Škoda Auto má za sebou pololetí plné rekordů

V červnu značka ŠKODA zaregistrovala na tuzemském trhu 6.751 nových osobních automobilů, což je o 1.377 vozů více než v šestém měsíci loňského roku. Tímto skvělým výsledkem završila ŠKODA mimořádné úspěšné první pololetí, které je z hlediska registrací s celkovým počtem 36.521 vozů nejlepším v historii. Znamená to, že za první pololetí registrovala značka ŠKODA v tuzemsku o 7.912 nových osobních automobilů více, než během prvních šesti měsíců vloni, což představuje meziroční nárůst o téměř 28% (27,7%).

V prvním pololetí zažila ŠKODA na našem trhu hned několik milníků – v březnu prodala během jednoho měsíce rekordních 6.650 nových vozů a tuto metu vzápětí překonala v o měsíc později, kdy poprvé
v historii překonala pomyslnou hranici 7.000 registrací (konkrétně 7.092). Stejně tak první kvartál byl
s celkovým počtem 16.884 registrovaných automobilů rekordní, což platí i o druhém kvartálu, a tedy i o celém pololetí. Kromě toho značka konsekventním růstem vykazuje meziročně lepší výsledky již dvacátý měsíc v řadě bez přerušení!

Výrazný nárůst registrací v absolutních číslech se rovněž promítá do zvyšujícího se tržního podílu značky ŠKODA na českém trhu. V červnu měl tento důležitý parametr hodnotu 31,7% a meziročně vzrostl o více než dva (2,1%) procentní body. Za celé první pololetí má tržní podíl mladoboleslavské automobilky hodnotu 32,2%.

Modely značky ŠKODA rovněž vévodí domácím registracím v celkovém pořadí. Mezi prvními pěti nejprodávanějšími automobily v Česku opanuje značka ŠKODA s přehledem první tři a pátou příčku, v nejprodávanější desítce má hned pět zástupců, přičemž každý z nich je zároveň lídrem svého segmentu.

S celkovým počtem 12.174 kusů (+18,4%, 2014=10.281 ks) je nejprodávanějším modelem tuzemského trhu za první pololetí ŠKODA Octavia. Mimořádně úspěšné pololetí má za sebou i celkově druhá Fabia, která drží mezi malými vozy rovněž prvenství s celkovým počtem 8.606 ks (+88,2%, 2014=4.574 ks), následovaná modelem Rapid 6.420 ks (+5,0%, 2014=6.112 ks), jemuž patří celkově první místo v segmentu vozů nižší střední třídy. V segmentu SUV vede přehled registrací model Yeti
s 3.086 ks (+64,9%, 2014=1.872 ks), kategorii vyšší střední třídy jasně vévodí ŠKODA Superb
s celkovým počtem 2.526 ks (+13,3%, 2014=2.229 ks) a celkově je na českém trhu osmá nejprodávanější. Jedenáctá příčka v absolutním pořadí patří modelu Citigo, kterému s 1.970 registracemi náleží v segmentu minivozů první příčka (+20,7%, 2014=1.632 ks). Model Roomster, jehož výroba byla během prvního pololetí ukončena, se s českým trhem rozloučil velmi důstojně – populární model dokázal i na sklonku kariéry obsadit v segmentu MPV druhé místo, což svědčí o jeho dlouhodobé vysoké oblíbenosti.

„V prvním pololetí jsme učinili další významné kroky směrem k našim zákazníkům – počátkem roku se naplno rozjel prodej modelu Fabia včetně varianty kombi, na jaře jsme výrazně inovovali celou modelovou paletu pro modelový rok 2016 a počátkem června byl na trh uveden nový Superb,“ rekapituluje uplynulé období Luboš Vlček, ředitel prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika a doplňuje, „Celá prodejní síť odvedla za první půl rok obrovský kus práce a věřím, že naši zákazníci registrují a oceňují nejen nové produkty, ale také stále se zlepšující nabídku doplňkových služeb.“ Zde Luboš Vlček naráží zejména na dvě letošní inovace, které se setkaly s pozitivní zákaznickou odezvou. Jedná se o produkty ŠKODA Mobilita Plus a ŠKODA Předplacený servis – oba za mimořádně příznivých finančních podmínek vycházejí vstříc stále rostoucímu počtu zákazníků, kteří chtějí omezit starosti

s novým vozem ŠKODA na naprosté minimum a pouze si užívat bezpečné a klidné jízdy. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků