Při dlouhých dálničních jízdách může u HTP docházet k přehřívání oleje a problémům s tím spojeným (zablokovaná zdvihátka ventilů, následně podpálené ventily)... Takže spotřeba nespotřeba.... :) http://www.ojetinypodlupou.cz/ojetina/skoda-fabia-ii-ge... ...
Příběhů nadšených škodovkářů, kdy v pěti lidech, naloženým kufrem a dvěma kolama na střeše měl řidič spotřebu pod 4 při průměrné rychlosti 130km/h, je plný internet. Samozřejmě nehovořím o fabii, ale o nejekonomičtějším voze, které kdy spatřilo světlo světa, škodě Octavii TDI.
S Fabií HTP jsem jel na dálnici za 15-20 litrů s golfem 1,9TDi za 5,5 někde bude chyba xD xD xD nemluvě o tom když bylo potřeba zrychlit tak se člověk stane překážkou na silnici protože to s tím autem prostě nejde :O(
to takhle nesmíš brát - to auto je dělané pro seniory né pro lidi co letí na dálnici "130" B-]
Při běžném provozu a za normální rychlosti má tříválec větší spotřebu než velkoobjemové motory, protože se musí moc vytáčet. Nemluvě o nižší spolehlivosti a výdrži motoru, která má za následek nutnost častěji měnit auta, což je ve výsledku neekologické.
Nevěřím ani písménko! Tuto motorizaci mám a za 2,6? Chápu, když to bude měřít Svět motorů, kterej vleze škodě až do řitního otvoru, aby měl o čem psát, pak ano! V reálném světě bohužel-ne! Leda,že bych jel 100 km pořád z kopce, pak možná tomu i uvěřím! :-D
Minulou nadrz jsem vyjel za 5,8-mi nasobek teto rekordni spotreby. Verte mne, ze jsem se taky neloudal :-D
A jak by zajeli s takovým Porsche 918 Spyder, co má při devíti stech koní psanou spotřebu 3 ltr. :-)
To asi někdo blbě napsal:D Ty 3 litry, to je spotřeba kterou to auto má při startování :D
A místo převodového oleje olej fritovací! B-]
Při těchto testech se auto nestartuje, ale roztlačuje! Proto se těchto testů nemůže zúčastnit nová Octavie, mohl by ji přeskočit řemen! U řetězu to nehrozí! B-]
2,6 litru = cca 93,6 Kč na 100 kmMoje Opel Vectra C 1.8 16 V:dlouhodobá spotřeba 8,2 litru LPG = 128,- Kč na 100 Km a to jedu normálně jako člověk.....Motor 1.2 HTP = tragedie, Škoda Fabie = nepovedený vtip.....
Zato pOpel je výhra :-D ... to už radši tu škodovku, i když mám Francouze.
... a pořizovací hodnota směšovače + nádrž rozpočítaná na km?
Když jedu do Chorvatska s rakví na střeše a zaplou klimatizací, tak je spotřeba 10l/100km, ale jsem na Makarské za 10 hodin. S tou Fabii při ekonomické jízdě asi za dva dny......
LPG pořizovací cena 31.000,- Kč už na sebe dvakrát vyděla, v autě 60 litrů benzínu + 45 litrů plynu......
okolo 25-30 tisíc, ale nechápu proč to uvádíte, za 25 tisíc km je to na nule, chtěl byste raději jezdit stylem ekojizdy v 1,2 HTP
tak me napada jak by to bylo, kdyby HTP melo LPG ... kdyz uz neco porovnavat, tak ...
To určitě ne a nic ve zlém, ale započítat do nákladů by se to asi mělo pokud to není v základu, ne? A předpokládám, že po 25 tis. km bude čekat komplet min. revize, nebo výměna nádrže (další finance oproti běžnému provozu).Jezdím na Škodě Octavii 1,9 TDI 66 kW cca za 4,2 l/100 km. Pokud jedu ekonomicky - tedy cca 70 km/h tak to dostanu na 3,2-3,6 l/100 km a JEDNOU se mi povedlo na stejné trase 2,9 l/100, ale to jsem měl asi vítr v zádech a jel jsem fakt jak šnek, což už bych asi podruhé nedal. Na dálnici při 130 km/hod. se spotřeba zvedá kolem 5,5-6 l/100 km - to jen pro srovnání. Vše samozřejmě při vypnuté manuální klimatizaci (když se zapne, spotřeba stoupne o cca 0,7 - 1 l/100 km).
Můj souhlas s hodnotami spotřeby. Toto byl totiž jeden z nejlepších motorů "Škoda", co se úsporné jízdy týká. Jen je nutné brát v potaz drobnou odchylku oproti skutečnosti (u mého oře je to cca 8 %). Předpokládám, že jsou to hodnoty z palubního PC...
Pokud se chceš bavit o nákladech, tak nezapomeň zmínit i pořizovací rozdíl mezi dieselovým a benzínovým autem. To pomalu zaplatí to LPG. Co se týče oprav, tak jednou za rok 200,- Kč filtr, nádrž má certifikaci na 10 let a stojí kolem 6.000,- Kč, po 75.000 km jsem měnil veřikovací lištu za 2.000,- Kč. Jezdím na LPG už deset let a nechci nic jiného. Předtím jsem jezdil s nafťákama, ale náklady na údržbu jsou vyšší než u benzínu. A co se týče nafty prodávané u nás....... škoda slov.
1. Revize následuje po 10 tisících km nebo po dvou letech. U mého plynaře stojí 200,-.2. Nádrž se musí vyměňovat po 10 letech, s prací stojí 3000,-. 3. Ano jsou hranice kdy je otázkou zda i LPG se vám vyplatí. Ne všichni lidé chtějí mít auto s 66 kW. Můj děda najede ročně 5-10 tisíc v VW Polo, tomu bych auto s LPG nedoporučil (snad jen kdyby bylo v ceně bez příplatku). Je hloupé si myslet, že všichni jsou jako vy.
Když už se to porovnává zmíněným způsobem, je nutné započítat i fakt, že takového snížení spotřeby se dosahuje hlavně a především jízdou na co nejvyšší rychlostní stupeň - v reálu tedy prakticky týráním motoru "pod obrátkami". Jaká bude reálná životnost takto týraného motoru, který je na to evidentně háklivý, navíc v kombinaci s řidinou místo normálního oleje by možná bylo zajímavým výzkumným úkolem. Já bych řekl, že co se ušetří na benzínu, prodělá se na poškození motoru.
Bolo by zaujimave spravit rozhovor s vitazmi ako to robia...
Co se asi tak můžeme dozvědět od někoho, kdo bude chtít další ročník vyhrát znovu..? :-)Politickou odpověď: "Je to zejména o předvídavosti a citu nohy na plynu.." :-)
usilovně šlapou do pedálů! :-P
Ještě by také mohly soutěžit kdo dál dočůrá! Jinak super, dlouhodobý průměr s nájezdem aspoň 150t Km to beru!
Za spotřeby cca o 10-20 % míň než uvádí tabulky umím jezdit taky. Ale co je moc, to je moc - nepochopím. Když si vezmeme tabulkové spotřeby auta při konstantních rychlostech, např: 70 = 5,4L80 = 5,9L90 = 6,8L100 = 7,8Ltak jak se dostanou na spotřebu 3L ??? Olej Ow50, přefouklé gumy, nebrzdit nebrzdit a plachtit beru. Ale ty jejich čísla jsou vždy fantastická :-O
Na 3L se dostaneš zejména s vhodným typem auta, na vhodném profilu trasy a s vhodnou metoudou stylu jízdy. Třeba rozjezd-dojezd s vypnutým motorem. Nebo mírné stoupání (do 6L/100 km)+mírné klesání s plachtěním za 0L = 3L průměr... Samozřejmě, že třeba olej hraje roli, ale podstatně!!! menší.. :-)Fabia 1.2 HTP má tabulkové hodnoty spotřeby na 5.rychl. stupeň:40 km/h = 3.05 L/100 km50 km/h = 3.3 L/100 km70 km/h = 3.9 L/100 km90 km/h = 4.9 L/100 km120 km/h = 7.2 L/100 km
Já taky umím jezdit za 13l ve městě a v papírech mám napsáno 16,7l :-D
děkuji za váš dotaz, také by mně to zajímalo, dokážu jezdit za tabulkové hodnoty, ale stále na jiných cestách, možná, že na nějaké natrénované trati bych to stalčil ještě o něco níže, ale jak se dostat na polovinu, oproti tabulkovým hodnotám, bych se také rád nechal poučit, napadá mi jen jeden způsob, výběr trati na které to jde (z kopce pojedu za prá deci) a start se zahřátým motorem
Tlak se kontroluje, stejne tak treba vule kol nebo pripadne preprogramovani ridici jednotky. Z toho se nic nesmi lisit oproti beznym vozum.
Máš pravdu. Ale třeba nikdo nekontroluje, zda někomu u 3V HTP nechybí vyvažovací hřídel... Bohužel!!
SW v motoru nezkontrolujes!! Nemas ho jak vycist a uz vybec ho nemuzes porovnat s originalem. Resp. muzes, ale na tohle ma vybaveni jen par lidi. A tusim ze tihle dva ho maj...
Technickou prejimku zajistuje primo automobilka. Kdyz uz nikdo jiny, tak ta by mela poznat, jestli se neco upravovalo.
To by museli kontrolovat kompetentni lidi z vyvoje ... A hadejte kde posadka pracuje a pokolikate vyhrala ... Cimbu ti taky udela SW, ktery nikdo nepozna...
Zajímala by mě ta průměrná rychlost...
Co si vzpominam na predchozi rocniky, co jsem jezdil, tak se blizila k 60 km/h. To je podminka, musi se do cile dojet ve stanovenem case, jinak nasleduje diskvalifikace. Vzhledem k trase nikdy neslo o zadne loudani.
60km/h ale loudání bezesporu je..
Nevím co tu řešíte mám HTP a jezdím s ním vždy kolem 5,5 l na 100 a rozhodně se neloudám když jedu ekonomicky tak 4,9 l. Spíš tu každý řeší to že neumí jezdit. Noha na plyn a jako prase to je dnešní styl jízdy a taky podle toho to na silnicích vypadá. Stačí mi Brńáci 50tka v obci jim nic neříká a v praze na jižní spojce by se uživila nejedna hlídka, člověk tam dodržuje povolenou rychlost a vlastně zdržuje provoz. Chce to pořádný bič na tyhle hovada sebrat papíry a pokud je chtějí zpět tak za 5 let udělat znovu autoškolu
Jirko, Brno to je bomba. Když jedu po vídeňské tachometrových 90, podotýkám, že je tam povolených 80), tak jsem nejpomalejší a a lidi na mě ještě blikají. Nechápu, že to tam denně neměří. Měli by vyděláno.
Podle i názorů ostatních seš spíš hovado ty. :-D
Nevím, kudy vedla letošní trasa, ale když jsem to jel asi před deseti lety, tak jsme měli co dělat. Nejsou to jen hlavní silnice, dost se jelo přes obce, okreskami, po Jizerských horách. Normálně byste tam dal třeba 70 km/h, takže tohle není o moc pomalejší jízda.
čekal bych nějaký díl dálnice, přece jen to k standardním cestám taky patří.
Obce a okresky, to je ideální místo pro dosažení takových spotřeb a přitom se vůči okolnímu provozu neloudat. A pokud se jezdí do kopce, totéž (a někdy ještě více) se ušetří naopak cestou z kopce, alespoň u mého auta mám po sjezdu z kopce stejnou nebo lehce nižší spotřebu než před kopcem. Průměrná rychlost 60km/h mi v takových podmínkách přijde jako slušná, žádné loudání.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.