Skleněná továrna VW v Drážďanech se nakonec zavře. Ale jen dočasně

Volkswagen potřebuje šetřit, kde se dá. Automobilka s novým vedením nastoupila cestu zásadní restrukturalizace a především úspor. Řešení aféry Dieselgate totiž bude velmi nákladné a půjde do miliard eur. Nikdo ještě nedokáže přesně spočítat, kolik to vlastně bude stát.

Koncern VW se ale připravuje na nejhorší scénáře, takže omezuje zbytečné projekty a šetří. Jedním z dotčených projektů je výroba luxusní limuzíny Volkswagen Phaeton, která probíhá ve „skleněné“ továrně v Drážďanech tempem osm vozů denně.

Technika | Volkswagen | Byznys | Dieselgate | Palivo

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Výroba Phaetonu bude v březnu 2016 ukončena a nástupce nedorazí dříve než v roce 2018, spíše ale mnohem později a aktuálně to vypadá až na rok 2020. Navíc by se měl Phaeton vyrábět na stejné lince jako Audi A8. A co s prosklenou továrnou? Volkswagen ji zavře.

Vyjednávání s odbory trvalo docela dlouho, ale nakonec zhruba třem stovkám lidí podílejících se na výrobě Phaetonu nezbude nic jiného než dojíždět do 120 km vzdáleného Cvikova do jiné továrny VW, kde se montuje hatchback Golf a sedan Passat, píší Automotive News.

Byznys | Dieselgate | Renault | Nissan

Prodeje dieselů v Evropě jsou za zenitem, věří šéf aliance Renault-Nissan

Volkswagen si ale továrnu ponechá. Ona totiž funguje také jako konferenční sál nebo koncertní síň či galerie a akce jsou tu naplánovány daleko dopředu. Pokud jde o výrobu, ta by se měla do Drážďan vrátit, až se bouře uklidní. Půjde ale o nový projekt a buď to bude plně elektrický Phaeton nebo něco úplně nového. Rozhodně to ale bude elektromobil.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků