Škoda Fabia je v Německu trhákem, lépe se prodává jen Golf

Jak se zdá, německé „šrotovné“ vydatně pomáhá mladoboleslavské škodovce, ačkoli to řada z jejích skalních domácích odpůrců jistě nese s nelibostí. Podle informací legendárního listu Frankfurter Allgemeine Zeitung totiž obsadila Škoda Fabia v únoru v místních prodejích skvělé druhé místo (9 190 prodaných vozů), lepší tak byl jen Volkswagen Golf, kterého se však prodalo více než dvakrát tolik. Přesto je to pro Fabii, která byla v Německu v prodejích ještě v lednu až na 18. místě, znamenitý úspěch. Je však třeba dodat, že nikdo nemůže předvídat budoucí vývoj situace uměle vytvořené státní intervencí.

V Německu Fabii jde po krku Volkswagen Polo, který si za únor pořídilo 8 889 nových majitelů. Následují například Ford Fiesta, Volkswagen Passat či Audi A4, což je pro Fabii na náročném trhu celkem slušná společnost. Škodovka se do první dvacítky dostala ještě s jedním vozem, a to s Octavií. Tu si totiž pořídilo 3 629 motoristů. Je třeba dodat, že se tržně velmi důležité Německo stalo další ze zemí z EU, která zavedla „šrotovné“ jako formu nepřímé podpory automobilovému průmyslu, jenž se jako celek v souvislosti s hospodářskou krizí nachází ve svízelné situaci. Ve Škodě Auto navíc díky šrotovací prémii roste produkce motorů a převodovek do malých vozů. Výroba motorů a převodovek ve Škoda Auto se během začátku roku vyšplhala k maximu stávající výrobní kapacity. I přes probíhající celosvětovou finanční krizi tak motorárna zažívá růst produkce.

Za tento úspěch ale Škoda nevděčí jen vlastním vozům. Bezmála 1 600 motorů denně (namísto obvyklých 1 200) a téměř 2 000 denně vyrobených převodovek nachází místo i v dalších koncernových autech. Konkrétně se jedná o tříválcové motory 1,2 HTP/44 kW 6V a 1,2 HTP/51 kW 12V a převodovka MQ200. Ty se montují do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků