Levné, ale nepoužitelné.
...to je víc než dobrej kauf. Vždyť to vlastně většině naprosto stačí. Do obchodního centra a do práce odveze, nákup se tam vleze. Plato vajec na dušičky taky zvládne a dvacet let vydrží. Víc za tu cenu snad ani nikdo chtít nemůže B-]
-20let to nevydrží -pořizovací cena je hezká, provozní náklady děs 9l/100km naprosto běžný
9l ano, ale na dálnici s plynem na podlaze.... Ano hrůza, je opravdu divný, že na dálnici v ČR chci dokonce jet i 130km/h, že v pěti místním autě vezu dokonce 4lidi, že v kufru dokonce nějaká zavazadla. Motor je na tu hmotnost slabej a pokud to auto někdo opravdu využívá, výsledkem je neoptimistická spotřeba. Pokud někdo jezdí mezi vesnicemi, s minimem nákladu a ještě s minimem pasažérů, není problém takový spotřeby dosáhnout.Jenže čekám, že někdo si koupí 5místný kombi, protože to chce využívat a bude jezdit tam kde potřebuje, takže na nějaký ekonomy-run, nebude prostor.Tohle je problém všech základních aut , Škody, Fiata, Fordu, ale i vozů z Asie . Problém není v tříválci, problém je v poměru výkon vs zátěž. Proto motory o větším objemu, nebo vyšším počtu ventilů mají nižší spotřebu. Některé „morálně horší“ auta mají i s o 500ccm větším motorem při stejné zátěži ( stejně osob, zavazadel ,stejná trasa a rychlost) nižší spotřebu a to je pak smutné.Je to i jeden z mnoha důvodů proč sou automobilky v krizi, protože provozní vlastnosti velice rychle dostanou do podvědomí zákazníků a rozhodně nadšení pro koupi něčeho co zas dobrý není jen je dražší asi nikdo racionálně uvažující mít nebude.
...tipuju, ze prumerna HTP najede v tebou popisovanem maximalnim nalozeni tak 5% sveho najezdu.. Jezdil jsem s Tipem 1.4 55kW, a do chorvatska nas to s amosema jednou rocne taky dovezlo... Nevidim v tom problem... Podobne ne-vykonny motory maj v zakladu vsichni...
Pokud s ním bude jezdit důchodce, tak ano, pokud čtyř členná rodina s dětmi školního věku, tak ne! (nákupy, děti do školy na kroužky, do práce, na chalupu atd...) Můj závěr je, že pokud někdo jezdí s Fábkou 1,2 47kW za 6, tak by mu stačila MHD, nebo menší auto VW Lupo, Matis, Ka a td.... Protože jinak si do rodiny pořídit 5timístný kombi a používat ho v 75% jako cupé považuju za hodně drahej špás. To, že někdo vyfasuje Fabku jako služebáka je jiná , to opravdu nemusí vozit nic a může v tom jezdit sám a rovná se nízká spotřeba. Takže moudro, že pokud nebudu jezdit naložený, nebo nejezdit vůbec, budu mít malou spotřebu je fakt nečekaný :-\Ad Fiat je špatný příklad, mám zkušenosti již s Unem, Tipem, Ritmo, Regatou a jinejma novejma, srovnání je to fakt špatný. Zmíněný lehké Tipo s 55kW, je proti kombi Fabii s 47kW, úsporná raketa.
"Protože jinak si do rodiny pořídit 5timístný kombi a používat ho v 75% jako cupé považuju za hodně drahej špás. "1) Oni to prodavaji za cenu kratke2) I vetsi kombiky jezdi v 90% v jednom, bez nakladu a vetsinou po meste :-DAle tenhle motor skutecne ne-e
skoro souhlas - až na to že pořizovací cena skoro čtvrt mega za zůžený "pseudocombi" tatamobil s motorem výkonnostní kategorie 1000MB mi teda vůbec "hezká" nepřipadá...
Stejné žebráky dává do základních modelů i "vyspělá" konkurence B-]
Konzern bohužel není konkurnce ... a u skutečné konkurence jsem v posledních letech zatím opravdu nezaregistroval, že by si podobný "žebrák" troufli namontovat do něčeho co by pak markeťáci hrdě prezentovali jako "rodinné combi" (ani ten bídnej Logan a Žigul na tom nejsou tak zle) ;-)
Ale montují myslíte, že ty základní 1,2 ve Fiatech , Fortech , Toyotách, Citronech a spoustě jiných aut sou na tom líp? Ne, ne, možná mají jinou výkonnostní křivku ,ale společný pro ně je to, že se dávají do moc těžkých aut a spotřeba a jízdní "dynamika " podle toho vypadá.
Žádný z nich ale není "Combi"...
To není , ale díky bezpečnosti sou to taky těžké tanky
Ford, Peugeot, Renault, Fiat ...
Presne tak, trebars taky Fiat a Grande Punto Racing s ukrutnym vykonom 65 koni :-D:-D:-D Cim to je, ze ten Fiat nikomu nevadi a kazdy sa navaza len do Fabie? Fobia z Fabie, cesky narodny sport ;-)
9l ano, ale na dálnici s plynem na podlazev běžném provozu se dá s htp jezdit bez problémů za 6l a žádná tragédie to není, měl jsem ji půjčenou (47 kW)
A teď tu o pacholíčkovi... teda jestli to za těch 6 nebyla eco-rallye s vypínáním motoru při jízdě z kopce a při dobržďování ;-)
Ked chces pocut o Pacholickovi, popros mamu, mozno ti vecer pred spanim precita B-]Pozri sa na Spritmonitor, usetrim ti namahu, link je tu http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?esearch=1&fueltype=2&constyear_e=40&power_e=51 a docitas sa, ze priemerna spotreba vsetkych evidovanych 1.2 HTP po najazdeni cez 4 milionov kilometrov je 6,82. Ja radsej verim tym cislam, ako bez urazky, ale nejakemu neurcitemu pepovi s menom Radek...Cim to je, ze co Cech, to fobia z Fabie???
Cim to je, ze co Cech, to fobia z Fabie??? ....že by Německý důchodce měl vyšší kupní sílu než průměrná česká rodina s dvěma dětmi?
Že východoněmeckej důchodce nemá vkus mě netankuje, když v tom jezdí sám pro šišku salámu do obchodu a jednou tejdně do kostela ve vedlejší dědině. Leccos naopak vysvětlí ceny za které konzern ten vergl v říši prodával, tuším kolem 5k€ mínus 1k€ šrotovného... Když si ale představím jak se v tom kodrcá ta "průměrná česká rodina se dvěma dětmi" zmasírovaná reklamou "já na to mám" - a že za to ti pitomci uvalili víc než 2× tolik co ten single skopčáckej důcodec, tak se nediv že brblám :-/
(sorry, to patřilo výš...)
placas nesmysly, mel jsem tne motor rok jako sluzebni a normalni jizdou dle predpisu byla prumerka do 5,5, nad 6 zcela vyjimecne, pokud s tim nekdo jezdi tak ze si hraje na to ze tam ma dvoulitr nebo na dalnici vali 150 at si to pak u pumpy uzije, ciste jeho problem, nikoli toho motoru..... ze bych ho domu nechtle je jina vec, ale na svuj maly objem ma i odpovidajici malou spotrebu, pokud se s nim umi jezdit.
Sorry, ale 44 kW je prostě málo. Jasně že ne každej není závodník a na hrkání po městě v jednom člověku to možná ujde, ale na kombík je to málo. Přitom by stačilo narvat tam tak 55 - 60 kW a je to v pohodě.
nj, tak si klucí vyberte aspon tu 1.4 za 299 000 :-)) a tez maji nejakou akci Fabia Magic
Za 299 máš těď i Oktávku Tour TDI 77 kW, takže myslím, že není, co řešit... ;-) Případně i s tou 1.6 benzinem je to proti nové Fabii nesrovnatelně lepší volba, myslím...
Tak jasne, ale za ty penize uz je spousta jinych aut. Treba i30 je stejna trida jako oktavka a motory jsou jiste lepsi. Nehlede na Megane, atd, atd.
505l? To jim to přeteklo i na zadní sedačky a k řidiči na podlahu ne? :-D
Dyt pisou ze bez rezervy. Si zjisti kolik ma kufr s rezervou, taky to neni malo.
zajimavy ze kdyz se jim udajne vali na skladech hafo motoru 1,4 proc stejnou akci jako na roomster neudelaj i na fobii, za tuhle cenu uz by to byla zajimava volba, ale s timhle motorem je to skutecne jen do mesta a na cestu z mesta do hypermarketu, zejmena s klimou, kdo jinam nejezdi bude spokojen
souhlasim, na Rommster ted udelali nejakou akci Roomster Duo
1.2 s 44kW v kombiku a se zapnutou klimatizaci, to musi byt brutus :-D
Na jezdeni po meste bohate staci, jen nesmis vyjet na okresky a myslet si, ze budes predjizdet...
jenže za 235 táců B-] jen si musíš vylepit fakturu na čelní sklo, abys z toho měl tu správnou radost i za jízdy ;-)
Jojo, blahé paměti jsem měl tu čest jet s Fabií Combi 1,4MPI 50kW se zapnutou klimatizací. Předjížděl jsem polský autobus. Pšonc se podíval do zrcátka, přidal, a ujel mi. Vrátil jsem se za něj, vypnul klimatizaci a s rozjezdem jsem ho nakonec udolal. Nezpůsobilo mi to psychické trauma a příhodu dávám léta k dobru. Pochopil jse ale příčinu řady smrtelných nehod při čelních střetech aut na hlavních tazích. Automobilky by měly mít rozum a podmotorované kombíky prostě nevyrábět, když už kupujícím chybí pud sebezáchovy a zdravý rozum. Výrobními náklady mezi 44kW a 77kW žádný rozdíl není. Je to v podstatě stejný motor.
mne sa stalo niečo podobné.celú cestu sa mi motal típek na felde, tak som ho obehol, šiel za mnou, ale dosť ďaleko.išiel som podľa predpisov.Na konci obce som sa samozrejme začal rozbiehať na 90 km/h, pozrem do spätného nikto, oproti mercedes bliká, pozrem vedľa seba a blázon na fedle sa ma pokúšal obehnúť (bol v slepom zornom poli) ako vôbec ho nič nesralo. Tak sme som prudko bzrdil ja a mercedes.Ako nemať dobrú náladu po dobrom výlete, tak mu asi idem utrhnúť hlavu.Pritom keby tak strašne chcel, tak ho pustím v obci, či mimo obce.
Pokud chceš někomu trhat hlavu, tak spíš začni u sebe. Sledování co se děje vedle tebe a za tebou patří mezi základní povinnosti řidiče, a zrychlovat když tě někdo předjíždí je ohrožení na životě pro něj i pro tebe.Čili spíše by si si z toho měl vzít ponaučení, a pokud nedokážeš řídit bezpečně, tak za to nelez. I pokud někdo pojede jako magor, tak to neznamená, že máš právo ho svojí ignorací zabít nebo ohrožovat.
ty si dement, dyť psal, že ho měl v mrtvém zorném poli. To se ti pane "ynteligente" ještě nestalo?
Ne nestalo, mám zrcátka a na mrtvý úhel stačí panoramatický zrcátko, a nebo se nedívat jen jako trubka dopředu. Opakuju když někdo nedokáže sledovat situaci kolem sebe ať do toho auta neleze a neohrožuje ostatní. Tím míň pokud se potom ještě cítí v právu a má duševní otřes z toho, že si ho někdo "dovolil" předjet. S chladnou hlavou a předvídat, a nebo jezdit MHD.Jinak chápu že tvoje matka a otec žijou v ústavu, takže ti odmalička říkají demente, ale kupodivu mimo tvůj domov si tak lidi normálně neříkají ;-)
Chcete mi říct, že se za jízdy otáčíte hlavu o 90 stupňu vlevo případně vpravo? Potom jste nebezpečnější ještě více než ten šofér ve felicii. Ale chápu, že jste zrejmě tak dobrý řidič, který aní neví co to je mrtvý bod a který nikdy nic v autě nepřehlédl. To vás obdivuji. To jste asi jediný svého druhu.
nemyslel jsi nahodou 180 stupnu ty blbecku? B-]
Sorry ToMIG, ale zatím se tady jako dement prezentuješ spíš ty - i když možná je to jenom tím že musíš jezdit s tříhrnkem a nebo v té chcíplé feldě seděls sám.Pokud už má někdo náhlou potřebu předjíždět, je to především on kdo má výhled vpřed a zodpovídá za to že manévr stihne bezpečně a bez ohrožení ostatních provést - ne předjížděný a už vůbec ne "ten v protisměru". Kecy o olepování auta panoramatickýma zrcátkama a "bránění v předjíždění nečekaným zvýšením rychlosti na výjezdu z obce" si nech k soudu, až někoho díky svému "nároku na předjetí" zabiješ a nebo vytlačíš do příkopu, protože tvému dýchavičnímu kakáči "včas neuhnul a nezpomalil"...
Radku ze ty naschval ostanim zychlujes a nenechas je bezpecne predjizdet?:-DDoufej, ze te nejaky ranar s trihrnkem neposle na aro.:-P;-)
Vzhledem k tomu že mám 110kw, tak tříhrnek opravdu nemám. Ty si radši zopakuj pravidla, aby tě v budoucnu něco nepřekvapilo, až někoho pro svojí aroganci na silnici sejmeš...
Bohuzial prax je skor ta, ze arogantni vodici su ti na silnych strojoch, schovavajuci sa za casty argument v diskusiach, ze "viac kw = lepsia aktivna bezpecnost". Ty to len a len dokazujes, nedivil by som sa, keby si este napisal, "vsetci uhnite do skarpy, lebo idem ja". Zelam ti, aby si ti tych 110kw mal dostatok, aby ta v buducnosti neprekvapilo nieco, co ma tych kw 220 a viac ;-)
Aha, takže když dojdou argumenty tak mám tříhrnek a předjíždím jak ten blb ve felicii, když teda napíšu že mám lehce nadprůměrnej výkon a tedy to u mě nehrozí tak zas vytlačuju lidi do škarpy. Na nic k věci se jinak nezmůžete. humorné... :-DPokud by sis ve své klasické hornouherské prudkosti radši přečet co tu celou dobu píšu, tak bys pochopil že nabádám k úplnnýmu opaku - tj. sledovat co se děje kolem a když někdo jede jak magor tak ho radši pustit, a hlavně s klidem a ne se nervovat a trhat na internetu pak řidičovi hlavu, radši se snažit zamyslet nad tím co udělat, aby mě příště nikdo nepřekvapil v mrtvém úhlu... ;-)
Aha, a ked dojdu argumenty tebe, tak aplikujes sudetsky pristup len ja, ja, ja, a nikto iny, pripadne co Cech, to brouk Pytlik - vsude byl a vsechno zna?Ako moze vodic ovplyvnit mrtvy uhol na svojom aute? Namontovat na predny blatnik spatne zrkadlo z Avie? Alebo cely cas jazdit s hlavou vystrcenou z okna a otocenou dozadu? Svojou argumentaciou si nic ine, nez smiesny! Ale tes sa zo svojich 110kw, ako som uz pisal, zelam ti, aby si ich spravne pouzil, ked zrovna vojdes do mrtveho uhla niekomu, kto ma 220kw a neuvidi ta pri tvojom "bezpecnom predbiehani, lebo ja mam 110 kw voe" ;-)
hele ty severouherska socko, my auto ma 224 kw B-] a do zpetnejch zrcatek cumim kazdejch pet vterin a prijde mi to naprosto normalni. to ze vy mrdky madarsky se nevenujete jizde je jenom vas problem, nam to vyhovuje, cim min vas bude, tim lip B-]
Aha urcite si nevsimnul ze za nim celou dobu jede a ze ho predjizdi. Na tyhle dementy je docela ucinne vybrdzdeni po predjizdecim manevru. Pokud to nepomuze tak rucni vysvetleni take neni na skodu...:-)):-PB-]
Víš co, ty brepto? Jdi se projet a vybrzdi si pár kamionů... ;-)Jakože nechápu, proč se do něj navážíte? Típek ve Feldě byl určitě kretén a ještě s 1,3 40 kW a jedinou "šancí" pro něj bylo na to dupnout ještě v obci a pokusit se tipka "překvapit" a předjet hned za ní... Navíc při předjíždění nesmíš myslím druhého omezit, na tož ohrozit... Takže kokot byl evidentně on!!! Průměrně inteligentní člověk by čekal, že auto za vesnicí začne zrychlovat a počítat s tím... Ale na to neměl jeho koráb evidentně kapacity... ;o)Pánovi výše bych radil, ať čumí hlavně dopředu!
Nommo varis z vody. To co popisoval ten slovak se mi nikdy nestalo a to jezdim uz 10 let. Zrejme chtel typka ve felde poskadlit a takhle to dopadlo. Neverim mu ze o nem nevedel. Pokud se nekdo na me lepi, je evidentni ze bude proste za chvili predjizdet. Nesnasim, kdyz nekdo rika ze jezdi predpisove, to spis znaci ze si hleda vymluvu proc jezdi jako kreten. Nic osobniho, dobrou...:-D:-PB-]
Vy jste všichni vážně jelita. Je zvláštní, že mě se stalo něco dost podobného, poté, co jsem předjel také felicii. Zkušený řidič padesátník se mě jal předjíždět na plné čáře a také proti nám jelo auto. Světe div se, i já jsem mu umožnil dokončit manévr. Samozřejmě mě zde hned všichni očerní, že darebák jsem já, když jsem si ho prvotně dovolil vůbec předjet(cca před 10 km), že? Ani bych se tomu s Vaši logikou nedivil.
Aha, "týpek ve feldě byl kretén", takže správně je zrychlit, nepustit ho předjet a tím ohrožovat sebe, jeho i protijedoucí? Příště až to bude naloženej kamión s ožralým maďarem nebo polákem za volantem tak ho taky nepustí a nechá se rozmašírovat pro svoji pravdu? ;-)Že blb ve feldě měl počítat s tím že po vyjetí z vesnice přidá a neměl teda předjíždět když si nebyl jistej je jasný, ale nevšimnout si toho a nepustit ho je chyba minimálně stejná. Spousta nehod je jen kvůli tomu, že někdo udělá chybu, ale druhý místo aby mu pomohl mu ji nechá "vyžrat", a ještě to často odnese někdo nevinnej.
Než se do někoho začneš blbě navážet, radši si pořádně přečti co se píše v příspěvku na který reaguješ - protože (asi na rozdíl od toho co bys při své úporné a zbytečně konfliktní nátuře udělal ty) diskutující Composite toho nadrženýho pablba s feldou:1) uviděl včas, 2) umožnil mu předjetí i za tu cenu že dupnutím na brzdu možná ohrozil sám sebe a 3) nepronásledoval ho, nepředjel ho, nezablokoval ho ani ho zaslouženě nezmlátil do bezvědomí...
chacha Radek je jaksi mimo.:-DSnazis se obhajovat podobny chovani, zak doufam, ze tak nejezdis...trochu bych ti poopravil 3 bod. Tu hubu bych namlatil tomu kdo zacne bezduvodne zrychlovat, omezi me pri predjizdeni a tim ohrozuje ostatni vcetne sebe. Vidam to denne, kdyz nepojedu ja tak ty taky ne...jak typicky ceske..:-D:-P
"Tu hubu bych namlatil tomu kdo zacne bezduvodne zrychlovat,..."Prumerne cvicena opice vi, ze pri vyjeti z obce 99,99% aut zrychluje :-P
Jasně, všiml si ho tak, že protijedoucí na něj blikal, a tím si nejspíš zachránil život. Sám uznává že ho ztratil kde je.A nevím kdo z nás dvou má víc konfliktní náturu, když ty se navážíš do mě za něco co se tě vůbec netýká a ještě neumíš pravidla silničního provozu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.