Škoda dá do nové octavie širší držák mobilu. Toto chytré řešení oceňujeme

Škoda Auto zavede do výbavy modernizované třetí generace octavie některé prvky, které dosud jsou k dispozici pouze v modernějších autech, tedy v superbu a chystaném kodiaqu.

Vyjímatelná lampička v kufru, deštník ve schránce pod sedačkou, vyhřívaný volant nebo stolky na zadních stranách opěradel předních sedaček...

To všechno jsou prvky, které se za několik týdnů objeví ve výbavě faceliftované octavie. Nicméně, troufáme si tvrdit, že velká část běžných smrtelníků, kteří používají tento typ automobilu, nejvíce ocení přepracovaný držák mobilních telefonů.

Ano, jde o onen gumový kelímek, který se zasunuje do otvorů pro plechovky, kelímky, případně malé PET láhve mezi předními sedačkami. Zatímco dosud byl určen maximálně pro přístroje se čtyřpalcovým displejem, nyní by se tam měly vejít rovněž daleko více frekventované telefony se čtyř a půl nebo pětipalcovou obrazovkou.

Držák má v sobě rovněž přihrádku na klíček k vozu, což samozřejmě využijí pouze vlastníci variant se startovacím tlačítkem, a škvíry na uložení mincí do parkovacích automatů.

Trend zvětšování se týká také displejů multimediálního systému uprostřed palubní desky. U verze Swing se zvětší úhlopříčka z dosavadních pěti na šest a půl palce, vrcholný typ Columbus dostane dokonce "televizi" s velikostí 9,2 palce. Dosud měla obrazovka rozměr osm palců. Novinkou jsou také dotyková tlačítka po obou stranách displeje.

Určitá část zákazníků ocení příplatkovou funkci Smartgate. Díky ní bude možné odesílat data z vozu na příslušné adresy a majitel se zase dozví, kde se v danou chvíli auto nachází, a v jakém je technickém stavu. Pokud například otec rodiny půjčí vůz své ratolesti, bude moci zkontrolovat, zda dítko nepřekračuje povolené rychlostní limity.

Škoda | Premiéry | Škoda Octavia

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Pod stropem se také v octavii objeví nová tlačítka. Umožní spojení se záchranáři, se servisem a asistenční službou automobilky.

Nově budou moci řidiči v octavii využívat i některé dosud nedostupné asistenční systémy. Konkrétně se jedná o upozornění na auta nacházející se po stranách v takzvaném mrtvém úhlu, systém pro usnadnění couvání s přívěsem a upozornění na auta, která se při couvání z kolmého parkovacího stání blíží ze strany.

V kabině se také ocitnou nové materiály, barevné kombinace, a ve vrcholné verzi Laurin&Klement rovněž ambientní osvětlení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 142 201 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 172 415 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků