Škoda Citigo v provedení Sport s nezměněným „litříkem“

Trojčata Up!/Citigo/Mii nejsou špatná auta, ale stavět na jejich sportovním apelu vyžaduje značnou dávku odvahy…

Trochu to budí vzpomínky na různé sportovní edice vozů řad Favorit a Felicia, jež se zpravidla omezovaly na polepy sloupků B a odlišné barevné kombinace. V éteru se nyní objevily obrázky nové řady Škoda Citigo Sport, jež bude osazena standardním tříválcovým litrovým motorem ve výkonových verzích 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). Vůz této řady jsme naposledy zkoušeli v provedení VW Up! Shiftmatic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Citigo v novém provedení Sport

Na první pohled si na novince všimneme hlavně patnáctipalcových litých ráfků Auriga s tenkými paprsky a rozevlátých polepů. Ty spočívají v rudých, nebo černých pruzích s černými a bílými tenkými linkami v jejich okolí a najdeme je v podélné podobě na kapotě, střeše, spodních částech bočních dveří a v podobě vodorovné pak podél spodní hrany víka zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jde hlavně o detaily, technika zůstává beze změn

Nově jsou tvarovány oba nárazníky, vpředu s širším otvorem pro přístup vzduchu k chladičům a vzadu s náznakovým difuzorem. Ale není to vůbec taková „divočina“, jako představuje vloni zjara představený prototyp Škoda Citigo Rally.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Barevná schémata karoserie se přenášejí také do jejích útrob

Interiér co do barevné palety opakuje polepy karoserie a dočkal se koženého čalounění volantu a madel řadicí páky a ruční brzdy. Nová Škoda Citigo Sport svému majiteli nenabídne o nic „sportovnější“ svezení než standardní Škoda Citigo. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že většina motoristů nejezdí „sportovně“ ani s vysloveně sportovními modely a spokojí se s dynamickým dojmem.
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků