„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

35 komentářů

Zelí
21. října • 11:46

Vždy je potřeba najít nějaký důvod jak vyrazit z obyvatel další peníze. Netřeba si cokoliv nalhávat, o nic jiného tady nejde.

Fanouš
20. října • 16:23

Proč "socialisté"? Co když za tím stojí třeba anglicko-americká automobilová lobby, bojující proti německým a francouzským automobilkám?

Revan_21
20. října • 22:04

Proč by se amerika měla zajímat o náš automobilový trh? Evropan má uplně jiné požadavky na automobil.... Z vašeho příspěvku cejtim zase ten "anti-amerikanismus".

vinco
20. října • 23:22

a ake poziadavky ma europan ? mna sa nikto na ne nepytal ... kupil som si atmosfericky benzin, pasuje to do tvojej predstavy o poziadavke europana ?

pinpo
21. října • 9:04

no ja ti pomozem, ja som kupil atmosfericky benzin a najazdim rocne cca 40 000 km
motor 1,6

marcelo
19. října • 12:12

A proč norma Euro 6 nezpřísňuje i emise CO (neplést si s CO2) ?
Vždyť jejímu zpřísnění snad nic nebrání, když se kouknu do katalogu Toyoty, tak tam jsou uvedeny tyto hodnoty:benzín:
Toyota LandCruiser 4.6 V8 VVTi - emise CO = 0,4557 g/km (limit pro Euro 6 je 1,0 g/km)
Toyota Avensis 2.0 Valvematic - emise CO = 0,448 g/km (limit pro Euro 6 je 1,0 g/km)
Toyota Yaris 1.33 Dual-VVTi - emise CO = 0,26 g/km (limit pro Euro 6 je 1,0 g/km)diesel:
Toyota LandCruiser 4.8 V8 D-4D - emise CO = 0,302 g/km (limit pro Euro 6 je 0,5 g/km)
Toyota Avensis 2.2 D-4D 180k - emise CO = 0,138 g/km (limit pro Euro 6 je 0,5 g/km)
Toyota Yaris 1.4 D-4D - emise CO = 0,19 g/km (limit pro Euro 6 je 0,5 g/km)Emise CO jsou u Euro 6 stejné jako u Euro 4 a přitom benzínové motory plní tuto normu zcela s přehledem, takže její snížení z 1,0 g/km na dieselových 0,5 g/km nic nebrání.

Tycoon
23. října • 19:05

Asi proto, že CO není pro přírodu či člověka tak nebezpečný - nepodílí se na smogu či na kyselých deštích a nezpůsobuje rakovinu.

Martin Motyčka
12. srpna • 17:28

CO není pro člověka nebezpečný? OMG, tohle má (nebo bude mít) volební právo...

Jozef Kostelansky
19. října • 7:38

Konečne nejaký rozumný článok na túto tému. Už v 50. rokoch v Londýne kvôli smogu hromadne umierali ľudia. A to doprava ani zďaleka nebola na dnešnej úrovni.
Stačí s pozrieť na staré Tatrovky 148. Liazky či Avie, keď sa ešte z času na čas objavia na ceste. Za nimi sa vlečie hustý dym. Dnes je to rarita, ale za socíku to bolo normálne.
Podobne aj s benzínovými motormi. Výfukové plyny bolo na autách bežne vidieť - a hlavne cítiť.
Problém je však klasická. Každá dobrá iniciatíva sa raz prehupne do fázy, kedy už viac škodí ako pomáha. Alebo inak povedané - menej by bolo viac. A podobne je to aj s tými emisnými normami. Z fyzikálnej podstaty paliva nie je možné zabezpečiť nulové emisie - a týka sa to hlavne CO2.
CO2 nie je len negatívny. Naopak je nesmierne užitočný. Mimochodom CO2 je "potravou" pre rastliny. A čím väčší je podiel CO2 v ovzduší, tým sa im lepšie darí. (Aj preto v časoch dinosauroch boli rastliny také obrovské - napr. aj obyčajné prasličky.) Nechcem tým ani náhodou naznačiť, že by sme mali podporovať rast CO2. Ale negovať rast CO2 sa dá aj iným spôsobom - napr. výsadbou lesov v rôznych častiach sveta. Chcelo by to prepočítať, koľko stromov by pohltilo CO2 vyprodukované prevádzkou priemerného osobného automobilu.
Rast a pokles CO2 sa deje v prírode automaticky po milióny rokov. Po výbuchu veľkých sopiek či dokonca tisícok sopiek (napr. na Sibíri pred 200 miliónmi rokov) sa podiel CO2 vždy prudko zvýši. Na to v dlhšom časovom horizonte reaguje rastlinstvo veľkým rozvojom - či už z hľadiska plochy alebo veľkosti rastlín. Rastliny absorbujú CO2, odumierajú a postupne sa uložený v nich uložený uhlík mení na uhlie, ropu a zemný plyn a ukladá sa do zeme. Chce to len využiť tento mechanizmus a skrátiť proces z desiatok miliónov rokov na desiatky rokov.

Sir_Martin
25. září • 10:33

1 strom pohlti 4 kg CO2, takze pri emisnej norme euro6 (1g/km) to je lahke pocitanie, 4 000km, takze pri priemernom najazde v nasich zemich to je 3 stromy na 1 auto

Antiautomat
20. října • 11:07

Zaprve, dymi pretoze sa jedna o stary vylietany motor. Ked bude mat dnesny moderny motor odpracovane to, co ta Tatra 148 /co asi mat nebude lebo sa toho nedozije/, potom sa moze zacat nieco porovnavat. Zadruhe zmenila sa jedna podstatna vec, ktora tu akosi kazdemu unika a tou je samotne palivo, cim taketo prirovnania a vobec cely pristup opisany v danom clanku je maximalna dezinformacia a cele to ma jediny ucel a to len aby sa mohlo vyrabat obmienat a predavat.

LOL
19. října • 12:27

ono se stačí pověsit na nějakého dýmajícího Forda jehož majitel se marně snaží "ujet".. bohužel zrovna tahle značka čoudí (i u nových modelů) jak 10 let staré diesely hilterwagenu - tady jednoznačně Ford zaspal a konkurence, včetně Korejců jej z hlediska ekologie daleko předčí.Zkuste někdy jet za nějakým Mondeem, C-maxem apod., smradu jako z Ikarusu. Mně se třeba automaticky zavře klimačka na vnitřní okruh, a to je už co říct, protože to dělá opravdu výjimečně.

dave
18. října • 20:23

nafta tady nemá co dělat. Jen ať ty nafťáky zdraží, a přiznejme si to...bude to tak :-D

Revan_21
20. října • 22:01

Hlavně když nafta vozí pul evropy, co ty troubo...

lojz
18. října • 18:44

Tady to býval slušný automobilový web. Poctivá dvojka trhu. Číst tady od jednoho osla zavádějící článek podporující ekofašistické emise a pokuty a od druhého osla v diskuzi oslavující auta bez převodovek, je mi k blítí. Co tu najdu příště, společnou fotku redakce se Zemanem a konečný zákaz rally?

lb
18. října • 23:21

jediný ekofašista jsi ty, ale v opačném významu, když pro pár šušňů v kapse likviduješ zdraví a zkracuješ život sobě i všem lidem v okolí

Petr
18. října • 17:51

JSEM PRO ZPŘÍSNĚNÍ NOREM, to automobilkám nenařizuje vyrábět taková auta všechna, jen na EU trh. Pouze spalovací motor v autě je zhovadilost, obrovské množství energie není využito. Normu splní každá hybrid a to je cesta. Dojde k zlevnění hybridních zástavby do aut a ve finále na tom vydělám jak nižší spotřebou, výkonnem tak cenou (dvojnásob když nebude potřeba převodovek).

Sir_Martin
25. září • 10:26

Tu budes nadavat na naftove motory ze vypustaju exhalaty ... zamyslel si sa niekedy nad tym kolko skodlivin vypusti fabrika pri vyrobe tych baterii? A ked sa tu vsetci tak radi ohanate realnymi podmienkami, snad si nemysliste ze tie hybridy maju naozaj 1.6L spotrebu ... nedajte sa vysmiat. Ked sa tu buchate do prs ze realne podmienky, tak realne podmienky = maj vybite baterky vo svojom priuse (ci ake to mas) a potom si meraj spotrebu v meste na presne 100 km drahe. Potom tu napis prispevok, pride mi mailom notifikacia, pozriem si ;-)

mrazik
18. října • 20:58

Doporucuji si nekde najit co obnasi vyroba baterek a zlaty spalovaci motor.

Petr
19. října • 12:43

sory nejde mi o ekologii, chci ze svého auta dostat nejvyšší výkon za nejnižší náklady a to umožňuje hybrid

kolemjdouci
19. října • 13:47

Zkuste se zamyslet jeste jednou a prijdete na to, ze to je hovadina.. Vy jste ten typ, co si jen prohlizi nova auta v katalozich a nedokaze si spocitat co stoji kolik - pred ocima jen spotrebu, nic vic.

Petr
19. října • 16:01

jasně inteligente a proto píši komentáře jako zde: http://www.autorevue.cz/vznetove-motory-za-zenite... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
19. října • 16:05

ještě by mně moc zajímalo zda své tvrzení dokážete doložit nějakým argumentem, ale doporučuji vám nereagovat, protože to neustojíte

jogurt
18. října • 18:40

Chceš snad Vesmíru sdělit, že elektrický pohon, baterie, výkonová elektronika a v případě který popisuješ, ještě generátor navíc, jsou dohromady levnější než obyčejná převodovka? Hahahahahahahahahahahahahahaha, to sis měl nechat na Apríla.

vinco
18. října • 17:45

diesel patri do traktora ... v poslednych rokoch sda diesle rozsirili po cestach ako mor, preto cim menej dieslov bude na cestach, tym lepsie ...

Revan_21
18. října • 18:48

A benzín do zapalovače :-)

chosse
18. října • 18:11

Vážený kritiku nevíš o čem hovoříš asi jsi zastáncem vysoké spotřeby i ceny benzínu.Jak asi docílíš dopravy zboží po silnicích z benzínovým autem a jak se budeš tvářit na několika násobně vyšší cenou za vše co si koupíš.Nekomentuj to čemu nerozumíš!!!!!!!!!

vinco
19. října • 20:39

samozrejme som pisal o osobnych automobiloch ...
a predstav si, prevadzka benzinu je daleko lacnejsia ako prevadzka dieslu (do cca 35tis. km/rok) ...
takze plati co som pisal vyssie, dost bolo dementov s dieslami v meste

Bacil
20. října • 12:08

Ono hlavně dost už bylo de*entů na fórech."Prevadzka" benzínu je levnější než nafty? A z jaké rostliny si asi tak spadl? Vezmi si dvě auta - jeden diesel, jeden benzín - o stejném VÝKONU, podívej se na průměrnou spotřebu PHM, spočítej si hodnoty vypuštěných emisí a pak se jdi rovnou zastřelit z důvodu nepotřebné existence.

vinco
20. října • 18:31

do nakladov benzinu vs dieslu nezapocitavaj len spotrebu, ale aj nakupnu cenu a naklady na servis a spotrebny material ... potom diesel takzo prehrava, az sa mi chce napisat, ze len hlupak si kupi naftu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
20. října • 20:40

Ty si fakt neyký divný. Máme doma C3 benzín a P207 Dizel. Porovnateľné autá 207má lepšiu výb avu a pritom bola v téj istéj cenovej relácii (dokonca malinko lacnejsia, lebo keď som ju kupoval končila výba, a dala sa kúpiť za dobrý peniaz). Benzín spotreba 6,8, dizel 4,3l/100km. Poistky ako aj cestná daň rovnaká, olej mením rovnako, a za tú istú cenu. Tak zober kalkulacku a rátaj, a potom trep sprostosti. Ono vieš musíš porovnávať porovnateľné. = dizel 0,06€/km oproti benzín 0,1€/km, ostatné náklady zhruba rovnaké, tak my vysvetli, ako to je, kde vychádza dizel drahšie. Ja šetrím na každom kilometri 0,04€, čo si myslím nie je zlé.

Majkl
23. října • 19:33

Až ti odejde na tom nafťákovi Turbo, vstříky a nebo Filtr pevných částic (a že se to stane) , tak si znovu přepočítej ty propočty.

Sir_Martin
25. září • 10:24

Turbo mas dnes aj na benzinakoch, ked si blby a po tlaceni na podlahu vypnes nahle motor tak sa necuduj ze ti skarbonizuje olej v rozpalenom turbe. Pokial netankujes naftu na pumpach ako metro (u vas v cesku to bude makro), tesco a podobne "znacky" tak ti nema preco odist vstreky. Ja osobne mam passata a mam na nom 156000km najazdene a zatial nic. takisto DPF ked chodis aj mimo mesto tak sa ti filter zregeneruje.
Mal som kedysi davno staru feliciu a cuduj sa svete, pri nekvalitnom benzine mi aj tam odisiel vstrek, takze cim je diesel omnoho viac nakladovy? Snad len nespravnym myslenim svojho uzivatela

F.
19. října • 16:40

Já bych dodal, že chcete-li diesely na dopravu, tak mimo město v náklaďácích ať se používají - klidně, ale do městského provozu nepatří. (nejsem rozhodně technický typ, ale klidně plyn, hybridní soustavy při nějakém vývoji taky můžou mít perspektivu minimálně v osobní dopravě...) Nedávno jsem si díky přístupu na sciencedirect.com dal 15 minut, okamžitě jsem našel několik článků, ve kterých se uvádí karcinogenita. Dieselové emise zvyšovaly riziko rakoviny měkkých tkání a plic 2-3x, u benzínu se podobné neprokázalo. A hlavně dýchat se to nedá...

Petr
18. října • 19:15

nejde jen o osobáky, protože nové náklaďáky už systému SCR používají a normu EU 6 splňují

Doporučujeme

Články odjinud