Škoda Fabia 1,9 TDI včera pokořila hranici 1 mil. km

32 komentářů

kolemjdoucí
7. července • 20:43

To už dneska nedáte s žádným novým motorem s turbodmychadlem bez toho, aniž by jste nenacpali do jeho servisu mnoho desítek tisíc korun. Dneska jsou auta plná čidel a elektroniky a mechanické části motoru, většinou malobjemových, jsou vyhnány na samou hranici fyzikálních možností s jediným cílem, hnát se za každou ušetřenou desetinkou litru a nižšími emisemi. Co se týká té elektroniky, tak žádná elektronika nevydrží déle jak patnáct až dvacet let, vyschnou elektrolity, upečou se integrované obvody, vyzkratují se plošné spoje a tak podobně. Takže předpokládám, že na všech, takto starých autech, odejdou řídící jednotky, jejichž cena bude několikanásobně převyšovat hodnotu srovnatelné ojetiny.

Stefan
6. července • 11:52

treba reklama pre volkswagen a inak sa dá pretácat aj dopredu...a pre také prdítko naco je 1.9 motor???

Jiří
4. ledna • 19:10

ach jo, co to tu blábolíš za kraviny..jaký prdítko...navíc jak to nádherně jede a málo žere a je to svižný...francouzitaky do mlícj vozů cpou 1.9 a 2 litry nafty. Myslíš že 1.4 motor v naftě žere mín??...žere stejně a proti 1.9 jede na hovno

Jiří
4. ledna • 19:06

ach jo, co to tu blábolíš za kraviny..jaký prdítko...navíc jak to nádherně jede a málo žere a je to svižný...francouzitaky do mlícj vozů cpou 1.9 a 2 litry nafty. Myslíš že 1.4 motor v naftě žere mín??...žere stejně a proti 1.9 jede na hovno

fireman66
4. července • 20:31

no HURRRRA!!!!!!!"fabka"TDi je velky stroj a vsetci cesi sa teraz poserte z "milionovej"fabky" a octavie" RS"....;-)

Revan_21
6. července • 15:26

Nojo:D i po tejdnu sem debílci "hateři" pořád blejou hovadiny :-)

LOL
4. července • 21:50

hurá! ušetříme za gutalax! :-P

Rover623
4. července • 14:41

Zlatý mechanický počítadlo, tam se to po překročení hranice ke které to bylo udělané, zase přetočilo na nuly. Tady zřejmě udělal programátor chybu a vůbec nepočítal s tím co se stane když se překročí určitá hranice. Podobné to bylo u palubního počítače v Opelu Senator, ale tam bylo i mechanické počítadlo, které se překlopilo, ale PP hlásil už jen N/A, ovšem stačilo odpojit baterii a s PP demontovat záložní baterku a hned to mělo všude zase nuly.

Spekulace
4. července • 10:30

Jestli najel 1.00.000 kilometrů za 13let, to jezdil přes 75000 km za rok => asi po kvalitnějších cestách než u nás. Na našich cestách by to asi tolik km nevydrželo anebo by takovou porci km v takovém autě asi nevydržel ten řidič? ;-)

Lukas
4. července • 12:46

Hlavne je nalital po dalnici.Po meste ny to auto nevydrzelo, vim jak vypada auto po 200tkm jezdeny z 95%po Praze...

4. července • 9:56

to pocitadlo co se zaseklo a ukazujeted jen carky by me docela sralo. docela by me to demotivovalo abych s tou fabkou honil dalsi rekordy. takhle to furt psat na papirek.... jednou dvakrat clovek zapomene, tak to napise do papirku pozdejc jen tak z hlavy, sekne se u toho napise vic.... uz neni kontrola, a dalsi udaje km budou neverohodne....

Vana666
4. července • 10:25

a jinak jsou údaje tachometru věrohodné ? :-)

Spekulace
4. července • 14:51

Za prvních 7 let najel půl milionu km, takže průměrně 71428,57 km za rok. Ale za dalších 6 let ujel dalšího půl milionu km, tzn. průměrně 83333,33 km za rok. Jestli je to věrohodné => že by třeba 'přetáčel' tachometr, aby dosáhl rekordu o rok dříve, než při jeho průměrném nájezdu v prvních sedmi letech?

Jiří
4. ledna • 19:08

proč by to nemohl najet?? po dálnicích jak prd. Já najedu cca 30000 za rok a to si myslím ,že moc nejezdím, hlavně záleží kam dojíždíš do práce

Antiautomat
4. července • 9:37

Tak predovsetkym sa tu jedna o 77kW verziu, ktora nebola tak natlacena ako tie silnejsie no a v ramci zdielania komponentov napriec vyrobou tym padom aj repaltivne lepsie dimenzovana (a vobec, tu by som si posvietil v statistikach do buducnosti na to, kolko este, teda okrem vyssej ceny pri kupe, bude dnesneho majitela stat rovnaky, ale viac 'naladeny' motor, ktory mnohe automobilky prezentuju ako samostatnu motorizaciu, cachrujuc s cisielkami na zadnom dekli a cennikmi....ze?)Dalej zrejme tankovala naozajstnu naftu (ta emulzia, co sa u nas na podaktorych pumpach predava sa da pouzit leda tak na kurenie), servisovane to bolo v servise, v ktorom Vas neodrbu (cize opat zjav, ktory je u nas ako z inej planety), nie je to nijaky malolitrazny nasilne prefuknuty motor (dalsi to dnesny sposob ako za vydatnej pomoci EU o.ebat zakaznika), je to bez nadbytocnych eko-k.rvitok no a majitel vyzera byt 'puntickar' (v kladnom zmysle samozrejme). Navyse zrejme aj vie ako ten pedal nalavo funguje a ako ho pouzivat, no a nijaky 'montags-wagen', ktory uz na linke presiel v poslednom vyrobnom takte styrmi repasmi, asi zrejme nedostal. Kazdopadne pekny vysledok, gratulujem, davam 1+ a vela zdaru :-)

Milda
4. července • 8:49

Na superboj 2003 TDI mám původní spojku i výfuk a najeto mám 180 tis. Na meganoj 1.6 benzín najeto 260 tis, spojka OK, výfuk měněn a zadní díl výfuku už 3 x

Jabuk K.
4. července • 9:39

Kouzlo je v tom, že je to najeto po kupě.
Jinak na Mercedesu mám cca 400tkm a 22 let a mám výfuk také původní a ještě nějaký čas vydrží. PN (= tlumiče, čepy, kotouče, 230 tkm). Michelinky a 50tkm

LdF
4. července • 8:37

U sveho Favorita r.v. 93 mam uz treti vyfuk a treti setrvacnik :-D

4. července • 9:50

:-D ještěže stojí pár kaček co? to se to pak vyměňuje...

Venca
4. července • 8:08

U svýho Opelu Vectra 2,0 DTI 2001 mam i po najetých 320 000km originální spojku i výfuk :)

Jan Havránek
4. července • 6:40

Tak, že má pořád po 13 letech origo výfuk? No je to sice nafta, ale už jsem skeptik.... origo spojka po milionu? Tak tady asi někdo upadnul :-) Po kolika km měníte u svých aut spojku? mě vydrží cca 150000km.....

Jiří
4. ledna • 18:58

proč by neměl vydržet výfuk? mám fábku 2003 a výfuk origo. výfuk nejvcí nicí krátké vzdálenosti páč je plnej vody

Jiří
4. ledna • 18:56

Tak to ti spojka vydrží dost málo. I u benzínový na pohodu 400tis není problém. Měl jsem feldu 1.3 mpi naj 235 tis a pak šla do světa a spojka irigo a věřím že by ještě kilo dala

Jakub
4. července • 14:07

Octavia 2 1.9 77kw 210 tisíc km najeto. Spojka původní. Jezdí se střídavě do města a dálky. Pár set km ročně s vlekem. Podřazuju z meziplynem, rozjezdy moc nehrotím...

Martin
5. července • 0:31

No nevím.. meziplyn k čemu, když práci odvádí synchrony?

Tom
6. července • 22:25

Treba aby nedochazelo k vyrovnavani tak velkeho rozdilu otacek mezi motorem a prevodovkou jen pres spojku?

Mr.Szuniak
4. července • 8:16

Na své P605 z'99 s 2,5TDi mám i po 580 tis.km původní spojku B-]

jogurt
4. července • 8:36

Pokud jsem ještě kupoval auta s manuálem, nikdy jsem spojku neměnil a auta neposílám do světa dřív než kolem 400 tis. km. Ale znám umělce, co na Yeti TDI oholí spojku každých 40 tis. km.

Rindi
4. července • 7:08

Dobrý den, u své Lantry mám po 16 letech původní výfuk i spojku (najeto cca 240.000 km). Jinak pár věcí už je vyměněných (brzdové kotouče, tlumiče, zadní ložiska).

LOL
4. července • 7:02

já svou fábku prodával když měla 200 tisíc a ten (originální) výfuk vypadal jak nový, takže tomu i věřím.Spojka dtto - i po 200 tis. šla jak nová, tam záleží na tom, jak se s tím autem jezdí, typ nejčastější trasy (město vs. dálnice). Ovšem upozorňuju, že šlo o předfaceliftovou Fábku s rokem výroby do 2003.

LOL
4. července • 6:37

Tyhle staré Fábky to mega dají při dobré péči asi všechny, byla to festovní auta, narozdíl od jejich dnešních inkarnací. Jen ta přední náprava, zvláště pak s těžkým 1,9TDI, docela trpěla.

jogurt
4. července • 8:05

Fabia 1 má- jako ostatně každé auto - své typické neduhy, naříklad rozežraný kabelový svazek servořízení od lihu v kapalině ostřikovačů a svého času i problematický příčný stabilizátor fixovaný plastovými kroužky, jinak to ale bylo sice těžké, ale mimořádně spolehlivé auto. Že nezrezne nerezový výfuk není překvapení, že řidič s citem pro auto nezničí spojku a že to vydrží motor taky není překvapení, v oslavném článku mi ale chybí informace o tom, co se na autě naopak vyměnit muselo. Takhle to místo skutečné zajímavosti je pouhý PR slint.

Doporučujeme

Články odjinud