Škoda Auto: takto bude vypadat nové značkové muzeum

Automobilka Škoda nyní důkladně rekonstruuje své muzeum. Otevře je na podzim.

Hlavní budova muzea Škoda Auto v Mladé Boleslavi v březnu uzavřela své dveře pro veřejnost a znovu je otevře až v listopadu, kdy bude jeho rekonstrukce hotova. V celém světě bychom spočítali automobilky, jež vyrábí auta bez přerušení déle než 100 let, na prstech jedné ruky, navíc mladoboleslavská automobilka se vyznačuje s přehledem nejdelší historií v rámci celého mateřského koncernu VW Group, proto je třeba každý počin, mířící k připomínání této tradice, kvitovat s povděkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vizualizace nových interiérů přepracovaného muzea Škoda Auto

Muzeum značky Škoda dobře sloužilo 17 let, během nichž ve svých útrobách přivítalo na 1,5 milionu návštěvníků z celého světa, ale doba jde dál a je třeba reflektovat nejen rostoucí význam vozů značky Škoda, ale také nové trendy ve výstavnictví. Na ploše 1 800 metrů čtverečních mají být s podzimem k vidění desítky bicyklů, motocyklů a automobilů dokumentující dějiny továrny založené v roce 1895 Václavem Klementem a Václavem Laurinem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K vidění budou také ukázky postupů používaných při renovacích

I nadále se počítá s průběžným doplňováním expozice o čerstvě restaurované vozy, ale také s tématickými výstavami, jež mají motivovat návštěvníky k návratům do Mladé Boleslavi. Muzeum bude rozděleno do tří sekcí se jmény Tradice, Vývoj a Výroba, novinkou se stanou ukázky průběhu výroby automobilů v dávné minulosti i současných moderních postupů při renovaci.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků