Škoda 120 GLS: prodám za 395 dolarů. Zn.: Tulsa, Oklahoma

Legendárních škodovek s motorem vzadu je u nás na prodej stále dost, ale nyní se jedna objevila až v USA.

Kolegové ze serveru Jalopnik zachytili v éteru zajímavý inzerát, v němž prodejce v oklahomské Tulse nabízí vůz Škoda 120 GLS. Jeho cena byla stanovena na 395 dolarů a při pohledu na snímky je třeba poznamenat, že se vůz nachází v podobném stavu, v jakém brázdí automobily této řady silnice u nás, zejména pak na venkově.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tato Škoda 120 GLS je na prodej v Tulse (Oklahoma)

Zatímco u nás není problém tyto vozy i nadále udržovat v provozu za pakatelní provozní náklady, vždyť nových i použitých dílů je stále k dispozici spousta, nový majitel klenotu na snímcích to nebude mít zřejmě vůbec jednoduché. Automobily řady Škoda 120 byste totiž v USA spočítali na prstech jedné ruky.

Do USA se totiž nikdy oficiálně nevyvážely a stroje, které se tam nakonec objevily, byly dodány přes kanadské zastoupení Skocar Inc. Připomeňme, že o bílém voze Škoda 120 L jsme psali před čtyřmi lety v souvislosti se sbírkou „čechofila“ Dona Schumanna z coloradského Boulderu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvyšší výbava GLS s hlavovými opěrkami, volantem s větším středem a otáčkoměrem

Ale zpět k vozu v inzerátu. Jde o model Škoda 120 z roku 1986 opatřený pětistupňovou převodovkou a nejvyšší výbavou GLS. Všimneme si zpětných zrcátek na obou stranách, originálních otěrových lišt na bocích, otáčkoměru, původních velkoplošných krytů kol, madel nad všemi bočními dveřmi nebo hlavových opěrek na všech čtyřech sedadlech.

Zajímavosti | Škoda

Víkendové čtení: Škody a Jawy v Coloradu

Pásy jsou (alespoň podle jednoho ze snímků) i vzadu, ve spodní části zadního okna se nachází nezbytné třetí brzdové světlo, jinak vůz vypadá prakticky stejně, jako v Evropě, dokonce i nárazníky zůstaly beze změn. Seznam modifikací pro Kanadu byl totiž poměrně krátký a zahrnoval prakticky jen poziční světla na blatnících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé pohledy na tento vůz jsou mnohým z nás poměrně povědomé

Stav kilometrů prodejce neuvádí a není patrný ani z dostupných obrázků. Tato Škoda 120 GLS byla údajně v provozu až do poloviny devadesátých let, kdy povolilo těsnění pod hlavou, nicméně prodávající se dušuje, že nové těsnění má a k autu je přidá. Vůz nebyl podle všeho vážněji bourán ani lakován.

Původní lak byl na většině povrchových částí karoserie vytěsněn povrchovou korozí, jinak třeba okraje dveří a blatníků vypadají poměrně slušně a renovovatelně. Hůře na tom zřejmě budou přední blatníky ve svých vnitřních úchytech ke skeletu a také podvozek. Ten prorezivělé prahy a části podvozku, nicméně třeba podlaha se zdá být celkem zdravá.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků