Škoda Fabia facelift: změny na přídi i pod kapotou (spy photos)

Fabia současné generace vzbudila při příchodu na trh smíšené pocity, a to hlavně kvůli svému designu. Poměrně úzký a vysoký vzhled byl (a zřejmě stále je) trnem v oku mnoha i skalních příznivců škodovky, což dávají automobilce najevo poměrně vlažným zájmem, který výrazněji oživila jen loňská „šrotovací vlna”.

Nyní v Mladé Boleslavi připravují menší facelift, který se dotkne (jak trefné) především přídě. Vysoká stavba přední masky bude snížena a tomu budou přizpůsobeny také světlomety, více protažené do boků karoserie a s jiným řešením optiky. Jiných tvarů nabyl také nárazník a vzhled mlhovek.

To můžete koneckonců vidět také na testovací Fabii Scout s pravostranným řízením, která byla zachycena při zátěžových zimních testech na severu Evropy.

Další podstatné změny ale vidět nejsou. Upravena totiž bude nabídka pohonných jednotek, a je třeba říci, že Fabia si o hodně polepší. Ale pojďme na to postupně.

Ačkoli bude základem stále zážehový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových verzích, pod kapotou se objeví i přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 77 kW/105 k. Až se tak stane, agregát zřejmě vyřadí z nabídky atmosférickou jedna-šestku o stejném výkonu. Vrcholný model RS pak bude pohánět motor 1,4 TSI s výkonem 125 kW/170 k.

Příznivci nafty se na facelift mohou rovněž těšit Základem nabídky (možná ne hned od začátku prodejů) se stane tříválec 1,2 TDI, ale se vstřikováním Common Rail a výkonem 55 kW/75 k. Náročnější pak budou moci sáhnout po čtyřválci 1,6 TDI CR, který bude k dispozici ve dvou variantách - 66 kW/90 k a 77 kW/105 k.

Faceliftovaná Fabia se světu zřejmě představí co nevidět. Buď se tak stane již na blížícím se autosalonu v Ženevě, nebo nedlouho poté, u Škody si na představování klíčových novinek na autosalonech až tak nepotrpí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Facelift Fabie přinese kromě nových motorů také uhlazenější design přídě

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků