Škoda Fabia a Octavia RS+: české specialitky

Ani Škoda si nenechá ujít příležitost a u Wörthersee osloví „tunery” dvěma zvláštními verzemi svých sportovně laděných modelů.

Na tomto místě jsme vám popsali několik specifických variant modelu A1, které připravila značka Audi pro lětošní sraz GTI u rakouského jezera Wörthersee. Setkání proběhne ve dnech 12. až 15. května a objevíme zde i několik studií od Škodovky. K vidění zde budou designově upravené modely Fabia RS+ a Octavia RS+ a dva závodní speciály Fabia Super 2000. Upravené vozy, které pocházejí přímo z designérské dílny Škoda Auto, představí speciální optické pakety a barevné úpravy s využitím samolepicích folií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia RS+ zatím takto

Základem konceptu Fabia RS+ se stal model Fabia RS a byl připraven speciálně pro sraz u Wörthersee. Zvláštností jsou např. tmavé přední světlomety, které dodávají vozu specifický vzhled, stejně jako mřížka chladiče.  Příď i záď dostaly černý spoiler a difuzor a kapotu zdobí poprvé použité viditelné výdechy vzduchu. Interiér nabídne nové materiály v barvách konceptu a doplňují jej sportovní sedadla.

Octavia RS+ má své kořeny pochopitelně též v sériovém modelu. Cílem konceptu je zdůraznit odlišný vzhled modelové řady RS. Dvojbarevné lakování a designové polepy mají podle automobilky zdůraznit eleganci, zatímco spoilerový kit podtrhnout sportovní ražení vozu. Výrazný vzhled dávají Octavii RS+ opět černě zbarvené přední světlomety a zadní sdružené svítilny z LED diod či nové materiály a barevnost interiéru.

Škoda zatím bohužel uvolnila jen pár skic obou modelů, z nichž si sice můžeme udělat představu, jak budou obě specifická provedení vypadat, ke konkrétním snímkům ale mají daleko. Na ty si zřejmě budeme muset počkat do příštího týdne. Stejně tak zatím nevíme, jestli se alespoň prvky těchto verzí dostanou do prodeje ve formě nějakého sportovního paketu, i v tomto případě nezbývá než čekat na další informace přímo od škodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS+ též jen na jediné ilustraci

Škoda Auto také představí dva závodní speciály Fabia Super 2000. Prezentovat je zde budou i jezdci Mattias Kahle závodící s podporou Škoda Auto Deutschland a Raimund Baumschlager jezdící za soukromý tým BRR. Škoda Fabia Super 2000 se poprvé na závodních tratích představila na Rally Monte Carlo 2009 v rámci továrního týmu Škoda Motorsport. Již ve svém prvním roce se stala poměrně vyspělým soutěžním speciálem a slavila úspěchy jak v rámci továrního týmu, tak v rukou soukromníků. V současné době tovární tým Škoda Motorsport vévodí šampionátu IRC v hodnocení jezdců i značek.

Prezentaci Škody nadjete mezi 12. a 15. květnem na ploše 5 (vedle sesterské značky Seat) na celkem 200 čtverečních metrech. V roce 2009 se setkání GTI zúčastnilo na 5 500 vystavujících a shlédlo jej přes 130 000 návštěvníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000 pro rok 2010
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek