Škoda Auto: takto bude vypadat nové značkové muzeum

Automobilka Škoda nyní důkladně rekonstruuje své muzeum. Otevře je na podzim.

Hlavní budova muzea Škoda Auto v Mladé Boleslavi v březnu uzavřela své dveře pro veřejnost a znovu je otevře až v listopadu, kdy bude jeho rekonstrukce hotova. V celém světě bychom spočítali automobilky, jež vyrábí auta bez přerušení déle než 100 let, na prstech jedné ruky, navíc mladoboleslavská automobilka se vyznačuje s přehledem nejdelší historií v rámci celého mateřského koncernu VW Group, proto je třeba každý počin, mířící k připomínání této tradice, kvitovat s povděkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vizualizace nových interiérů přepracovaného muzea Škoda Auto

Muzeum značky Škoda dobře sloužilo 17 let, během nichž ve svých útrobách přivítalo na 1,5 milionu návštěvníků z celého světa, ale doba jde dál a je třeba reflektovat nejen rostoucí význam vozů značky Škoda, ale také nové trendy ve výstavnictví. Na ploše 1 800 metrů čtverečních mají být s podzimem k vidění desítky bicyklů, motocyklů a automobilů dokumentující dějiny továrny založené v roce 1895 Václavem Klementem a Václavem Laurinem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K vidění budou také ukázky postupů používaných při renovacích

I nadále se počítá s průběžným doplňováním expozice o čerstvě restaurované vozy, ale také s tématickými výstavami, jež mají motivovat návštěvníky k návratům do Mladé Boleslavi. Muzeum bude rozděleno do tří sekcí se jmény Tradice, Vývoj a Výroba, novinkou se stanou ukázky průběhu výroby automobilů v dávné minulosti i současných moderních postupů při renovaci.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků