Škoda Fabia je v Německu trhákem, lépe se prodává jen Golf

Jak se zdá, německé „šrotovné“ vydatně pomáhá mladoboleslavské škodovce, ačkoli to řada z jejích skalních domácích odpůrců jistě nese s nelibostí. Podle informací legendárního listu Frankfurter Allgemeine Zeitung totiž obsadila Škoda Fabia v únoru v místních prodejích skvělé druhé místo (9 190 prodaných vozů), lepší tak byl jen Volkswagen Golf, kterého se však prodalo více než dvakrát tolik. Přesto je to pro Fabii, která byla v Německu v prodejích ještě v lednu až na 18. místě, znamenitý úspěch. Je však třeba dodat, že nikdo nemůže předvídat budoucí vývoj situace uměle vytvořené státní intervencí.

V Německu Fabii jde po krku Volkswagen Polo, který si za únor pořídilo 8 889 nových majitelů. Následují například Ford Fiesta, Volkswagen Passat či Audi A4, což je pro Fabii na náročném trhu celkem slušná společnost. Škodovka se do první dvacítky dostala ještě s jedním vozem, a to s Octavií. Tu si totiž pořídilo 3 629 motoristů. Je třeba dodat, že se tržně velmi důležité Německo stalo další ze zemí z EU, která zavedla „šrotovné“ jako formu nepřímé podpory automobilovému průmyslu, jenž se jako celek v souvislosti s hospodářskou krizí nachází ve svízelné situaci. Ve Škodě Auto navíc díky šrotovací prémii roste produkce motorů a převodovek do malých vozů. Výroba motorů a převodovek ve Škoda Auto se během začátku roku vyšplhala k maximu stávající výrobní kapacity. I přes probíhající celosvětovou finanční krizi tak motorárna zažívá růst produkce.

Za tento úspěch ale Škoda nevděčí jen vlastním vozům. Bezmála 1 600 motorů denně (namísto obvyklých 1 200) a téměř 2 000 denně vyrobených převodovek nachází místo i v dalších koncernových autech. Konkrétně se jedná o tříválcové motory 1,2 HTP/44 kW 6V a 1,2 HTP/51 kW 12V a převodovka MQ200. Ty se montují do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud