Škoda Fabia facelift: změny na přídi i pod kapotou (spy photos)

Fabia současné generace vzbudila při příchodu na trh smíšené pocity, a to hlavně kvůli svému designu. Poměrně úzký a vysoký vzhled byl (a zřejmě stále je) trnem v oku mnoha i skalních příznivců škodovky, což dávají automobilce najevo poměrně vlažným zájmem, který výrazněji oživila jen loňská „šrotovací vlna”.

Nyní v Mladé Boleslavi připravují menší facelift, který se dotkne (jak trefné) především přídě. Vysoká stavba přední masky bude snížena a tomu budou přizpůsobeny také světlomety, více protažené do boků karoserie a s jiným řešením optiky. Jiných tvarů nabyl také nárazník a vzhled mlhovek.

To můžete koneckonců vidět také na testovací Fabii Scout s pravostranným řízením, která byla zachycena při zátěžových zimních testech na severu Evropy.

Další podstatné změny ale vidět nejsou. Upravena totiž bude nabídka pohonných jednotek, a je třeba říci, že Fabia si o hodně polepší. Ale pojďme na to postupně.

Ačkoli bude základem stále zážehový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových verzích, pod kapotou se objeví i přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 77 kW/105 k. Až se tak stane, agregát zřejmě vyřadí z nabídky atmosférickou jedna-šestku o stejném výkonu. Vrcholný model RS pak bude pohánět motor 1,4 TSI s výkonem 125 kW/170 k.

Příznivci nafty se na facelift mohou rovněž těšit Základem nabídky (možná ne hned od začátku prodejů) se stane tříválec 1,2 TDI, ale se vstřikováním Common Rail a výkonem 55 kW/75 k. Náročnější pak budou moci sáhnout po čtyřválci 1,6 TDI CR, který bude k dispozici ve dvou variantách - 66 kW/90 k a 77 kW/105 k.

Faceliftovaná Fabia se světu zřejmě představí co nevidět. Buď se tak stane již na blížícím se autosalonu v Ženevě, nebo nedlouho poté, u Škody si na představování klíčových novinek na autosalonech až tak nepotrpí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Facelift Fabie přinese kromě nových motorů také uhlazenější design přídě

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2009
Stav: 144 216 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků