Škoda Auto rozdá dvacetitisícové bonusy

V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto pokročila kolektivní vyjednávání. Obě strany se dohodly na výši variabilního bonusu, který bude 20 000 korun a zaměstnanci ho dostanou v květnu jako součást výplaty. Pro srovnání v mateřské automobilce VW dostanou zaměstnanci bonus 180 tisíc.

Další část vyjednávání ve Škodě Auto skončila. Pokračují však stále vyjednávání o růstu mezd a podobě takzvaných flexikont, které umožňují povolávat zaměstnance do práce podle vývoje odbytu. Vyplynulo to z prohlášení, které odbory zveřejnily na svých internetových stránkách. Platnost současné kolektivní smlouvy vyprší na konci března. 

Uzavřená dohoda o zaměstnanosti by podle společného prohlášení firmy a odborů měla zajistit úspěšné překlenutí doby nejistoty na světových trzích a podpořit splnění strategie, podle které chce největší tuzemská automobilka do roku 2018 po světě prodávat 1,5 milionu aut ročně.

Nadprůměrné platy

Dál se jedná o růstu platů, které jsou v automobilce na české poměry dlouhodobě nadprůměrné. Průměrná hrubá mzda dělníků v roce 2012 byla 32 tisíc korun a průměrné mzdy v automobilce bez členů představenstva poprvé přesáhly 40 tisíc korun. V Česku byla loni průměrná mzda 25 100 korun.

Pokračující jednání se týkají i flexikont, podle nichž se plánují směny, které mají pracovníci navíc, pokud je o auta zájem a musí se zvýšit výroba. V případě potřeby naopak mohou zaměstnanci také zůstat doma a pobírat plnou mzdu.

Loni byla ve Škodě Auto uzavřena nynější platná kolektivní smlouva po několikaměsíčním jednání až 20. dubna, tedy 20 dní po skončení platnosti předchozí. Odboráři po třinácti neúspěšných kolech jednání poprvé po pěti letech vstoupili do stávkové pohotovosti a pořádali informační mítinky. Po tomto nátlaku pracovníkům vzrostly platy o pět procent.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků