Škoda do listopadu prodala více aut, než za celý loňský rok

Škoda Auto prodala od ledna do listopadu 816 tisíc, což je více než za celý loňský rok. Meziročně prodej škodovek vzrostl o 16 procent. Zhoršila se však situace v západní Evropě. Přesto tu Škoda Auto zaznamenala nižší pokles, než byl propad trhu.

 „V prvním úplném roce naší růstové strategie jsme rostli téměř ve všech regionech a posílili svou pozici na trzích. Také v posledních týdnech roku pojedeme na plný plyn. Škoda je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2018 prodeje zvýšila na nejméně 1,5 milionu vozů ročně,“ uvedl člen představenstva společnosti Škoda za oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann.

V samotném listopadu zvýšila Škoda dodávky o 16,8 procenta na 75 tisíc vozů. V Rusku dosáhla automobilka s růstem o 131,5 procenta na osm tisíc aut nejlepšího měsíčního výsledku v historii, stejně jako v Rakousku a v Austrálii.

Indie a Čína ano, Evropa ne

Dvojciferným tempem rostla i v Indii a Číně. Na domácím českém trhu rostla Škoda v listopadu o 10,8 procenta, což je více než dvojnásobek hodnoty růstu celého trhu a prodala 5 100 vozů. Prodej v západní Evropě klesl, zatímco ještě v pololetí rostl dvouciferným tempem. Pokles byl však nižší než byl propad trhu.

Škoda Auto chce celosvětové prodeje do roku 2018 zvýšit na minimálně 1,5 milionu vozů. Proto bude vyrábět více modelů aut. „V příštích letech bude v průměru každých šest měsíců představen jeden nový model značky Škoda,“ řekl na konci října předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

Listopadový král: Octavia 

Automobilka zvýšila v listopadu prodej modelu Octavia o pětinu na 32 800 vozů, prodej fabií rostl o osm procent na 21 100 vozů, odbyt Superbu se zvýšil o 15 procent na 9900 aut, Yeti rostl o 44 procent na 6500 prodaných aut a Roomster stagnoval na 2900 vozech. Novou Škodu Rapid si v Indii pořídilo 400 zákazníků a nejmenší Citigo v Česku koupilo 200 klientů. Celkem firma na tento vůz přijala přes tisíc objednávek.

Škoda dnešními čísly potvrdila pozitivní trend v prodeji, který naznačily rekordní výsledky v pololetí. Tehdy se prodej meziročně zvýšil o 20,1 procenta na 454 700 vozů. Zhruba pro čtvrtinu aut Škoda našla odbyt na svém největším trhu v Číně. Na čínském trhu chce česká automobilka vsadit především na nový terénní vůz, který bude větší než současný model Yeti. Jeho vývoj je však teprve na začátku, na trhu by se měl objevit nejdříve za pět let.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků