Škoda Auto: Neřešíme, do jaké třídy SDA řadí naše modely

Po nedávné bouřlivé diskusi za článkem, v němž jsme uvedli, že Škoda Octavia je v prvním čtvrtletí tohoto roku nejprodávanějším autem střední třídy, a následném zdůvodnění tajemníka Svazu dovozců automobilů (SDA) Pavla Tunkla, který vysvětloval zařazení vozu, následovala opět mohutná a většinou nesouhlasná reakce.

Redakce AutoRevue.cz proto vyzvala automobilku, aby sdělila, jestli má nějaký zájem, aby byla Octavia zařazovaná do střední třídy, nebo by souhlasila, s jejím přeřazením do nižší střední třídy, kam ji posílají čtenáři. Z desítek ohlasů vybíráme:

jandaxx
… Škodovka si z důvodu prestiže přeje, aby byla Octavia považována za střední třídu. Že si výrobce něco přeje, neznamená ovšem, že to tak je a že my všichni skočíme na špek…

chytrak
Myslim že je uplně jedno do jake třídy kdo octavii nacpe. Nicméně fakte je že je opravud na hraně obou tříd. A taky je fakt že nejlepší vozy nižší střední jsou lepší než podprůměr střední - třeba korejci ve střední jsou (zatím) úplně tragický.

Jara
dneska to začíná být všude na českých serverech, všichni si z důvodu prestiže hájí škodovku, protože pulka národa tu má škodovky, ja bych do toho nevlezl ani za zlaty prase, už auto který v roce 2011 nemá rozvod řetězem kterej je spolehlivej, to si radši připlatím, jezdím už X-let v bmw, a pokud člověk není hloupej, poservisuje BMW za nižší cenu jak škodovku, ostatně žádné auto se nevyplatí dát do autorizovaného servisu, dycky tam člověk nechá hroznou vatu, na druhou stranu mít celej národ rozum, tak by to nebylo ono a nebylo by se komu smát :D

Geo
… odborna a laicka verejnost s tym nema problem. Redaktor tu asi s tym problem ma, a zaroven sikovne dosiahol co chcel. Podarilo sa mu rozvirit diskusiu o hluposti. Mnohi sa na to krasne chytili.

Vana666
Netuším k čemu je ceá hádka dobrá
Pojede se mi snad v Oktávce líp když bude zařazená do střední?

M. 
Děti, běžte už spinkat, ráno vstáváte do školky!!!! Tak jsem se už dlouho nepobavil...Pominu-li pravopis některých pisálků, tak postrádám i smysl téhle debaty... O co tady vlastně jde?? Proč třídit na třídy a ještě se u toho hádat a prudit... není to ve finále jedno, jestli je ten kus plechu tam, anebo jinde?

Klepněte pro větší obrázek

Zástupce mladoboleslavského výrobce se k diskutovanému problému nechtěl moc vyjadřovat, protože příliš nechápal jeho podstatu. „Škoda Auto nijak neřeší, do které skupiny Svaz dovozců automobilů řadí jednotlivé modely. Tyto statistiky nespravujeme, a proto k nim neposkytneme žádný komentář. Zdrojovými daty pro jejich tvorbu jsou údaje o počtu registrovaných vozidel z Centrálního registru motorových vozidel Ministerstva vnitra ČR,“ sdělil AutoRevue.cz Rudolf Dreithaler z oddělení komunikace Škoda Auto.

Jen pro zajímavost ještě uvádíme, že v právě vydaném prestižním žebříčku spolehlivosti vozů podle německého autoklubu ADAC je Octavia řazena do střední třídy.  

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků