To už dneska nedáte s žádným novým motorem s turbodmychadlem bez toho, aniž by jste nenacpali do jeho servisu mnoho desítek tisíc korun. Dneska jsou auta plná čidel a elektroniky a mechanické části motoru, většinou malobjemových, jsou vyhnány na samou hranici fyzikálních možností s jediným cílem, hnát se za každou ušetřenou desetinkou litru a nižšími emisemi. Co se týká té elektroniky, tak žádná elektronika nevydrží déle jak patnáct až dvacet let, vyschnou elektrolity, upečou se integrované obvody, vyzkratují se plošné spoje a tak podobně. Takže předpokládám, že na všech, takto starých autech, odejdou řídící jednotky, jejichž cena bude několikanásobně převyšovat hodnotu srovnatelné ojetiny.
treba reklama pre volkswagen a inak sa dá pretácat aj dopredu...a pre také prdítko naco je 1.9 motor???
ach jo, co to tu blábolíš za kraviny..jaký prdítko...navíc jak to nádherně jede a málo žere a je to svižný...francouzitaky do mlícj vozů cpou 1.9 a 2 litry nafty. Myslíš že 1.4 motor v naftě žere mín??...žere stejně a proti 1.9 jede na hovno
no HURRRRA!!!!!!!"fabka"TDi je velky stroj a vsetci cesi sa teraz poserte z "milionovej"fabky" a octavie" RS"....;-)
Nojo:D i po tejdnu sem debílci "hateři" pořád blejou hovadiny :-)
hurá! ušetříme za gutalax! :-P
Zlatý mechanický počítadlo, tam se to po překročení hranice ke které to bylo udělané, zase přetočilo na nuly. Tady zřejmě udělal programátor chybu a vůbec nepočítal s tím co se stane když se překročí určitá hranice. Podobné to bylo u palubního počítače v Opelu Senator, ale tam bylo i mechanické počítadlo, které se překlopilo, ale PP hlásil už jen N/A, ovšem stačilo odpojit baterii a s PP demontovat záložní baterku a hned to mělo všude zase nuly.
Jestli najel 1.00.000 kilometrů za 13let, to jezdil přes 75000 km za rok => asi po kvalitnějších cestách než u nás. Na našich cestách by to asi tolik km nevydrželo anebo by takovou porci km v takovém autě asi nevydržel ten řidič? ;-)
Hlavne je nalital po dalnici.Po meste ny to auto nevydrzelo, vim jak vypada auto po 200tkm jezdeny z 95%po Praze...
to pocitadlo co se zaseklo a ukazujeted jen carky by me docela sralo. docela by me to demotivovalo abych s tou fabkou honil dalsi rekordy. takhle to furt psat na papirek.... jednou dvakrat clovek zapomene, tak to napise do papirku pozdejc jen tak z hlavy, sekne se u toho napise vic.... uz neni kontrola, a dalsi udaje km budou neverohodne....
a jinak jsou údaje tachometru věrohodné ? :-)
Za prvních 7 let najel půl milionu km, takže průměrně 71428,57 km za rok. Ale za dalších 6 let ujel dalšího půl milionu km, tzn. průměrně 83333,33 km za rok. Jestli je to věrohodné => že by třeba 'přetáčel' tachometr, aby dosáhl rekordu o rok dříve, než při jeho průměrném nájezdu v prvních sedmi letech?
proč by to nemohl najet?? po dálnicích jak prd. Já najedu cca 30000 za rok a to si myslím ,že moc nejezdím, hlavně záleží kam dojíždíš do práce
Tak predovsetkym sa tu jedna o 77kW verziu, ktora nebola tak natlacena ako tie silnejsie no a v ramci zdielania komponentov napriec vyrobou tym padom aj repaltivne lepsie dimenzovana (a vobec, tu by som si posvietil v statistikach do buducnosti na to, kolko este, teda okrem vyssej ceny pri kupe, bude dnesneho majitela stat rovnaky, ale viac 'naladeny' motor, ktory mnohe automobilky prezentuju ako samostatnu motorizaciu, cachrujuc s cisielkami na zadnom dekli a cennikmi....ze?)Dalej zrejme tankovala naozajstnu naftu (ta emulzia, co sa u nas na podaktorych pumpach predava sa da pouzit leda tak na kurenie), servisovane to bolo v servise, v ktorom Vas neodrbu (cize opat zjav, ktory je u nas ako z inej planety), nie je to nijaky malolitrazny nasilne prefuknuty motor (dalsi to dnesny sposob ako za vydatnej pomoci EU o.ebat zakaznika), je to bez nadbytocnych eko-k.rvitok no a majitel vyzera byt 'puntickar' (v kladnom zmysle samozrejme). Navyse zrejme aj vie ako ten pedal nalavo funguje a ako ho pouzivat, no a nijaky 'montags-wagen', ktory uz na linke presiel v poslednom vyrobnom takte styrmi repasmi, asi zrejme nedostal. Kazdopadne pekny vysledok, gratulujem, davam 1+ a vela zdaru :-)
Na superboj 2003 TDI mám původní spojku i výfuk a najeto mám 180 tis. Na meganoj 1.6 benzín najeto 260 tis, spojka OK, výfuk měněn a zadní díl výfuku už 3 x
Kouzlo je v tom, že je to najeto po kupě.Jinak na Mercedesu mám cca 400tkm a 22 let a mám výfuk také původní a ještě nějaký čas vydrží. PN (= tlumiče, čepy, kotouče, 230 tkm). Michelinky a 50tkm
U sveho Favorita r.v. 93 mam uz treti vyfuk a treti setrvacnik :-D
:-D ještěže stojí pár kaček co? to se to pak vyměňuje...
U svýho Opelu Vectra 2,0 DTI 2001 mam i po najetých 320 000km originální spojku i výfuk :)
Tak, že má pořád po 13 letech origo výfuk? No je to sice nafta, ale už jsem skeptik.... origo spojka po milionu? Tak tady asi někdo upadnul :-) Po kolika km měníte u svých aut spojku? mě vydrží cca 150000km.....
proč by neměl vydržet výfuk? mám fábku 2003 a výfuk origo. výfuk nejvcí nicí krátké vzdálenosti páč je plnej vody
Tak to ti spojka vydrží dost málo. I u benzínový na pohodu 400tis není problém. Měl jsem feldu 1.3 mpi naj 235 tis a pak šla do světa a spojka irigo a věřím že by ještě kilo dala
Octavia 2 1.9 77kw 210 tisíc km najeto. Spojka původní. Jezdí se střídavě do města a dálky. Pár set km ročně s vlekem. Podřazuju z meziplynem, rozjezdy moc nehrotím...
No nevím.. meziplyn k čemu, když práci odvádí synchrony?
Treba aby nedochazelo k vyrovnavani tak velkeho rozdilu otacek mezi motorem a prevodovkou jen pres spojku?
Na své P605 z'99 s 2,5TDi mám i po 580 tis.km původní spojku B-]
Pokud jsem ještě kupoval auta s manuálem, nikdy jsem spojku neměnil a auta neposílám do světa dřív než kolem 400 tis. km. Ale znám umělce, co na Yeti TDI oholí spojku každých 40 tis. km.
Dobrý den, u své Lantry mám po 16 letech původní výfuk i spojku (najeto cca 240.000 km). Jinak pár věcí už je vyměněných (brzdové kotouče, tlumiče, zadní ložiska).
já svou fábku prodával když měla 200 tisíc a ten (originální) výfuk vypadal jak nový, takže tomu i věřím.Spojka dtto - i po 200 tis. šla jak nová, tam záleží na tom, jak se s tím autem jezdí, typ nejčastější trasy (město vs. dálnice). Ovšem upozorňuju, že šlo o předfaceliftovou Fábku s rokem výroby do 2003.
Tyhle staré Fábky to mega dají při dobré péči asi všechny, byla to festovní auta, narozdíl od jejich dnešních inkarnací. Jen ta přední náprava, zvláště pak s těžkým 1,9TDI, docela trpěla.
Fabia 1 má- jako ostatně každé auto - své typické neduhy, naříklad rozežraný kabelový svazek servořízení od lihu v kapalině ostřikovačů a svého času i problematický příčný stabilizátor fixovaný plastovými kroužky, jinak to ale bylo sice těžké, ale mimořádně spolehlivé auto. Že nezrezne nerezový výfuk není překvapení, že řidič s citem pro auto nezničí spojku a že to vydrží motor taky není překvapení, v oslavném článku mi ale chybí informace o tom, co se na autě naopak vyměnit muselo. Takhle to místo skutečné zajímavosti je pouhý PR slint.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.