Škoda Citigo v provedení Sport s nezměněným „litříkem“

Trojčata Up!/Citigo/Mii nejsou špatná auta, ale stavět na jejich sportovním apelu vyžaduje značnou dávku odvahy…

Trochu to budí vzpomínky na různé sportovní edice vozů řad Favorit a Felicia, jež se zpravidla omezovaly na polepy sloupků B a odlišné barevné kombinace. V éteru se nyní objevily obrázky nové řady Škoda Citigo Sport, jež bude osazena standardním tříválcovým litrovým motorem ve výkonových verzích 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). Vůz této řady jsme naposledy zkoušeli v provedení VW Up! Shiftmatic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Citigo v novém provedení Sport

Na první pohled si na novince všimneme hlavně patnáctipalcových litých ráfků Auriga s tenkými paprsky a rozevlátých polepů. Ty spočívají v rudých, nebo černých pruzích s černými a bílými tenkými linkami v jejich okolí a najdeme je v podélné podobě na kapotě, střeše, spodních částech bočních dveří a v podobě vodorovné pak podél spodní hrany víka zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jde hlavně o detaily, technika zůstává beze změn

Nově jsou tvarovány oba nárazníky, vpředu s širším otvorem pro přístup vzduchu k chladičům a vzadu s náznakovým difuzorem. Ale není to vůbec taková „divočina“, jako představuje vloni zjara představený prototyp Škoda Citigo Rally.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Barevná schémata karoserie se přenášejí také do jejích útrob

Interiér co do barevné palety opakuje polepy karoserie a dočkal se koženého čalounění volantu a madel řadicí páky a ruční brzdy. Nová Škoda Citigo Sport svému majiteli nenabídne o nic „sportovnější“ svezení než standardní Škoda Citigo. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že většina motoristů nejezdí „sportovně“ ani s vysloveně sportovními modely a spokojí se s dynamickým dojmem.
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků