To jsou blbci. Stačí postavit továrnu na severní moravě. Technicky zdatných zaměstnanců je tu snad nejvíc v ČR a i kdyby jich byl neodstatech, škodovka si přetáhne koho chce.Jestli mají nedostatek výrobních kapacit, nedává to smysl, proč je nerozšiřují.
Tak určitě, jestli říkáte nekvalifikované pracovní síle "technicky zdatný" zaměstnanec tak ok ;-)Každopádně ti kvalifikovaní svá dobrá místa už mají, ty průměrné zaměstnává Hyundai a ten zbytek si škodovka zajistil kdekoliv na světě. Takže rozšiřovat budou, ale není důvod proč v ČR když stejně dobrě obslouží EU trh i z Ukrajiny a pod.
To těžko. Kvalifikovaní sice pracovní místa mají, ale naprostý zlomek je placen lépe než ve škodovce (bavíme se o technicko-dělnických profesích, u vysoce kvalifikovaných profesí škodovka zas takové terno není). Z Hyundaie do škodovky zběhne bez váhání 99%, to vám potvrdí každý, kdo kdy pracoval pro korejskou firmu.Naopak vyrábět mimo EU představuje dodatečné dovozní nálady, v případě ukrajiny ohrožované Vladimirovičem Putlerem se pak skutečně jedná o sen každého investora.
Jde o to že pro škodovku nemá smysl někoho někde přetahovat hyundai když to může postavit o párset km dál a náklady budou mnohem menší. Logistika není žádný problém, a politicky uź vůbec ne - už dnes má Škodovka továrny v Rusku i na Ukrajině a žádná strana si nestěžuje :)
Už se těším na TV spoty "ti kteří nestačili na výrobu nejlepšího evropského liftbacku se teď trápí u souseda v Boleslavi"......(nebo třeba Frenštátu)
Cina potazmo blizka Indie predstavuje perspektivnejsi trh, kde vyhledove nehrozi nedostatek (over)qualified pracovni sily. Ukrajina je nestabilni/neodhadnutelny region sousedici s vice ci mene podezrelymi zememi (koketujicimi mj s diktaturou).
Ano s tím se dá v zásadě souhlasit, i když pár věcí bych viděl jinak - továrny v indii nebo číně řeší pokrytí primárně tamních trhů, ale pro EU je to nepoužitelné, a naopak dnešní továrny co škodovka má právě na Ukrajině a přímo v Rusku jsou strategické, protože dokáží pokrývat i EU - viz. výroba yetiho kdyź Kvasiny nestíhali...
Tunajsi robotnik sa stava prilis drahym, okrem ineho teda. Takze dve moznosti: bud to zacat vyrabat v nejakom totalnom chudobinci, alebo (este vacsi) chudobinec dotiahnut sem a nahradit ten tunajsi vybrakovat to tu az do zemskeho plasta. Padla tu zmienka o fasistickej Ukrajinea, napriklad za Hitlera sa z Ukrajiny odvazala urodna zem a mlade baby do rajchu. Ostalo tam len to, co mohlo za par supiek makat (navod dodal sam kat Heydrich, EU ma s jeho praktikami ostatne bohate skusenosti).
Ne, zmínka o fašistické Ukrajině tu zatím opravdu nepadla. Tady se probírá spíše blízká budoucnost. Taktáž o Heydrychových praktikách v EU jsi slyšel asi jen ty sám.Jeví se mi jako plýtvání lidským potenciálem, aby se kvalifikovanější lidé z UA dovezli sem (třeba lidé z leteckého průmyslu, tady šoupli na montážní linku a v UA nechat jen málo kvalifikované. Ukrajinci potřebují účinnou pomoc, ne další propad.
Co to je za nesmysl, jak není kde vyrábět? Celá továrna ve Vrchlabí žije pouze z výroby jedné, opakuji jedné, převodovky DSG!! Úplně s přehledem by tam mohly sjíždět z linky 2 - 3 modely, tak jako to bylo v minulosti. Ale to by ti germánští šmejdi museli chtít, že? Důvody, proč tomu tak není, jsou úplně jiné.
Kde?
Shimi psal ve Vrchlabí, tak ve Vrchlabí. Převodovky nejsou potřeba, přeci.
Skor je to otazka penazi ako kapacit, ale 'budiz', treba to nejako obkecat.
Není, kde v Evropě dělat nová auta. Renault dělá v Maroku a celkem snadno pak dopravuje auta do Evropy. Pokud to lze, mohla by Škoda vyrábět na Ukrajině, když dovoz lidí se stále nějak nedaří.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.