Kapitoly článku:
Bezpečnost především
Bylo jasné, že jednoduché, nijak nevyztužené chromované nárazníky standardních verzí těmto požadavkům nevyhoví, a tak v ÚVMV (Ústav pro výzkum motorových vozidel) připravili speciální, plastové nárazníky doplněné zvláštními deformovatelnými výztuhami, a to nejen pro „úzkou“ řadu 105/120, ale zároveň i pro „širokou“ řadu M modelového roku 1984, jež se tehdy teprve chystala do výroby.
Dveře bylo třeba vyztužit proti bočnímu nárazu, úspěch tohoto zákroku prověřily zkoušky nezávislé zkušebny MIRA
Pozornost konstruktérů se musela zaměřit také na ochranu posádky při bočním nárazu. Kanadská norma č. 214 vycházela z parametrů požadovaných pro udržení dostateční míry odolnosti proti průniku nedeformovatelného nárazu válce o průměru 350 mm do předních dveří. U vozů Škoda 120 LS postačila ke splnění požadavků dodatečná instalace páru vodorovných plechových profilů do každých z dveří v kombinaci s upraveným materiálem loketních opěrek.
Změnami prošla také signalizační a světlená výbava vozu. Blatníky dostaly obdélníkové odrazky předepsaného rozměru, vpředu oranžové a vzadu červené a doplněné žárovkami spřaženými s parkovacími světly. Přední blinkry byly osazeny dvouvláknovými žárovkami, aby sloužily také jako parkovací světla, jež nebyla součástí předepsaných kruhových světlometů typu Sealed Beam.
Signalizace
U prvních vozů Škoda 120 LS pro Kanadu bylo použito standardního přístrojového štítu s otáčkoměrem a doplňkovými kontrolkami, jež ale u většiny evropských verzí bývaly nezapojeny. Dodatečná zástavba relé Hella zajistila, že vůz po zapnutí zapalování po dobu 7 s vydával akustický signál provázený rozsvícením příslušné kontrolky, jež řidiče nabádaly k zapnutí bezpečnostního pásu.
Prospekt k jedné z posledních verzí řady Škoda 105/120 nabízené v Kanadě
Podobný signál se ozýval také v případě, že řidič při vystupování otevřel dveře, ale nenechal před tím zapadnout zámek řízení, což mělo sloužit k lepšímu zajištění vozu proti krádeži. V Orlických strojírnách Rychnově nad Kněžnou proto přepracovali konstrukci zámku a spínací skříňky tak, že mohli vestavět mikrospínač sledující polohu západky zámku řízení. Co se kontrolek týče, vozy 120 LS byly pro Kanadu vybaveny svítilnami zatažené ruční brzdy a otevřeného sytiče.
Tato Škoda 135 GLi z roku 1988 nyní brázdí silnice Québecu
Už v roce 1984 firma Skocar Inc. nabízela modernizované, „široké“ vozy 105/120, ale i dvoudveřové Rapidy a svůj odbyt v porovnání s premiérovým rokem 1983 více než zdvojnásobila. Postupem času nabízela také ještě lépe vybavené verze i varianty se vstřikovými motory a po roce 1986 nakrátko expandovala i do USA, ale zájem zákazníků upadal, takže poslední dovezený vůz si jeho majitel pořídil v roce 1989.