Škoda Auto rozdá dvacetitisícové bonusy

V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto pokročila kolektivní vyjednávání. Obě strany se dohodly na výši variabilního bonusu, který bude 20 000 korun a zaměstnanci ho dostanou v květnu jako součást výplaty. Pro srovnání v mateřské automobilce VW dostanou zaměstnanci bonus 180 tisíc.

Další část vyjednávání ve Škodě Auto skončila. Pokračují však stále vyjednávání o růstu mezd a podobě takzvaných flexikont, které umožňují povolávat zaměstnance do práce podle vývoje odbytu. Vyplynulo to z prohlášení, které odbory zveřejnily na svých internetových stránkách. Platnost současné kolektivní smlouvy vyprší na konci března. 

Uzavřená dohoda o zaměstnanosti by podle společného prohlášení firmy a odborů měla zajistit úspěšné překlenutí doby nejistoty na světových trzích a podpořit splnění strategie, podle které chce největší tuzemská automobilka do roku 2018 po světě prodávat 1,5 milionu aut ročně.

Nadprůměrné platy

Dál se jedná o růstu platů, které jsou v automobilce na české poměry dlouhodobě nadprůměrné. Průměrná hrubá mzda dělníků v roce 2012 byla 32 tisíc korun a průměrné mzdy v automobilce bez členů představenstva poprvé přesáhly 40 tisíc korun. V Česku byla loni průměrná mzda 25 100 korun.

Pokračující jednání se týkají i flexikont, podle nichž se plánují směny, které mají pracovníci navíc, pokud je o auta zájem a musí se zvýšit výroba. V případě potřeby naopak mohou zaměstnanci také zůstat doma a pobírat plnou mzdu.

Loni byla ve Škodě Auto uzavřena nynější platná kolektivní smlouva po několikaměsíčním jednání až 20. dubna, tedy 20 dní po skončení platnosti předchozí. Odboráři po třinácti neúspěšných kolech jednání poprvé po pěti letech vstoupili do stávkové pohotovosti a pořádali informační mítinky. Po tomto nátlaku pracovníkům vzrostly platy o pět procent.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků