Škoda-Auto věří, že si zvýšení cen o jedno procento může dovolit

Končí éra levných automobilů? Signálem toho může být cenová úprava u některých modelů společnosti Škoda-Auto, která bude platit od osmého srpna. O jedno procento zdražuje mladoboleslavský výrobce vozy Fabia, Octavia, Superb a Yeti, což znamená navýšení v řádech tisíců korun.

Vše při starém naopak zůstává u modelové řady Roomster a Octavia Tour. Za stejné peníze se budou dál prodávat akční modely Fabia Easy Magic, Roomster Magic, Octavia TSI Drive a Yeti Fresh. Zdražení se netýká verzí GreenLine modelové řady Fabia, Roomster a Yeti ani Fabie RS, Monte Carlo a Scout.

Klepněte pro větší obrázek

„Zdražení produkce lze vnímat jako jeden z odrazů zlepšující se situace ve spotřební náladě. Během krize mnoho automobilek modely zlevňovalo, nebo nabízelo různé akce typu výbava zdarma a podobně. Obrácený krok je nyní indikátorem toho, že si Škoda věří, že si zvýšení cen už může dovolit a že i tak prodá dostatečné množství automobilů,“ řekl AutoRevue.cz analytik Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus.

Za zdražením aut stojí podle Škody zvýšení vstupních nákladů. „Klíčovou roli k přijetí cenového kroku sehrály zejména výkyvy cen nerostných surovin, drahých kovů a rafinovaných ropných produktů na světových trzích. Jsme přesvědčeni, že veškeré změny byly v této souvislosti v Česku učiněny s ohledem na zachování atraktivity našich vozů pro zákazníky,“ sdělil mluvčí firmy Rudolf Dreithaler.

Jednoprocentní zvýšení ceny není podle Moravského zase až tak nečekané. „Je to hodně opatrný nárůst a zřejmě nebude pro zájemce o automobily představovat větší komplikace,“ odhadoval analytik. Nicméně nevyloučil, že příkladu Škody mohou následovat další výrobci a za nějaký čas skončí období levných automobilů, které přišlo po nástupu hospodářské krize.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků