Škoda chce zdvojnásobit prodeje, spoléhá na nové trhy

Škoda chce v příštích deseti dosáhnout zdvojnásobení současných prodejů svých vozů a zvýšit tak celkový odbyt alespoň na 1,5 milionů aut ročně. Řekl to sám předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland na letošním kongresu Automobilwoche v Berlíně.

Odhodlání dosáhnout takového cíle je jedna věc, konkrétní činy věc druhá. Automobilka v tomto smětu spoléhlá hlavně na zvýšení své aktivity na zahraničních trzích, především mimoevropských, a také na další rozšíření své modelové palety. Již na příští rok je plánováno představení nového malého modelu na bázi konceptu Volkswagenu Up!, pokračovat má též budování pozic v pro nás poněkud exotických destinacích. Zatímco dnes se mimoevropské trhy podílejí na celkových prodejích firmy 30 procenty, v příštích deseti letech má jejich podíl vzrůst na více než 50 procent. Počet prodejců tak například v Čině v příštích pěti letech vzroste z dnešních 250 na 600.

Podle Vahlanda tím chce firma dále upevnit svou funkci vstupní značky koncernu Volkswagen. Jenže právě překryv nabídky Škody s tím, co zákazníkům nabízí sám VW, může být pro další růst největší překážkou. Již minulý měsíc se začalo proslýchat, že pozice automobilky v rámci koncernu může být přehodnocena tak, aby produktům s VW ve znaku konkurovala méně než dnes. Veřejným tajemstvím také je, že dřívějšímu šéfovi firmy Reinhardu Jungovi zlomil vaz fakt, že nové modely Superb a Yeti nabízejí v rámci svých tříd tutéž hodnotu jako obdobné Volkswageny, ale za citelně nižší cenu.

Vahland nicméně důrazně popřel, že by Škoda kanibalizovala prodeje VW a konkuruje spíše značkám jako Hyundai či Kia. Dodal nicméně, že nové modely budou ještě více zaměřeny na praktickou a funkční stránku a budou se snažit získat sympatie hlavně coby rodinná auta.

Budoucí úspěch Škody tak bude zjevně ovlivněn hlavně tím, co vše a jakVolkswagen dovolí Škodě udělat. V tomto ohledu ale není čemu se divit, Volkswagen je jediným majitelem firmy a je plně v rukou koncernového vedení, jak bude českou firmu profilovat v rámci širokého portfolia svých značek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V celkových prodejích pozice Škody jistě podpoří i nová Octavia Tour 2
Škoda Superb 2
Rok výroby: 2008
Stav: 148 976 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků