Škoda Fabia bude „opravdu hezké auto“ a Superb dostane výrazný vzhled

Jozef Kabáň, šéfdesignér Škoda Auto, nyní promluvil k nejbližší budoucnosti automobilů značky Škoda.

Počátek letošního dubna nám zpestřila premiéra faceliftované verze Superbu, vlajkové lodi automobilky Škoda. Další snímky novinky jsme vám nabídli o několik dnů později a ceny nového Superbu jsme pro vás odhalili se začátkem května. Nicméně je prakticky jisté, že Škodu Superb v této podobě příliš dlouhý život nečeká, neboť podoba zcela nové generace by mohla být známa již v průběhu příštího roku.

Zajímavosti | Design | Škoda | Byznys | Premiéry | Škoda Superb

Škoda Superb: první velký facelift odhalen

Zástupci britského magazínu Auto Expres ale v Goodwoodu vyzpovídali škodováckého šéfdesignéra, jenž alespoň naznačil budoucnost nových vozů Škoda. Jozef Kabáň do Mladé Boleslavi nastoupil v roce 2008 a do povědomí veřejnosti se zapsal studií Škoda Vision D. Ta se poprvé ukázala v roce 2011 na autosalonu v Ženevě a o několik týdnů později i na brněnském Autosalonu. Zároveň se stala předzvěstí sériového modelu Škoda Rapid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Superb ve svém aktuálním, teprve nedávno představeném provedení

Jozef Kabáň od té doby udává charakter sériovým vozům Škoda a ve zmíněném rozhovoru potvrdil, že nová Fabia se představí již na začátku příštího roku. „Bude to opravdu hezké auto, ale až přijde Superb, myslím, že budete mít opravdu o čem psát,“ prozradil Kabáň a dodal, že letos ve Frankfurtu oslaví svoji premiéru Škoda Rapid Spaceback.

Design | Škoda | Škoda Rapid

Škoda Rapid vs. Vision D: škoda…

Připravované modely značky Škoda mají být podle Kabáně zbaveny všeho přebytečného, včetně třeba viditelných koncovek výfuků, jež zůstanou vyhrazeny pouze vysloveně sportovně střiženým verzím. Nový Superb má být výraznější než ten současný, a stejně jako ty dosavadní, ani ten připravovaný nebude možno přesně včlenit do konkrétní třídy.

Tajné | Design | Škoda | Nová Fabia | Škoda Fabia

Důkladné maskování v praxi. Poznali byste novou Škodu Fabia?

Na Goodwoodu promluvil v souvislosti s budoucností škodovky také Werner Eichorn, člen představenstva Škoda Auto pro marketing, jenž potvrdil starší plán na rozšíření roční produkce vozů Škoda na 1,5 mil. kusů v roce 2018. Zároveň uvedl, že „svérázné modely“ na způsob současného Roomsteru pokračovat budou, ovšem zvažuje se změna jejich zaměření směřující blíže ke kategorii lehkých užitkových vozidel.

Tajné | Zajímavosti | Design | Škoda | Sportovní auta | Fascinace | Paparazzi | Škoda Superb

Škoda Superb Sportback takřka bez maskování (spy photos)

Eichorn rovněž prohlásil, že pro navýšení roční výroby na 1,5 mil. automobilů potřebuje Škoda Auto další modely včetně sedmimístného SUV, jež bude v hierarchii modelů zařazeno nad Škodu Yeti a zacílí hlavně na požadavky zákazníků v Rusku a Číně.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků