Škoda Fabia bude „opravdu hezké auto“ a Superb dostane výrazný vzhled

Jozef Kabáň, šéfdesignér Škoda Auto, nyní promluvil k nejbližší budoucnosti automobilů značky Škoda.

Počátek letošního dubna nám zpestřila premiéra faceliftované verze Superbu, vlajkové lodi automobilky Škoda. Další snímky novinky jsme vám nabídli o několik dnů později a ceny nového Superbu jsme pro vás odhalili se začátkem května. Nicméně je prakticky jisté, že Škodu Superb v této podobě příliš dlouhý život nečeká, neboť podoba zcela nové generace by mohla být známa již v průběhu příštího roku.

Zajímavosti | Design | Škoda | Byznys | Premiéry | Škoda Superb

Škoda Superb: první velký facelift odhalen

Zástupci britského magazínu Auto Expres ale v Goodwoodu vyzpovídali škodováckého šéfdesignéra, jenž alespoň naznačil budoucnost nových vozů Škoda. Jozef Kabáň do Mladé Boleslavi nastoupil v roce 2008 a do povědomí veřejnosti se zapsal studií Škoda Vision D. Ta se poprvé ukázala v roce 2011 na autosalonu v Ženevě a o několik týdnů později i na brněnském Autosalonu. Zároveň se stala předzvěstí sériového modelu Škoda Rapid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Superb ve svém aktuálním, teprve nedávno představeném provedení

Jozef Kabáň od té doby udává charakter sériovým vozům Škoda a ve zmíněném rozhovoru potvrdil, že nová Fabia se představí již na začátku příštího roku. „Bude to opravdu hezké auto, ale až přijde Superb, myslím, že budete mít opravdu o čem psát,“ prozradil Kabáň a dodal, že letos ve Frankfurtu oslaví svoji premiéru Škoda Rapid Spaceback.

Design | Škoda | Škoda Rapid

Škoda Rapid vs. Vision D: škoda…

Připravované modely značky Škoda mají být podle Kabáně zbaveny všeho přebytečného, včetně třeba viditelných koncovek výfuků, jež zůstanou vyhrazeny pouze vysloveně sportovně střiženým verzím. Nový Superb má být výraznější než ten současný, a stejně jako ty dosavadní, ani ten připravovaný nebude možno přesně včlenit do konkrétní třídy.

Design | Tajné | Škoda | Nová Fabia | Škoda Fabia

Důkladné maskování v praxi. Poznali byste novou Škodu Fabia?

Na Goodwoodu promluvil v souvislosti s budoucností škodovky také Werner Eichorn, člen představenstva Škoda Auto pro marketing, jenž potvrdil starší plán na rozšíření roční produkce vozů Škoda na 1,5 mil. kusů v roce 2018. Zároveň uvedl, že „svérázné modely“ na způsob současného Roomsteru pokračovat budou, ovšem zvažuje se změna jejich zaměření směřující blíže ke kategorii lehkých užitkových vozidel.

Zajímavosti | Design | Tajné | Škoda | Sportovní auta | Fascinace | Paparazzi | Škoda Superb

Škoda Superb Sportback takřka bez maskování (spy photos)

Eichorn rovněž prohlásil, že pro navýšení roční výroby na 1,5 mil. automobilů potřebuje Škoda Auto další modely včetně sedmimístného SUV, jež bude v hierarchii modelů zařazeno nad Škodu Yeti a zacílí hlavně na požadavky zákazníků v Rusku a Číně.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků