Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorem 1,2 HTP 40 kW předvedla, že dokáže jezdit v reálném spotřebu s průměrnou spotřebou 2,6 l/100 km. Háček? Samozřejmě tu jeden je. Výsledek byl naměřen v rámci Škoda Economy Run a dosáhla ho vítězná posádka Marek Tribula – Martin Kadlec. 

Škoda | Škoda Fabia

Škoda Fabia 1.2 HTP: překvapení se třemi válci (test)

Jak už to v soutěžích o co nejnižší spotřebu bývá, posádky musely využít všech triků z učebnice úsporné jízdy, důsledným využíváním setrvačnosti počínaje a vyhýbáním se vyšším rychlostem konče. Přesto je výsledek obdivuhodný, uvážíme-li, že byl dosažen na 309 km dlouhé trase v běžném provozu. 

Jak vyplývá už z názvu, závod je určen výhradně pro auta značky Škoda, která je oficiálním partnerem. Na start letošního ročníku nastoupilo 65 posádek z České republiky a okolních zemí.

Při Economy Run se výsledky hodnotí dle emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Vedle toho se hodnotí i dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě a shodné hodnotě emisí CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem, vysvětluje Škoda v oficiálním komuniké. 

Technika | Škoda | Autosalony | Byznys | Frankfurt 2013 | Škoda Octavia

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Zajímavé je, že nejúspornější diesel se v letošním ročníku neprosadil výš než na čtvrté místo. Byla jím Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman-Sedláček s výsledkem 3,09 l/100 km. Všechny posádky dokončily soutěž pod pětilitrovou hranicí. 

Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 142 201 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 119 542 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků