Škoda dá do nové octavie širší držák mobilu. Toto chytré řešení oceňujeme

Škoda Auto zavede do výbavy modernizované třetí generace octavie některé prvky, které dosud jsou k dispozici pouze v modernějších autech, tedy v superbu a chystaném kodiaqu.

Vyjímatelná lampička v kufru, deštník ve schránce pod sedačkou, vyhřívaný volant nebo stolky na zadních stranách opěradel předních sedaček...

To všechno jsou prvky, které se za několik týdnů objeví ve výbavě faceliftované octavie. Nicméně, troufáme si tvrdit, že velká část běžných smrtelníků, kteří používají tento typ automobilu, nejvíce ocení přepracovaný držák mobilních telefonů.

Ano, jde o onen gumový kelímek, který se zasunuje do otvorů pro plechovky, kelímky, případně malé PET láhve mezi předními sedačkami. Zatímco dosud byl určen maximálně pro přístroje se čtyřpalcovým displejem, nyní by se tam měly vejít rovněž daleko více frekventované telefony se čtyř a půl nebo pětipalcovou obrazovkou.

Držák má v sobě rovněž přihrádku na klíček k vozu, což samozřejmě využijí pouze vlastníci variant se startovacím tlačítkem, a škvíry na uložení mincí do parkovacích automatů.

Trend zvětšování se týká také displejů multimediálního systému uprostřed palubní desky. U verze Swing se zvětší úhlopříčka z dosavadních pěti na šest a půl palce, vrcholný typ Columbus dostane dokonce "televizi" s velikostí 9,2 palce. Dosud měla obrazovka rozměr osm palců. Novinkou jsou také dotyková tlačítka po obou stranách displeje.

Určitá část zákazníků ocení příplatkovou funkci Smartgate. Díky ní bude možné odesílat data z vozu na příslušné adresy a majitel se zase dozví, kde se v danou chvíli auto nachází, a v jakém je technickém stavu. Pokud například otec rodiny půjčí vůz své ratolesti, bude moci zkontrolovat, zda dítko nepřekračuje povolené rychlostní limity.

Škoda | Premiéry | Škoda Octavia

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Pod stropem se také v octavii objeví nová tlačítka. Umožní spojení se záchranáři, se servisem a asistenční službou automobilky.

Nově budou moci řidiči v octavii využívat i některé dosud nedostupné asistenční systémy. Konkrétně se jedná o upozornění na auta nacházející se po stranách v takzvaném mrtvém úhlu, systém pro usnadnění couvání s přívěsem a upozornění na auta, která se při couvání z kolmého parkovacího stání blíží ze strany.

V kabině se také ocitnou nové materiály, barevné kombinace, a ve vrcholné verzi Laurin&Klement rovněž ambientní osvětlení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 119 542 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků