Skanska vidí reklamace po svém, žádá odstranění tabulí

Nedávné ostré výroky ministra dopravy Víta Bárty na adresu společnosti Skanska kvůli nekvalitně odvedené práci na dálničních úsecích přinesly se zpožděním reakci stavební firmy. Skanska reklamace, které na ní uplatňuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), většinou odmítá, ale hodlá je řešit. Jako citlivé téma se ovšem ukázalo vztyčení tabulí s nápisem „Zde stavěla Skanska“ na diskutovaných úsecích, ale i způsob, jakým se ministr do společnosti kvůli reklamacím opřel.

„Nenašli jsme vysvětlení, proč se ministr dopravy a vedení ŘSD pustili právě do nás a jen do nás. Proč s námi komunikují ultimativním způsobem přes média, proč zveřejňují nepravdivé informace. Připadáme si teď jako terč na pouťové střelnici,“ postěžoval si generální ředitel společnosti Skanska Dan Ťok.

Na opravách se už pracuje

Skanska v tiskovém prohlášení uvádí, že pokud se vyskytnou nedostatky, poctivě zkoumá jejich příčiny a bere na sebe odpovědnost tam, kde ji skutečně nese. Rozsah závad ale prý v žádném případě nedosahuje stamilionových, či dokonce miliardových částek, které uváděli ministr dopravy a ŘSD.

„Nikdy jsme netvrdili, že pracujeme bez chyb. Stavíme často ve složitých terénech a jsme jenom lidé. Když ale dojede k nedopatření, umíme to nejen přiznat, ale také včas odstranit opravou na své vlastní náklady, nebo svým klientům kompenzovat podle konkrétních smluvních podmínek,“ uvedl generální ředitel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační záběry staveb firmy Skanska a snímek s tabulí upozorňující na reklamované úseky

ŘSD reklamuje u Skansky zejména zvlněný povrch vozovky na D11, sesuvy svahů na D47 a nestandardní svodidla na D1. V prvním případě už existuje dohoda, že se spor vyřeší na základě posudku Českého vysokého učení technického. Výměna svodidel už byla zahájena a sesuv prý způsobila chyba při přípravě projektu.

Firma nevylučuje žalobu

Ministr Bárta několikrát upozorňoval na drahou a zároveň nekvalitní práci společnosti Skanska. „Hájím zájmy daňových poplatníků a z logiky věci musím začít šetřit u největšího dodavatele,“ řekl s tím, že firmě nebude nic vysvětlovat. Zároveň prohlásil, že si ministerstvo vyhodnotí, jak se ujaly cedule, u nichž je kvůli nedostatečné kvalitě vozovky zároveň přikázaná snížená rychlost.

Skanska na to reagovala dopisem adresovaným ŘSD, v němž požaduje zlikvidování tabulí z reklamovaných míst dálnic. Ty se pochopitelně nelíbí jejím partnerům. „Pokud je ředitelství nenechá odstranit, nevylučujeme žalobu a náhradu škody,“ řekl Ťok.

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků