Včera před polednem německý vlastník vozu Škoda Fabia 1,9 TDI přijel před mladoboleslavské škodovácké muzeum se stavem tachometru 999 999 km.
Ekonom Peter Kirchhoff ze Sprockhövelu poblíž Wuppertalu svůj vůz Škoda Fabia 1,9 TDI/74 kW pořídil 3. července roku 2000. Když s ním Kirchhoff v červenci 2007 překonal hranici 500 000 kilometrů, vznikl nápad slavit další rekordy na mimořádných místech. Tato Fabia byla pro svého majitele spolehlivým společníkem na cestách: „Dokonce i po půl milionu kilometrů jsem měl na voze pořád ještě původní výfuk,“ vzpomíná Kirchhoff.
O Fabii Petera Kirchhoffa se už léta stará servisní partner značky Škoda Betgen & Potthoff ve městě Hamm. Při předběžné technické kontrole v červnu letošního roku tam vůz ještě jednou důkladně zkontrolovali. Zkušený automechanik Werner Potthoff byl technickým stavem vozu údajně nadšen: „Vůz nestárne a hlavně při vnějším pohledu je ve špičkové formě. Kdybych nevěděl, že vůz už ujel téměř milion kilometrů, na první pohled bych to nepoznal.“ Úspěch? Jak se to vezme. Oproti 5 mil. km Volva P1800 to nijak výjimečně nevypadá…
Peter Kirchhoff se svojí Fabií před mladoboleslavským muzeem překonal hranici 1 mil. km
Výfuk, motor, spojka i převodovka jsou dle oficiálních informací stále původní. Závady? Ty prý Peter Kirchhoff na svém autě nezná, až na jednu výjimku: „Po ujetí 305 000 kilometrů se vůz zastavil vinou porézního kabelového svazku“, vzpomíná Kirchhoff. Také po miliontém kilometru, který se na denním počítadle Fabie objevil včera přímo v jejím rodišti, zachová prý Peter Kirchhoff svému vozu věrnost.
A jak to bude dál? Počítadlo kilometrů jeho vozu po miliontém kilometru už neukáže vůbec nic, na displeji se po čísle 999 999 objevilo už jen šest vodorovných čárek, s něčím takovým konstruktéři vozu totiž evidentně nepočítali. Pečlivý ekonom ze Sprockhövelu ale bude podle svých slov ujetou vzdálenost i nadále zapisovat podle denního počítadla kilometrů. „Pokud auto vydrží, a s tím počítám, budu moci hlásit i další rekord,“ doufá.
Podobné rekordní jízdy většinou nic nehovoří o spolehlivosti konkrétního modelu, ovšem spíše naznačují, že při kombinaci úzkostlivé péče s notnou dávkou štěstí lze i s poměrně moderním vozem najezdit tolik, co ještě nedávno bylo normální…