Škoda Fabia a Octavia RS+: české specialitky

Ani Škoda si nenechá ujít příležitost a u Wörthersee osloví „tunery” dvěma zvláštními verzemi svých sportovně laděných modelů.

Na tomto místě jsme vám popsali několik specifických variant modelu A1, které připravila značka Audi pro lětošní sraz GTI u rakouského jezera Wörthersee. Setkání proběhne ve dnech 12. až 15. května a objevíme zde i několik studií od Škodovky. K vidění zde budou designově upravené modely Fabia RS+ a Octavia RS+ a dva závodní speciály Fabia Super 2000. Upravené vozy, které pocházejí přímo z designérské dílny Škoda Auto, představí speciální optické pakety a barevné úpravy s využitím samolepicích folií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia RS+ zatím takto

Základem konceptu Fabia RS+ se stal model Fabia RS a byl připraven speciálně pro sraz u Wörthersee. Zvláštností jsou např. tmavé přední světlomety, které dodávají vozu specifický vzhled, stejně jako mřížka chladiče.  Příď i záď dostaly černý spoiler a difuzor a kapotu zdobí poprvé použité viditelné výdechy vzduchu. Interiér nabídne nové materiály v barvách konceptu a doplňují jej sportovní sedadla.

Octavia RS+ má své kořeny pochopitelně též v sériovém modelu. Cílem konceptu je zdůraznit odlišný vzhled modelové řady RS. Dvojbarevné lakování a designové polepy mají podle automobilky zdůraznit eleganci, zatímco spoilerový kit podtrhnout sportovní ražení vozu. Výrazný vzhled dávají Octavii RS+ opět černě zbarvené přední světlomety a zadní sdružené svítilny z LED diod či nové materiály a barevnost interiéru.

Škoda zatím bohužel uvolnila jen pár skic obou modelů, z nichž si sice můžeme udělat představu, jak budou obě specifická provedení vypadat, ke konkrétním snímkům ale mají daleko. Na ty si zřejmě budeme muset počkat do příštího týdne. Stejně tak zatím nevíme, jestli se alespoň prvky těchto verzí dostanou do prodeje ve formě nějakého sportovního paketu, i v tomto případě nezbývá než čekat na další informace přímo od škodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS+ též jen na jediné ilustraci

Škoda Auto také představí dva závodní speciály Fabia Super 2000. Prezentovat je zde budou i jezdci Mattias Kahle závodící s podporou Škoda Auto Deutschland a Raimund Baumschlager jezdící za soukromý tým BRR. Škoda Fabia Super 2000 se poprvé na závodních tratích představila na Rally Monte Carlo 2009 v rámci továrního týmu Škoda Motorsport. Již ve svém prvním roce se stala poměrně vyspělým soutěžním speciálem a slavila úspěchy jak v rámci továrního týmu, tak v rukou soukromníků. V současné době tovární tým Škoda Motorsport vévodí šampionátu IRC v hodnocení jezdců i značek.

Prezentaci Škody nadjete mezi 12. a 15. květnem na ploše 5 (vedle sesterské značky Seat) na celkem 200 čtverečních metrech. V roce 2009 se setkání GTI zúčastnilo na 5 500 vystavujících a shlédlo jej přes 130 000 návštěvníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000 pro rok 2010
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků