Kapitoly článku:
Výkony
Připomeňme základní motory typu Š 742 modelového roku 1984. Šlo o stejnou konstrukci s rozvody OHV, jež měla u vozů Š 105 S a Š 105 L objem 1 046 ccm, výkon 45 koní (33,1 kW)/4 800 ot./min. a točivý moment 72,8 Nm/3 000 ot./min.
Pro Š 120 L byl objem 1 174 ccm (72 x 72 mm), výkon 49,9 koní (36,7 kW)/5 000 ot./min. a točivý moment 82 Nm/3 000 ot./min. Verze 120 LS a GLS měly na rozdíl od uvedených kompresní poměr zvýšený na 9,5:1 a jezdily na „Super“, avšak dávaly 55 koní (40,5 kW)/5 200 ot./min. a 85,5 Nm/3 250 ot./min.
V dalších dvou dílech tohoto miniseriálu se zaměříme nejprve na dovršení modernizace v modelovém roce 1985, jež přinesly celou řadu dalších dílčích změn včetně zavedení modelu 130 L, a poslední modifikaci typu 742 do podoby modelu 135/136 s motorem adaptovaným z nastupující řady Favorit…
Technické údaje: Škoda 120
Rok • stupeň výbavy
1984 • LS
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/2 • OHV
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 174 cm3
Vrtání • zdvih
72,0 mm • 72,0 mm
Nejvyšší výkon
40,5 kW (55 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 200 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
85,5 Nm při 3 250 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
18 s
Nejvyšší rychlost
150 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
400 l
Objem palivové nádrže
36 l
Hmotnost: provozní • celková
885 kg • 1 285 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 390 mm • 1 350 mm
Rozměr pneumatik
165 SR 13
Rozměry: délka × šířka × výška
4 200 × 1 610 × 1 400 mm