Škoda bude mít v Číně více SUV než v Evropě. Zde je není kde vyrábět

14 komentářů

qwertz
22. března • 13:18

To jsou blbci. Stačí postavit továrnu na severní moravě. Technicky zdatných zaměstnanců je tu snad nejvíc v ČR a i kdyby jich byl neodstatech, škodovka si přetáhne koho chce.Jestli mají nedostatek výrobních kapacit, nedává to smysl, proč je nerozšiřují.

Petr Č.
22. března • 13:42

Tak určitě, jestli říkáte nekvalifikované pracovní síle "technicky zdatný" zaměstnanec tak ok ;-)
Každopádně ti kvalifikovaní svá dobrá místa už mají, ty průměrné zaměstnává Hyundai a ten zbytek si škodovka zajistil kdekoliv na světě. Takže rozšiřovat budou, ale není důvod proč v ČR když stejně dobrě obslouží EU trh i z Ukrajiny a pod.

qwertz
22. března • 15:17

To těžko. Kvalifikovaní sice pracovní místa mají, ale naprostý zlomek je placen lépe než ve škodovce (bavíme se o technicko-dělnických profesích, u vysoce kvalifikovaných profesí škodovka zas takové terno není). Z Hyundaie do škodovky zběhne bez váhání 99%, to vám potvrdí každý, kdo kdy pracoval pro korejskou firmu.
Naopak vyrábět mimo EU představuje dodatečné dovozní nálady, v případě ukrajiny ohrožované Vladimirovičem Putlerem se pak skutečně jedná o sen každého investora.

Petr Č.
22. března • 23:16

Jde o to že pro škodovku nemá smysl někoho někde přetahovat hyundai když to může postavit o párset km dál a náklady budou mnohem menší. Logistika není žádný problém, a politicky uź vůbec ne - už dnes má Škodovka továrny v Rusku i na Ukrajině a žádná strana si nestěžuje :)

jogurt
22. března • 18:27

Už se těším na TV spoty "ti kteří nestačili na výrobu nejlepšího evropského liftbacku se teď trápí u souseda v Boleslavi"......(nebo třeba Frenštátu)

bzzz
22. března • 14:38

Cina potazmo blizka Indie predstavuje perspektivnejsi trh, kde vyhledove nehrozi nedostatek (over)qualified pracovni sily. Ukrajina je nestabilni/neodhadnutelny region sousedici s vice ci mene podezrelymi zememi (koketujicimi mj s diktaturou).

Petr Č.
22. března • 23:13

Ano s tím se dá v zásadě souhlasit, i když pár věcí bych viděl jinak - továrny v indii nebo číně řeší pokrytí primárně tamních trhů, ale pro EU je to nepoužitelné, a naopak dnešní továrny co škodovka má právě na Ukrajině a přímo v Rusku jsou strategické, protože dokáží pokrývat i EU - viz. výroba yetiho kdyź Kvasiny nestíhali...

Antiautomat
23. března • 8:31

Tunajsi robotnik sa stava prilis drahym, okrem ineho teda. Takze dve moznosti: bud to zacat vyrabat v nejakom totalnom chudobinci, alebo (este vacsi) chudobinec dotiahnut sem a nahradit ten tunajsi vybrakovat to tu az do zemskeho plasta. Padla tu zmienka o fasistickej Ukrajinea, napriklad za Hitlera sa z Ukrajiny odvazala urodna zem a mlade baby do rajchu. Ostalo tam len to, co mohlo za par supiek makat (navod dodal sam kat Heydrich, EU ma s jeho praktikami ostatne bohate skusenosti).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
24. března • 8:55

Ne, zmínka o fašistické Ukrajině tu zatím opravdu nepadla. Tady se probírá spíše blízká budoucnost. Taktáž o Heydrychových praktikách v EU jsi slyšel asi jen ty sám.
Jeví se mi jako plýtvání lidským potenciálem, aby se kvalifikovanější lidé z UA dovezli sem (třeba lidé z leteckého průmyslu, tady šoupli na montážní linku a v UA nechat jen málo kvalifikované. Ukrajinci potřebují účinnou pomoc, ne další propad.

Shimi
22. března • 11:42

Co to je za nesmysl, jak není kde vyrábět? Celá továrna ve Vrchlabí žije pouze z výroby jedné, opakuji jedné, převodovky DSG!! Úplně s přehledem by tam mohly sjíždět z linky 2 - 3 modely, tak jako to bylo v minulosti. Ale to by ti germánští šmejdi museli chtít, že? Důvody, proč tomu tak není, jsou úplně jiné.

Kuk Vykuk
22. března • 13:08

Kde?

jogurt
22. března • 18:24

Shimi psal ve Vrchlabí, tak ve Vrchlabí. Převodovky nejsou potřeba, přeci.

Antiautomat
22. března • 11:31

Skor je to otazka penazi ako kapacit, ale 'budiz', treba to nejako obkecat.

puk123
22. března • 11:31

Není, kde v Evropě dělat nová auta. Renault dělá v Maroku a celkem snadno pak dopravuje auta do Evropy. Pokud to lze, mohla by Škoda vyrábět na Ukrajině, když dovoz lidí se stále nějak nedaří.

Doporučujeme

Články odjinud