpezlivost a strategicke myslenie. Horsie uz bolo iba s 1.8D od fordu s cca 46kw.

x12345678
19. března • 8:22

U jiných značek je i 1,0 sport.

Radek
19. března • 6:59

Pořád čteme, že v Německu se prodává jak o život, ale nikdo už nenapíše, že po skončení těch dotací (které platí všichni, ale čerpá jen někdo), dojde k rapidnímu propadu. A určitě mnohem většímu, než před tím, protože kdo si zamýšlel koupit auto, tak už si ho koupil teď a zvedne se to až tak za rok.

x12345678
19. března • 8:22

Kdoví. Pokud dojde k rapidnímu propadu, pak je ekonomická krize realitou. Pokud nedojde, pak je jen fiktivní, jak si myslí zkušení ekonomové. Každý pokles poptávky je dočasný a na jaře by poptávka stoupala zcela přirozeně.
Navíc počty aut, které šrotovným krátkodobě zvýší prodej, nejsou nijak velké a automobilky spíše dohánějí, co nevyrobily kvůli zimním pseudokrizovým odstávkám.

Radek Ondrášík
19. března • 9:22

Dotace primárně zapříčíní to, že lidé si nakoupí auta v krátkem časovém intervalu a to i ti, kteří by si vůz třeba koupili za rok-dva. Je to umělá podpora, která nabourá běžný cyklus koupi a obměny vozového parku. Prostě nyní se v krátkém úseku vyčerpají zákazníci a poté prostě další moc nebudou.

Fifunčík
21. března • 9:00

http://auto.sme.sk/c/4357740/skoda-zvazuje-mpv-a-nevylucuje-stvorkolku-pre-octaviu-rs.html?vf=rss

Bob
19. března • 10:08

V principu souhlasím a šrotovné je populismum nejhrubšího zrna a zároveň podpora jen části firem. Taky bych chtěl aby stát přispěl na útratu mým zákazníkům.
Zároveň je to omezeno tím, že musíš zahodit staré auto, jemně je to podpora venkova a maloměsta, protože nějak si nedokážu představit, že někdo s bytem v centru Mnichova by měl vedle normálního auta ještě někde zaparkované 10 let staré a platil za ně poplatky.
Trochu to ale určitě pomůže, ale utlumí to poptávku, která by přišla tak třeba i za rok - proč nevzít novou Fabku teď - když je tak levná

ZocelenyDrapalik
19. března • 10:08

Proti tomu jde postupne ozivovani celosvetoveho trhu. Takze pokud se krize nezvrhne v nejaky celosvetovy vlekly karambol, a zatim to vypada ze ne a probehne bezny cyklus, snad jen o trochu hlubsi a delsi nez je bezne, tak narust celosvetove poptavky bohate vykompenzuje srotovne v nekolika malo, na automobilkach zavislych zemich. Graficky znazorneno, srotovne omezi hloubku propadu ale trochu tu melkou vlnku prodlouzi v case. A to je neco, narozdil od prudkeho propadu o desitky procent, co uz by automobilky mely zvladnout beznymi prostrtedky. A to je presne smysl toho opatreni, ktere zda se, zafungovalo vice nez dobre.

Bob
19. března • 10:11

zafungovalo ... minimálně půlku aut si kupují ti, co si ho stejně max. do roka koupit chtěli. A ti si ho zase nekoupí třeba na podzim

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek.
22. března • 18:04

Obávám se že při německých cenách (a ještě snížených o šrotovné) si Fóbii kupují hlavně "Ostalgici" - protože nejen cenou, jízdními parametry, ale i vzhledem (hlavně ten model s bílým latexem natřenou střechou) jim tahle parodie na auto konečně přesvědčivě replikuje slavný TRABANT 601...

lunochod
19. března • 2:23

Opět se ukázalo v plné nahotě, že vozy Škoda jsou kvalitní a snad vůbec nejlepší. Rozhodně mají vynikajicí poměr cena/výkon. Měly by se zdražit, aby si je nekupovali socky, jako ty rencky, pažouty, fordy, mazaly, toyoty apod. Škodí to značce. Ze škodovek má nejhezší design (v pořadí) Fabia, Superb, Roomster, Octavia, Yeti. Hezčí a kvalitnější auta abys hledal jak jehlu v kupce sena.
Tato zpráva znamená šťastný den pro mnoho rozumných lidí. A těm zarmouceným se tvář také rozjasní a škodovku si konečně zamilují. Nejde jinak

Jan
19. března • 23:28

Máte svérázný humor!!!

M
19. března • 17:18

Já bych si ještě dovolil dodat, že vozy Škoda jsou výsledkem solidní práce poctivých českých rukou a mají největší kufr! :-)

FB
19. března • 10:08

Ty woe ty su kus dyliny :-D:-D:-D

Petr
19. března • 9:44

:-D:-D:-D Super.

Zdeněk
19. března • 6:38

a pak, že se po trávě neblbne:-)

PepaK
19. března • 1:36

Pozdější případný propad výroby HTP po ukončení "šrotovacích prémií" zřejmě nahradí náběh výroby motorů 1.2TSI (zpočátku s 77kW, později i s 63kW), který bude nahrazovat 1.6MPI a 1.6 16V, které se u nás nevyrábějí, takže v podstatě dojde k přesunu výroby do česka. Uvidíme jak to ale bude s výrobou fábií...

Doporučujeme

Články odjinud