Škoda chce zdvojnásobit prodeje, spoléhá na nové trhy

Škoda chce v příštích deseti dosáhnout zdvojnásobení současných prodejů svých vozů a zvýšit tak celkový odbyt alespoň na 1,5 milionů aut ročně. Řekl to sám předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland na letošním kongresu Automobilwoche v Berlíně.

Odhodlání dosáhnout takového cíle je jedna věc, konkrétní činy věc druhá. Automobilka v tomto smětu spoléhlá hlavně na zvýšení své aktivity na zahraničních trzích, především mimoevropských, a také na další rozšíření své modelové palety. Již na příští rok je plánováno představení nového malého modelu na bázi konceptu Volkswagenu Up!, pokračovat má též budování pozic v pro nás poněkud exotických destinacích. Zatímco dnes se mimoevropské trhy podílejí na celkových prodejích firmy 30 procenty, v příštích deseti letech má jejich podíl vzrůst na více než 50 procent. Počet prodejců tak například v Čině v příštích pěti letech vzroste z dnešních 250 na 600.

Podle Vahlanda tím chce firma dále upevnit svou funkci vstupní značky koncernu Volkswagen. Jenže právě překryv nabídky Škody s tím, co zákazníkům nabízí sám VW, může být pro další růst největší překážkou. Již minulý měsíc se začalo proslýchat, že pozice automobilky v rámci koncernu může být přehodnocena tak, aby produktům s VW ve znaku konkurovala méně než dnes. Veřejným tajemstvím také je, že dřívějšímu šéfovi firmy Reinhardu Jungovi zlomil vaz fakt, že nové modely Superb a Yeti nabízejí v rámci svých tříd tutéž hodnotu jako obdobné Volkswageny, ale za citelně nižší cenu.

Vahland nicméně důrazně popřel, že by Škoda kanibalizovala prodeje VW a konkuruje spíše značkám jako Hyundai či Kia. Dodal nicméně, že nové modely budou ještě více zaměřeny na praktickou a funkční stránku a budou se snažit získat sympatie hlavně coby rodinná auta.

Budoucí úspěch Škody tak bude zjevně ovlivněn hlavně tím, co vše a jakVolkswagen dovolí Škodě udělat. V tomto ohledu ale není čemu se divit, Volkswagen je jediným majitelem firmy a je plně v rukou koncernového vedení, jak bude českou firmu profilovat v rámci širokého portfolia svých značek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V celkových prodejích pozice Škody jistě podpoří i nová Octavia Tour 2
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků