Škoda Auto: Spekulace s pozemky brání rozšíření závodu v Kvasinách

Rozšíření závodu společnosti Škoda Auto v Kvasinách na Rychnovsku prý brání předražené pozemky. Automobilka zatím upouští od plánu výstavby nové lakovny, která by mohla vytvořit stovky pracovních míst.

„Požadavky některých vlastníků půdy převyšují obvyklé ceny několikanásobně,“ sdělil mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Automobilka by chtěla pro novou stavbu koupit 19,3 hektaru přilehlých pozemků u svého závodu v Kvasinách. „Jakákoli dohoda na základě spekulativních podmínek je pro automobilku principiálně nepřijatelná,“ řekl ale Baláž. V dané situaci podle něj není rozšíření výroby v tradičním závodě Škody v Kvasinách ekonomicky smysluplné.

„Za těchto okolností nám nezbývá než od výkupu pozemků upustit a hledat alternativní řešení. Od dotčených vlastníků pozemků, kteří mají přehnané a ryze spekulativní představy o cenách, tak nyní očekáváme vstřícnost. Jen tak můžeme rozšířit výrobní kapacitu, jak je plánováno,“ dodal.

Místostarosta obce Ladislav Bárta spekulace s cenami pozemků pro největší českou automobilku potvrdil. „Obec Kvasiny žádnou část z dotčené půdy nevlastní, je v rukou většího množství soukromých majitelů,“ řekl.

Konkrétní částky automobilka ani radnice sdělovat nechtějí. Podle místní realitní
kanceláře se obvyklá cena zemědělské půdy na Rychnovsku pohybuje od pěti do
15 korun za metr čtvereční. V případě okolí Kvasin však může jít řádově o stokoruny za metr čtvereční.

Automobilka Škoda Auto plánuje, že produkci v kvasinském závodu rozšíří. Podnik, který zde vyrábí modely Yeti a Superb a svařuje karoserie pro Roomster, rozšíří příští rok v současném areálu svařovnu investicí v řádu milionů eur. Podle oficiálních informací by to mělo zvýšit výrobu karoserií z nynějších 900 na 1200 denně.

Závod v Kvasinách zaměstnává zhruba pět tisíc lidí.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků