Škoda Fabia a Roomster po faceliftu znají své nové ceny, jsou nižší

67 komentářů

foxy
7. března • 1:32

jediný smysluplný motor v benzínu vidím ten TSI, aspoň nějaký menší pokrok u Škody vidím, kdyby bylo TSI v základu od 230 až 240 tis. vypadalo by to ještě lépe, nechápu jenom ty příšerný HTP-čka to je snad jen pro hluché důchodce na nákupy do Lidlu, kteří neslyší ten kravál a mají na cestu do hypáče celý den, takže můžou prdět pomalu s HTP přibližovátkem.

foxy
7. března • 1:40

ještě jsem chtěl reagovat, že čipnutí motoru není vždy výhodný, finanční úspora a dosažení vyššího výkonu tam jistě bude, ale záleží taky jaký motor. Někdy to je silně na úkor životnosti daného motoru. Kdo chce výkon, tak ať volí radši mírnou ojetinu s lepším motorem než si v danou chvíli může dovolit u auta nového. Vidím to jako rozumnější řešení. Motor nového vozu klidně může vydržet půlmiliónu, čipnutím ho můžete brzo zlikvidovat.

JaKo
6. června • 16:42

Jaký je technický rozdíl mezi motorem 1.2 TSI 63 kW a motorem 1.2 TSI 77 kW, samozřejmě kromě výkonu a případně Mk. Mám na mysli jen samotný motor, nikoliv spojení s příslušnou převodovkou pro dané vybavení auta, konkrétně tedy Fabie.
Ptám se proto, že ač nejsem vyloženě technický typ, tak se domnívám, že pokud mezi nimi není žádný jiný rozdíl, než výkon, tak by čipnutí nemělo motoru 63 kW na vyšší výkon ublížit. To je přece v takovém případě (není-li mezi nimi jiný rozdíl) podstata úpravy (v softwaru) uvedeného motoru, nebo se mýlím?

qw
3. března • 11:37

je cenovy rozdil mezi 77 kW motorem 1,2 TSI a 1,6 TDI - asi 80 000 korun. Pokud nekdo netravi cely den v aute a nenajezdi 100 000 km rocne ... :-O

Skyline
3. března • 11:43

Pokud nekdo travi cely den v aute, musi byt skutecny masochista, aby si vybral zrovna Fabii, zvlast s rachoticim ropakem:-D

qw
3. března • 11:45

Tak daleko jsem to nepromyslel...:-D

Jarda.abc
3. března • 9:41

Je třeba zdražit povinné ručení.Tedy, motory 1,2 musí platit to co nyní 1,4.Dříve Fabia měla nejmenší motor 1,4 a nyní nemá věší benzín než 1,2.

JiVi
3. března • 10:17

spis podle vykonu .. 77kW na 1.2 je nehorazna drzost :-D

petr
3. března • 10:33

77kW na 1.2ku s turbem je málo, vždyť 1.3ka od Toyoty má 74kW a to nemá žádné turbo.

mates
3. března • 10:43

a taky ma maximalni kroutak uz kolem 2000 otacek a linearni prubeh?? nebo tenhle supr papirovej vykon ma kolem nepouzivanych 6 tisic?

petr
3. března • 11:45

Ne, je to klasický benziňák, tedy max. výkon v 6.000 ot. a max. krouťák při 3.800 ot. Motor tedy táhne krásně lineárně až téměř do maxima a "nechcípne" v půli cesty k omezovači jako 1.2 TSI (ukázka toho jak se vypíchnutím jednoho z parametrů dá druhý motor "pošpinit") ;-) 1.2 TSI má charakteristiku dieselu, protože maximu točivého momentu končí v 3.500 ot. a pak klesá dolů.
Jinak v papírovém srovnání svádí 1.3ka od Toyoty a 1.2 TSI 63kW od Škodovky vyrovnaný boj, resp. zrychlení 0-100 mají stejné, spotřebu má nižší Toyota o 0,1 litru (kombinovaná) a max. rychlost má vyšší Fabia o 2 km/h.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JiVi
3. března • 12:12

silnejsi TSI bude mit delsi vprevody a jsi v zadku s omezenyma otackama :-D

petr
3. března • 14:58

Silnější TSI už je mnohem lepší motor než ten základní a přitom žere jen o deci víc.
A k čemu ti ty dlouhé převody budou když po přeřazení budeš motor dusit zase v nízkých otáčkách bez výkonu ? Jinak to slabší TSI bude mít zřejmě delší převody než ta Toyota, páč Toyota má v základu 6tikvalt, zatímco Fabka jen 5tikvalt (samozřejmě záleží na tom jak jsou nakonec poskládány).

extreme4u
6. března • 11:37

Přijde mi zvláštní jedna věc, doteď jsem si myslel, že 1,2TSI je 6tikvalt. Teď koukám na ceník Polo a tam 1,2TSI 77KW je 6tikvalt (1,2TSI 63KW nenabízí) a u Fábie je 1,2TSI 77KW je 5tikvalt a 1,2TSI 63KW taky 5tikvalt. Tak buď v tom má někdo bordel nebo se tyto motory párujou vždy s jinou převodovkou??

foxy
7. března • 1:50

přece koncernové VW Polo - pýcha Němců, musí si mít přeci navrch, ne ? :-D

spiderwolf
3. března • 14:41

To mit sice muze, ale bude tim zase trpet dynamika, realny vykon na kolech totiz nebude kdovijaky. Nic proti motoru 1.2 Tsi 63 kW, ale mit fakticke maximum v 3500 rpm (tedy krome tech 3 kW navic az nekde v 5100 rpm), tak mam pred sebou 60 kW / 3500-5500 rpm. A vzhledem k me zkusenosti s 1.8 Tsi, tak pod 1500 rpm se nic nedeje a nad 5000 rpm to uz take neni nic moc , nicméně, u slabsiho 1.2 Tsi je pouzitelny rozsah otacek jeste mnohem nizsi. V praxi budete predjizdet, na otackomeru bude okolo 2500 rpm, zrychlujete, jde to fajn do 3500 rpm, pak zrychlovani zvolni a spis budete chtit preradit, nez to tocit dal...Pockam si na realne zkusenosti, ale tipnul bych si, ze to tak bude.

p0etrik
5. března • 18:53

Chces rict, ze si radeji preradis, aby uz motor nepodaval vykon 60kW, ale mene, ale "melo to kam rust?" :-O

spiderwolf
3. března • 11:07

Spis mne zarazi "dieselovy" prubeh vykonu zaskrceneho 1.2 Tsi 63 KW: na 3500 rpm ma 60 kW, pak predlouha a plocha "spicka" az do 5100 rpm, kdy vykon vyroste jen o 3 kW, je to asi prvni maloobjemovy 4-valec, kdy se bude radit i pred 4000 rpm, protoze dal se uz nic nedeje, zadna vykonova spicka = zadna zabava, mame tu pred sebou motor se striktni linearitou 1500-3500 prm, s 2000 vyuzitelnych otacek jako u dieselu, myslim, standardni konfekce pro ceskeho obcana.

Bořek Hudák (bhudak)
3. března • 8:53

Já myslel že diesel s 55kw je 1,2TDI a ne 1,6TDI

Tomáš
3. března • 8:47

Takový krásný motory. Chipnutá 1.2 63 kW pojede jak vítr. Pokud to motor vydrží, samozřejmě.;-)Ceny taky vcelku dobré...mě se to líbí.

petr
3. března • 10:27

A proči chipovat 1.2 TSI 63kW když je v nabídce i 1.2 TSI 77kW ?

Tomáš
3. března • 11:39

Protože chip mě přijde bratru na 10.000,- Kč , ale 1.2 77kW stojí o 35.000,- Kč víc. Úspora 25.000,- Kč je v tomto segmentu jistě znatelná. A za těch 25.000,- Kč bych přikoupil jeden stupeň výbavy.

petr
3. března • 11:47

Ale přijdete o záruku, což se může hodně prodražit.

Tomáš
3. března • 11:50

Nepřijdu. Na většinu komponentů to nemá vliv a případně není problém to flashnout zpět. Pokud se software upravuje s rozumem, tak nic nehrozí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
3. března • 11:58

Tak teď už chápu proč se u nás tolik prodávájí Škodovky, očividně jsou to auta pro české kutili, kteří jezdí v autě s notebookem, aby mohli před garančkou případně v případě neočekávané poruchy přeflashnout jednotku zpátky :-D

JiVi
3. března • 12:09

kdyby jenom u nas ... 80% produkce jde pryc

Tomáš
3. března • 12:08

Proč před garančkou ? Při prohlídce nikoho nezajímá, zda máš auto chiplé nebo ne. Já to myslel jen v případě, že se nějaká komponenta odporoučí. Servisu to je celkem šumák, jestli dostanou díl zaplacený od zákazníka nebo od výrobce...

petr
3. března • 14:45

Součástí garančky je napojení na diagnostiku s načtením chyb apod., takže by to mohli zjistit. A znáš výrobce/prodejce, jakmile jim dáš sebemenší záminku, aby nemuseli uznat záruku, tak ji s radostí využijí.

p0etrik
5. března • 18:50

Bylo by lepe, kdybys o problematice neco nastudoval, nez zacnes psat. Nemusel bys vypadat jako hlupec. ;-)

mates
3. března • 8:25

mno vida pres stale avizovane zdrazovani aut mame dalsi snizeni, a neni posledni, konecne zacina cenik Skody vypadat v porovnani s konkurenci trochu normalne a ne namyslene... nicmene stale se s prvnim pouzitelnym motorem a vybavou cenove kreje s vybavenejsima autama o tridu vetsima (MIII, Bravo) a to i v kombiku, at delame co delame stale kvoka, stale kvoka... alespon ze to nova Fabie nazene povedenym facelift designem kdyz ne cenou :-D

Skyline
3. března • 8:58

Pochopitelne, ze je to na urovni vetsich aut u konkurence, za kvalitu se plati.

Jarda.abc
3. března • 9:05

1) Na 1,2 TSI 63kW je akce
2) Za centrál se připlácí
3) Za autorádio se připlácí
4) Palubní počítač od verze AmbienteJsem zvědav, kdy korejská konkurence tyto motory TSI překoná.
Brzy budou podobné motory standard a Škoda bude zaze předražená.

F12
3. března • 15:38

S motorem si nejsem jistej. většinou je u konkurence u 1,2 stejnej výkon co tady u turba. Takže proto bych to nechtěl. Sice to má lepší krouták, ale pro mě je zase turbo věc na víc co se posere. a že se to srát bude. Lidi to budou používat ve městech a už vidim jak to někde nechaj minutu vydejchat než z toho polezou. Nenechaj. Osobně chci turbobenzín do budoucna, ale at to má význam. Chápu že budou proti mě námitky ale vidim to tak. Každej sme jinej.

petr
3. března • 10:41

Tak 1.2 TSI 63kW je konkurenci k smíchu ;-)
Vždyť Honda již několik let prodává 1.2 66kW a to bez turba a přímého vstřiku.
Tohle je hold politika celého koncernu VW. Prostě vyrobí motor s normálními parametry (1.2 TSI 77kW), pak mu úmyslně přiškrtí výkon, aby si mohli narazit nehorázný příplatek za ten docela normální motor, viz staré HTP apod. Ale ono se není čemu divit, když jim to zákazníci žerou a oni z toho mají vysoké zisky, tak proč by to nedělali, že ? ;-)

Tomáš
3. března • 11:36

K smíchu je spíše Váš příspěvek. Projeďte se s oběma motory a pak to porovnejte. Honda a ostatní japonci/korejci/atd. má maximální výkon a točivý moment v tom spektru otáček, kam se 98% zákazníků nikdy nepodívá.:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
3. března • 11:53

A co má společného to kam se spousta zakázníků nepodívá s tím, že ten výkon je na motor s turbem žalostný (resp. úmyslně přiškrcený) ?
Pro většinu zákazníků je důležitý provoz a Fabia a Jazz žerou papírově skoro stejně s tím, že Honda nemá choulostivé vstřiky a turbo.
Navíc ten motor kazí radost z jízdy těm zbývajícím 2 % ;-)

p0etrik
5. března • 18:49

Nakupni taska se 63 kW se kupuje pro radost z jizdy? :-O

Skyline
3. března • 11:41

Nejlepsi je delat si srandu z jinych a soucasne blabolit nesmysly typu "98% zakazniku dela to a to":-D Tesim se na zdroj teto statistikyB-]

spiderwolf
3. března • 14:42

Presne tak. ;-)

Tomáš
3. března • 11:46

Já si z toho srandu nedělám. Konstatuji fakta. B-]

Skyline
3. března • 13:44

Od kdy jsou tvoje z prstu vycucane argumenty fakta?:-D No mozna maminka ti rika "no jo Tomasku, to vis, ze mas pravdu" i na sebevetsi blbost, aby uz mela pokoj, ale tady budes muset ukazat vic, nez jen fnukani, aby te bral nekdo vazneB-]

Tomáš
3. března • 14:34

Já si to z prstu necucám - mě tenhle obor živí, takže to mám z první ruky.

Skyline
3. března • 15:14

Prestan konecne zvanit a dodej odkazB-]

Shimi
3. března • 14:08

to Skyline: Můžete si podat ruce. Stejně tak jako on si to vycucal z prstu, tak i ty si cucáš z prstu, že to tak není. Já se spíš zeptám jinak. Jak velký počet majitelů, kteří si pořídí auto B-třídy s motorem o objemu od 1.2 do 1.4 litru ten daný motor točí do 6000 ot.? Jaká cílová skupina zákazníků si tyhle pseudoautíčka vlastně kupuje? Vyznavači sportovní jízdy? Těžko. Takže ve finále těch 98% nebude zase tak daleko od pravdy, ba co víc to může být úplně přesně ;-) Nepopiratelný fakt je ale ten, že turbobenzín je pro běžnou jízdu, tudíž pro většinu řidičů, mnohem příjemnější.

Skyline
3. března • 15:49

Mas to nejake zmatene, ja nic netvrdim, ja se naopak ptam. Ze tvuj pocit je stejny jako Tomasuv je na argument dost malo.Co me pobavilo je to kategoricke tvrzeni, ze je turbo prijemnejsi, to jste s Tomasem bratri?:-D Z me zkusenosti je to napak, pouze u hodne dobrych turbomotoru to vychazi vice-mene nastejno (napr. 35i).Mozna by nebylo od veci, kdybys napsal, ktere konkretni motory srovnavas, at si muzem udelat obrazek.

Shimi
3. března • 16:13

to Skyline: Takže ty říkáš, že to mám zmatený? No, uvidíme."Od kdy jsou tvoje z prstu vycucane argumenty fakta?" - Napsal si tuhle větu? Napsal. Ještě pořád si stojíš za tím, že nic netvrdíš? To "z prstu vycucane argumenty" je co? Tvrzení? Ano, správně."Co me pobavilo je to kategoricke tvrzeni, ze je turbo prijemnejsi, to jste s Tomasem bratri? Z me zkusenosti je to napak" - hlavně se zaměř na to "z me zkusenosti". Najednou je tvoje zkušenost bez jakékoliv relevantní statistiky směrodatná? Zajímavý. Já mám zkušenost jinou a kdo z nás má pravdu? Hm?P.S.: Proč reaguješ na otázku otázkou? Zkus mi, pokud to dovedeš, odpovědět na to, na co jsem se tě původně ptal, dík moc.

Skyline
3. března • 16:42

:-D Shimi Shimi, logika dostava dneska slusne zabrat:-DAd argumenty: dej si studenou sprchu, precti si jeste jednou, jakou hovadinu jsi napsal a pak se k tomu muzem vratitB-]Dal: ty pises: "Nepopiratelný fakt je ale ten, že turbobenzín je pro běžnou jízdu, tudíž pro většinu řidičů, mnohem příjemnější."Ja na to reaguju tim, ze to Z ME ZKUSENOSTI (sic!) je jinak a tedy tve arbitrarni "nepopiratelny fakt" zpochybnuji. Ty NENAPSAL, ze mas jinou zkusenost, tys napsal, ze tve tvrzeni je nepopiratelny fakt. To je zcela zasadni rozdil, ktery zjevne nevidis, ale po te studene sprse (nebo sundani rudeho hadru, tezko rict, co ti ted mozek zatemnuje vic) ti to docvakne, spolecne s tim vycucanym argumentemB-]Na tvou otazku ti odpovedet pochopitelne nemuzu, protoze nemam zadnou statistiku, kterou bych mohl pouzit. Blabolit a vydavat sve pocity za fakta jako to delas ty s Tomasem nehodlam. Takze se znovu ptam: na zaklade jakych zkusenosti je tve tvrzeni, ze pro vetsinu ridicu je mnohem prijemnejsi turbobenzin nepopiratelnym faktem? Jsem vazne zvedav:-D

Shimi
3. března • 17:32

to Skyline: Ajajaj, tady to opět někdo neunesl. Takže jak je to nakonec s tím zmatením? Páč ty mi pořád utíkáš od tématu. Vycucal sis z prstu tvrzení, že si Tomáš ty argumenty taktéž vycucal z prstu? Odpovím si sám, vycucal.K tomu zbytku. Co ti není jasný na tom, že je pro mě něco nepopiratelného? Páč, pokud sis nevšiml, tak já tady mluvím za sebe. Když napíšu, ať už z jakéhokoliv důvodu, že je pro mě něco nepopiratelný fakt, tak to tak je. Nedělej z toho vědu.Takže to celé uzavřeme následovně. Na začátku si Tomáše osočil, že blábolí nesmysly, aniž bys k tomu měl jediný důvod. Následovalo ničím nepodložené tvrzení, že si Tomáš své argumenty cucá z prstu a vydává je za fakta. Tady vstupuju do hry já a říkám, že stejně jako Tomáš i TY si to svoje tvrzení cucáš z prstu a můžete si tak podat ruce. Což se postupem času samozřejmě potvrdilo. ;-) Nezaujatý divák si obrázek o situaci udělá sám.

Skyline
3. března • 19:00

:-D Sprcha nepomohla? Zkus druhej pokusB-]Pro ufnukanka Shimiho co pres slzy vzteku spatne vidi a tak uz dvakrat prehledl otazku davam potreti:Na zaklade jakych zkusenosti je tve tvrzeni, ze pro vetsinu ridicu je mnohem prijemnejsi turbobenzin "nepopiratelnym faktem"?

Shimi
3. března • 19:23

to Skyline: Ono to sice už vůbec nesouvisí s tématem, ale odpověď je jednoduchá. Na základě mých zkušeností.P.S.: Ty už nevíš kudy kam, co? Prohra někdy bolí, to se nedá nic dělat. Je potřeba se oklepat a jít dál.

Skyline
4. března • 7:55

:-D Shimi Shimi, blaboleni 1*, cteni 4, argumenty 5- :-DChytremu napovez, Shimiho kopni:
"ktere konkretni motory srovnavas?"Proc uz bylo od zacatku jasne, ze zadne relevantni zkusenosti pro ty sve "nepopiratelne fakty" nemas?:-DB-]

Shimi
4. března • 8:31

" Od kdy jsou tvoje z prstu vycucane argumenty fakta? No mozna maminka ti rika "no jo Tomasku, to vis, ze mas pravdu" i na sebevetsi blbost, aby uz mela pokoj, ale tady budes muset ukazat vic, nez jen fnukani, aby te bral nekdo vazne " Toto je příspěvek okolo kterého se celá naše diskuze točí. Dokud si to nepřiznáš, jako že si to nepřiznáš, páč bys musel uznat, že si plácnul ničím nepodloženou kravinu a vycucal si to celý z prstu, tak se nemáme o čem bavit. ;-) Všemožně se to snažíš otočit na svoji stranu, ale bohužel. Já vím, že už jiný nebudeš, páč tenhle průběh je u tebe běžný v káždý diskuzi, kterou evidentně prohráváš. Ale třeba tě to aspoň donutí se nad sebou zamyslet.

Skyline
4. března • 9:07

Shimi Shimi, tva tupost hranic sameho vesmiru dotyka se:-D""ktere konkretni motory srovnavas?"

Shimi
4. března • 11:10

Tupost? No když si to myslíš.Kolikrát se mě ještě budeš ptát? Já jen, že odpověď je hned v mém prvním příspěvku. Čekal jsem, že když někoho známkuješ ze čtení, tak sám číst umíš. Respektive všechny odpovědi na tvé otázky už byly jednou napsány, říká se tomu kontext.P.S.: Smajliky a urážky tu prohru už nezachrání ;-)

Skyline
4. března • 11:46

Prej prohru:-D Tady byla nejaka soutez, ktera mi unikla?:-D Ty fakt valis:-DPtat se te budu tak dlouho, dokud neodpovis, nebo nepriznas, zes jen tak placl hovadinu, nebo nez me zacnes nudit, cos cekal? Tady je ten tvuj prvni prispevek, asi jsem ve cteni fakt slabsi, takze potrebuju specialne vypichnout pasaz, ve ktere jsou ty konkretni motory:"to Skyline: Můžete si podat ruce. Stejně tak jako on si to vycucal z prstu, tak i ty si cucáš z prstu, že to tak není. Já se spíš zeptám jinak. Jak velký počet majitelů, kteří si pořídí auto B-třídy s motorem o objemu od 1.2 do 1.4 litru ten daný motor točí do 6000 ot.? Jaká cílová skupina zákazníků si tyhle pseudoautíčka vlastně kupuje? Vyznavači sportovní jízdy? Těžko. Takže ve finále těch 98% nebude zase tak daleko od pravdy, ba co víc to může být úplně přesně Nepopiratelný fakt je ale ten, že turbobenzín je pro běžnou jízdu, tudíž pro většinu řidičů, mnohem příjemnější."

Shimi
4. března • 12:15

Zvyk je železná košile, v tvém případě to platí dvojnásob. Dokud se nebudeš držet původního tématu, kopírovat sem ten příspěvek už nebudu, tak ode mne nečekej žádnou další reakci. Až si nasypeš popel na hlavu za to cucání z prstu, tak můžeme začít řešit moji osobu. Jsi toho schopen?

Skyline
4. března • 13:15

:-D Hele jestli ti nejakej ten matros zbude, dej vedet:-D

Marek
3. března • 13:18

Pookiaľ tých 98% nejako nedoložíš, tak sú to len tvoje domnienky, kecy a nezmysly a nie fakty. A to je fakt :-)

pepa
3. března • 13:30

Zadneho znameho jsem nevidel tocit motor tolik jak to delam ja. Presto ani ja nechodim tesne k cervenemu na otackomeru. Bezny ridic to neposle nad 4.500ot to je realita

F12
3. března • 15:44

Běžný řidič nenechá to turbo třeba pak minutu na volnoběh oddychnout. Běžný řidič to turbo brzo posere. A to že tomu narvou 63kw, to je fakt trapný. možná to turbo má menší plnící tlaky aby vydrželo, ale stejně. Osobně turbobenzín toleruju a neřikam že se mi líbí, ba naopak. ale vidim ho radši v objemech 1,6 až 2,0.
O spotřebě u 1,2t 3hrnku radši nemluvit.

F12
3. března • 15:45

nelíbí tam mělo bejt.

philcol
3. března • 10:35

Nemůžu si pomoct, ale podle mě je už překonala. Osobně radši půjdu do 1,4ky (73kW) od Hyundaie, než do přeplňované 1.2ky od koncernu. Solidní atmosféra je pořád lepší než turbobenzín, u kterého je jakoby něco navíc.
Nicméně každý se na to bude dívat jinak....to chápu.

Tomáš
3. března • 9:25

Ano, ale nyní je nepřekonávají, takže je to jen takový výkřik do tmy. Od Škody je tohle prostě perfektní tah. Souhlasim, že korejská konkurence bude muset nějak zareagovat, ale otázka je, jak rychle se jim to povede.

Jarda.abc
3. března • 10:01

Chybí nám 3 válec TSI !!!Kdyby u 1,2 TSI 63 KW Škoda odhodila jeden válec, tak by měl motor 0.9 téměř 50kW.Souhlasím, že konkurence dostala solidní úder na který budou muset reagovat. Máme se tedy na co těšit. Odpověď bude muset být rychlá, hlavně v tom případě, pokud VW tento motor nasadí kromě evropy, ... i v Číně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš
3. března • 11:33

Dle mého by "rychlá" reakce byla tak 2 rkoy. Přeci jen, překopat celé portfolio benzinových motorů asi nepůjde jen tak ze dne na den. Ale třeba Korejci na něčem takovém již dva roky pracují a za 14 dnů budou mít hotovo....kdo ví, co se na té druhé straně planety děje..

JiVi
3. března • 9:17

ano, zacinat prodeje slevou, je zaruceno urcite zdrazeni. Vzdyt prave zavedeni noveho je spojeno s nejvetsim ziskem. pak klesa a je potyreba zavest dalsi novotu.tj zakon obchodu. viz prebalovani vyrobku do novych a novych obalu a omilani starych receptur jako novinku.

mates
3. března • 9:24

ono termin sleva se posledni dva roky dal vesele pouziva i pres fakt ze se ekonomicky cylus jiz davno obratil, ale jak vidime spousta firem dal ze setrvacnocti nesmyslne zije v cenach na vrcholu ekonomicke bubliny (viz i citace z jejich webu "neuveritelna cenova vyhoda 184.000 u Toura" apod), proste soucasne ceny vzhledem k inflaci v nedohlednu" je na delsi dobu cenovy strop a aktualni soucasna trzni cena za kterou to jeste v dnesni dobe mozna i nekdo koupi, at to nazyvaji jak chteji, hloupych ovci je ocividne porad dost ale naivne doufam ze budou ubyvat..... u nemovitosti je to zaseknuti realitek a developeru jste markantnesi, ono se jim po mnohaletem rustu se tezko zvyka ze lod jede uz davno opacnym smerem...

Doporučujeme

Články odjinud