Škoda Fabia facelift: změny na přídi i pod kapotou (spy photos)

Fabia současné generace vzbudila při příchodu na trh smíšené pocity, a to hlavně kvůli svému designu. Poměrně úzký a vysoký vzhled byl (a zřejmě stále je) trnem v oku mnoha i skalních příznivců škodovky, což dávají automobilce najevo poměrně vlažným zájmem, který výrazněji oživila jen loňská „šrotovací vlna”.

Nyní v Mladé Boleslavi připravují menší facelift, který se dotkne (jak trefné) především přídě. Vysoká stavba přední masky bude snížena a tomu budou přizpůsobeny také světlomety, více protažené do boků karoserie a s jiným řešením optiky. Jiných tvarů nabyl také nárazník a vzhled mlhovek.

To můžete koneckonců vidět také na testovací Fabii Scout s pravostranným řízením, která byla zachycena při zátěžových zimních testech na severu Evropy.

Další podstatné změny ale vidět nejsou. Upravena totiž bude nabídka pohonných jednotek, a je třeba říci, že Fabia si o hodně polepší. Ale pojďme na to postupně.

Ačkoli bude základem stále zážehový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových verzích, pod kapotou se objeví i přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 77 kW/105 k. Až se tak stane, agregát zřejmě vyřadí z nabídky atmosférickou jedna-šestku o stejném výkonu. Vrcholný model RS pak bude pohánět motor 1,4 TSI s výkonem 125 kW/170 k.

Příznivci nafty se na facelift mohou rovněž těšit Základem nabídky (možná ne hned od začátku prodejů) se stane tříválec 1,2 TDI, ale se vstřikováním Common Rail a výkonem 55 kW/75 k. Náročnější pak budou moci sáhnout po čtyřválci 1,6 TDI CR, který bude k dispozici ve dvou variantách - 66 kW/90 k a 77 kW/105 k.

Faceliftovaná Fabia se světu zřejmě představí co nevidět. Buď se tak stane již na blížícím se autosalonu v Ženevě, nebo nedlouho poté, u Škody si na představování klíčových novinek na autosalonech až tak nepotrpí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Facelift Fabie přinese kromě nových motorů také uhlazenější design přídě

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků